مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «بابا گوریو» نوشته اونوره دو بالزاک ۳

معرفی کتاب بابا گوریو نوشته اونوره دو بالزاک

بابا گوریو، مشهورترین اثر اونوره دو بالزاک، نویسنده‌ی فرانسوی است که درباره‌ی داستان‌های عشق و سرنوشت عجیب انسان‌ها است.

معرفی کتاب بابا گوریو نوشته اونوره دو بالزاک

درباره نویسنده

معرفی کتاب «بابا گوریو» نوشته اونوره دو بالزاک

اونوره دو بالزاک Honoré de Balzac (زاده ۲۰ مه ۱۷۹۹ – درگذشتهٔ ۱۸ اوت ۱۸۵۰) نویسندهٔ نامدار فرانسوی است که او را پیشوای مکتب واقع‌گرایی (ادبیات) اجتماعی می‌دانند.

«کمدی انسانی» نامی است که بالزاک برای مجموعه آثار خود که حدود ۹۰ رمان و داستان کوتاه را دربرمی‌گیرد، برگزیده‌است. توصیفات دقیق و گیرا از فضای حوادث و تحلیل نازک‌بینانه روحیات شخصیت‌های داستان بالزاک را به یکی از شناخته‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین رمان‌نویسان دو قرن اخیر تبدیل کرده‌است.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب «مدیر مدرسه» نوشته جلال آل احمد

معرفی کتاب بابا گوریو

این کتاب مشهورترین اثر اونوره دو بالزاک، نویسنده‌ی فرانسوی است که درباره‌ی داستان‌های عشق و سرنوشت عجیب انسان‌ها است. بابا گوریو در اصل از حماسه‌ی پدر بودن و عشق بی‌نهایت پدر نسبت به دخترانش می‌گوید.

کتاب بابا گوریو در مورد پیرمرد رشته فروش سابق گوریو است که دو دخترش را از هر چیزی در این دنیا بیشتر دوست دارد و حاضر است برای آن ها بمیرد. گوریو یک پیرمرد با عزت و احترام است که همه ثروت خود را برای خوشبختی دخترانش خرج کرده و حالا خود در پانسیون خانم ووکر زندگی ساده ای دارد. در این پانسیون گوریو را بابا گوریو صدا می زنند.

بابا گوریو به خاطر علاقه بیش از خود به دخترانش، همه جور رنجی را تحمل می کند. از رنج تحقیر شدن توسط دامادهایش گرفته تا رنج گرسنگی و حتی نادیده گرفته شدن توسط دختران خودش. او فقط می خواهد دخترانش در زندگی کمبودی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب اتحادیه‌ ابلهان نوشته جان کندی تول

برشی از کتاب بابا گوریو

افرادی هم هستند که مزدور صفت به دنیا آمده اند و هیچ خوبی ای در حق دوستان و نزدیکان شان نمی کنند، چون این وظیفه شان است؛ در حالی که با خدمت به غریبه ها خودستایی شان ارضا می شود: هر چقدر کانون عواطف شان به ایشان نزدیک تر باشد کم تر محبت می کنند؛ هر چقدر دورتر باشد علاقه و توجه بیشتری نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب جین ایر نوشته شارلوت برونته نویسنده انگلیسی

 

امیدواریم از مطالعه کتاب بابا گوریو نوشته اونوره دو بالزاک لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x