مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
کتاب برادران کارامازوف نوشته فئودور داستایفسکی

معرفی کتاب برادران کارامازوف نوشته فئودور داستایوفسکی

کتاب برادران کارامازوف آخرین اثر نویسنده بزرگ روس، فیودور داستایوفسکی است. رمانی که داستایوفسکی سه سال از آخرین سال‌های عمر خود را صرف نوشتن آن کرد.

معرفی کتاب برادران کارامازوف نوشته فئودور داستایوفسکی

درباره نویسنده

فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی نویسنده‌ی سرشناس روس در قرن نوزدهم است. نام او را در فارسی به شکل‌های مختلفی چون «داستایوفسکی»، «داستایوسکی» و «داستایفسکی» نوشته اند.

داستایوفسکی

کتاب‌های «برادران کارامازوف»، «جنایت و مکافات» و داستان کوتاه «قمار باز» و کتاب ابله از مشهورترین آثار داستایوفسکی به‌ شمار می‌روند. آثار داستایوفسکی به ۱۷۰ زبان مختلف ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب ابله نوشته داستایوفسکی نویسنده‌ سرشناس روس

درباره کتاب برادران کارامازوف

کتاب برادران کارامازوف آخرین اثر نویسنده بزرگ روس، فیودور داستایوفسکی است. رمانی که داستایوفسکی سه سال از آخرین سال‌های عمر خود را صرف نوشتن آن کرد.

برادران کارامازوف داستان پدری به نام فئودور پاولوویچ کارامازوف و چهار پسرش به نام‌های دمیتری فیودوروویچ، ایوان، آلیوشا یا آلکسی و اسمردیاکوف است که هر یک با انگیزه‌های شخصی نقشه نابودی و مرگ پدر را می‌کشند.

هر کدام از این فرزندان دارای خصوصیات اخلاقی ویژه‌ای هستند، دمیتری تند‌خو است و بیشترین مخالفت را با پدر دارد. ایوان آرام، متفکر و بی‌خداست. آلیوشای باخدا، مومن و مهربان و با نقشه قتل مخالف است. اسمردیاکوف که فرزندی نامشروع است، هوسران بوده و به بیماری صرع مبتلاست.

همچنین تاکنون ۶ فیلم براساس این کتاب ساخته شده است که هیچ کدام حتی نزدیک این اثر درخشان نرسیدند.

برشی از کتاب برادران کارامازوف

برادران از گناه آدم‌ها نهراسید، آدمی را در گناهش نیز دوست بدارید، چه این شباهت به محبت خداوند اوج محبت در زمین است.

همه‌ی خلقت خداوند را دوست بدارید، هم کل آن را و هم هر دانه‌ی ریگ را. هر برگ را دوست بدارید، هر پرتوی نور خدا را. حیوانات را دوست بدارید، گیاهان را دوست بدارید، هر چیز را دوست بدارید.

اگر هرچیز را دوست بدارید به راز خداوند در چیزها پی خواهید برد. همین که آن را دریافتید هر روز بی‌وقفه شروع خواهید کرد به درک بیش‌تر و بیش‌تر آن و سرانجام شیفته‌ی همه‌ی عالم خواهید شد با عشقی تمام و همگانی.

حیوانات را دوست بدارید: خداوند به آن‌ها مقدمات فکر و شادی نیاشفته بخشید. آن را آشفته نسازید، آن‌ها را عذاب ندهید، شادی‌شان را از آنان نگیرید.

 

امیدواریم از مطالعه کتاب برادران کارامازوف نوشته فئودور داستایوفسکی لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x