مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب بازار خودفروشی نوشته ویلیام تکری

معرفی کتاب بازار خودفروشی نوشته ویلیام تکری

کتاب بازار خودفروشی نوشته ویلیام تکری یک دوره بیست ساله بین سال های 1811 تا 1830 را روایت می کند. در این دوران طبقه بورژوآ حاکمیت جامعه را در دست گرفته بودند.

معرفی کتاب بازار خودفروشی نوشته ویلیام تکری

معرفی کتاب بازار خودفروشی نوشته ویلیام تکری

درباره نویسنده

ویلیام تکری (William Makepeace Thackeray) ‏ نویسنده، شاعر و طنزپرداز انگلیسی بود. ویلیام در کلکته هند به دنیا آمد و پدرش یکی از مقامات بلندپایه کمپانی هند شرقی بود. مادرش هم در همین کمپانی فعالیت داشت. او در پنج سالگی به انگلستان فرستاده شد و در مدرسه هایی در ساوتهمپتون و چیسویک به تحصیل پرداخت. تکری کار نویسندگی را با نوشتن هجویه آغاز کرد و موفق به خلق شخصیت های منحصربه فرد و کم نظیری در آثارش گشت. او آثار اولیه اش را با نام های مستعاری چون چارلز جیمز یلوپلاش، مایکل آنجل منتشر می کرد.

بیشتر بخوانید: کتاب به هنر فکر نکن انجامش بده نوشته اندی وارهول

معرفی کتاب بازار خودفروشی نوشته ویلیام تکری 1
کتاب بازار خودفروشی ویلیام تکری

درباره کتاب بازار خودفروشی ویلیام تکری

کتاب بازار خودفروشی نوشته ویلیام تکری برای اولین بار در سال ۱۸۴۷–۱۸۴۸ منتشر شده‌ است. این رمان یکی از بیست رمان بزرگ قرن نوزدهم است که سامرست موآم -داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس انگلیسی- برگزیده است.

رمان بازار خودفروشی یک دوره بیست ساله بین سال های ۱۸۱۱ تا ۱۸۳۰ را روایت می کند. در این دوران طبقه بورژوآ حاکمیت جامعه را در دست گرفته بودند.

شخصیت های اصلی داستان دو دختر به نام های آملیا و بکی از دو طبقه غنی و فقیر جامعه هستند که در طول داستان با ماجراهای زیادی رو به رو می شوند.

آملیا یک دختر بسیار خوش قلب و مهربان است که مورد ظلم یکی و همسر خیانتکار خود واقع می شود. بکی نیز با شخصیت مکار و حیله گر خود و به کارگیری دسیسه های زنانه موفق به ازدواج با پسر رئیس خود می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون نوشته میکا والتاری

در بازار خودفروشی مردم کلاهبرداری می کنند. زن ها را به بردگی می گیرند. کسی از گناه نمی هراسد. مردم به فکر منافع خود هستند و به راحتی به یکدیگر تهمت می زنند. هزاران کار انجام می دهند تا بتوانند زندگی کنند اما در نهایت راضی و خشنود نمی شوند. در آن دوره پول و ثروت حرف اول را می زند و القاب و کالسکه های مجلل مهم تر از خوشبختی هستند.

تا کنون ۴ اثر سینمایی محصول کشورهای آمریکا، انگلیس و شوروی از این کتاب اقتباس شده اند که آخرین اثر به همین نام و با کارگردانی میرا نایر در سال ۲۰۰۴ ساخته شد.

بیشتر بخوانید: کتاب خرمگس نوشته اتل لیلیان وینیچ

برشی از کتاب بازار خودفروشی ویلیام تکری

کدام ابله خطاکاری گفته است «از حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود؟»

نیمی از دهان‌ها در این دنیا فقط با حلوا حلوا گفتن شیرین می‌شود. همان‌ گو‌نه که الکسی سوایه (آشپز فرانسوی) فناناپذیر می‌تواند با صنار، آشی بس خوشمزه‌تر از آن بپزد که آشپز نادانی با چند تومان سبزی و گوشت می‌پزد، همان‌طور هم هنرمندی زبردست می‌تواند با چند جملهٔ ساده و دلپذیر کاری کند بس کاری‌تر از نعمت‌های فراوان که در دست شلخته‌ای باشد و بالاتر از این، می‌دانیم که نعمت‌های فراوان غالباً پاره‌ای شکم‌ها را به‌ درد می آورد، حال آنکه بیشتر مردم کلمات زیبا را، هر قدر زیاد باشد، هضم می‌کنند و همواره هل من مزید می‌گویند.

 

امیدواریم از مطالعه کتاب بازار خودفروشی نوشته ویلیام تکری لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x