مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب خانواده تیبو نوشته روژه مارتن دوگار

معرفی کتاب خانواده تیبو نوشته روژه مارتن دوگار

کتاب «خانواده تیبو» نوشته روژه مارتن دوگار درباره زندگی دو خانواده در قرن بیستم است. یکی از این خانواده‌ها پیرو مذهب کاتولیک و دیگری پروتستان است.

معرفی کتاب خانواده تیبو نوشته روژه مارتن دوگار

درباره نویسنده

معرفی کتاب خانواده تیبو نوشته روژه مارتن دوگار

روژه مارتن دوگار یکی از چهره‌های معروف ادبیات معاصر فرانسه و یکی از بزرگ‌ترین رمان نویسان جهان، در سال ۱۸۸۱ در شهرکی نزدیک پاریس به دنیا آمد و در سال ۱۹۵۸ از دنیا رفت. دوگار در طول زندگی خود آثار زیادی منتشر کرد که مهم‌ترین و معروف‌ترین آن کتاب خانواده تیبو است.

دوگار جایزه نوبل ادبیات را نیز در کارنامه افتخارات خود دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب «مغازه خودکشی» نوشته ژان تولی

درباره کتاب خانواده تیبو

کتاب خانواده تیبو نوشته روژه مارتن دوگار درباره زندگی دو خانواده در قرن بیستم است. یکی از این خانواده‌ها پیرو مذهب کاتولیک و دیگری پروتستان است. تمرکز این اثر بر زندگی خانواده تیبو است که دو پسر به نام ژاک و آنتوان دارد. این رمان شرح ارتباط پدر خشک و مقرراتی است که می‌خواهد به واسطه‌ی پسرانش چهره‌ی مذهبی و با ایمانی در جامعه داشته باشد. اما ژاک پسر کوچک‌تر برخلاف برادرش آنتوان تصمیم می‌گیرد دین کاتولیک خود را کنار بگذارد تا در آغوش سوسیالیسم انقلابی باشد.

کتاب «خانواده تیبو» یک رمان ۴ جلدی است که در ۸ بخش اصلی نوشته شده است؛ عناوین این ۸ بخش به این شرح هستند: اول: دفترچه خاکستری. دوم: ندامتگاه. سوم: فصل گرم. چهارم: طبابت. پنجم: سورلینا. ششم: مرگ پدر. هفتم: تابستان ۱۹۱۴. هشتم: سرانجام.

برشی از کتاب خانواده تیبو

کشیش تایید کرد: «و چطور ممکن است جز این باشد؟ باید وضع زندگی بشر را هم در نظر بگیریم. دین یگانه عامل جبران کننده همه چیزهای پستی است که انسان در غرایز خود حس می‌کند. دین یگانه مایه حیثیت بشر است و نیز یگانه مایه تسلی رنج ها و یگانه منبع خرسندی اوست.»

آنتوان با لحن طعنه‌آمیزی گفت: «این نکته کاملا درست است. کسانی که برای حقیقت ارزشی بیشتر از آسایش خودشان قایل باشند بسیار نادرند! و دین حد اعلای آسایش فکری است! ولی آقای آبه، چه خوشتان بیاید و چه نیاید، به هر حال کسانی هم هستند که شوق فهمیدن بیشتر از شوق ایمان آوردن به ذهنشان حاکم است.»

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب «سرزمین موعود» نوشته باراک اوباما

 

امیدواریم از مطالعه کتاب خانواده تیبو نوشته روژه مارتن دوگار لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x