مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب خوشه های خشم نوشته جان اشتاین‌ بک

معرفی کتاب خوشه های خشم نوشته جان اشتاین‌ بک

کتاب «خوشه های خشم» نوشته جان اشتاین‌ بک اولین‌بار در سال 1939 منتشر شد و در همان سال و به سرعت، به پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا تبدیل شد.

معرفی کتاب خوشه های خشم نوشته جان اشتاین‌ بک

درباره نویسنده

معرفی کتاب خوشه های خشم نوشته جان اشتاین‌ بک

جان ارنست استاین‌ بک جونیور  (زاده ۲۷ فوریه ۱۹۰۲ – درگذشته ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸) که در منابع فارسی بیشتر با نام جان اشتاین‌ بک شناخته می‌شود، یکی از شناخته شده‌ترین و پرخواننده‌ترین نویسندگان قرن بیستم آمریکا و همچنین یکی از مهم‌ترین نمایندگان مکتب ادبی ناتورالیسم است. از بهترین آثارش می‌توان به خوشه‌های خشم (۱۹۳۹) اشاره کرد.

جان اشتاین‌ بک در سال ۱۹۶۲ به خاطر آثارش و به‌خصوص به خاطر دو کتاب خوشه‌های خشم و موش‌ها و آدم‌ها توانست برنده جایزه نوبل ادبیات شود.

درباره کتاب خوشه های خشم

کتاب «خوشه های خشم» نوشته جان اشتاین‌ بک اولین‌بار در سال ۱۹۳۹ منتشر شد و در همان سال و به سرعت، به پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا تبدیل شد. این کتاب یکی از مهم‌ترین کتاب‌های تاریخ امریکا و یکی از آثار برگزیده میان چهل اثر کلاسیک قرن بیستم است که ساختار حاکم بر جامعه‌ی اوایل قرن ۲۰ آمریکا را نشان می‌دهد.

جان استاین بک در کتاب خوشه‌های خشم توانسته وقایع و رخدادهای اجتماعی زمان خود را در بستر داستان روایت کند. داستانی که در نگاه اول برای مخاطب شبیه به یک فیلم مستند است.

داستان در زمانی روایت می‌شود که در اواخر دهه‌ی سی و اوایل دهه‌ی چهل میلادی، ایالت اوکلاهاما در آمریکا دچار خشکسالی و بحران می‌شود و مردم ناچار به مهاجرت به کالیفرنیا می‌شوند. بحرانی که نویسنده آن را از نزدیک لمس کرده و توانسته انعکاس آن را در معروف‌ترین اثر خود بازگو کند.

«جان فورد» کارگردان بزرگ آمریکایی در سال ۱۹۴۰ با اقتباس از کتاب خوشه‌ های خشم فیلمی با همین نام با حضور «هنری فوندا» ساخت. فیلم خوشه‌های خشم (The Grapes of Wrath) برنده دو جایزه اسکار در همان سال شد.

برشی از کتاب «خوشه های خشم»

یه چیزی تو زندون یاد گرفتم که میخوام بهت بگم، آدم هیچ‌وقت نباید به اون روزی که آزاد میشه فکر کنه. اینه که آدمو دیوونه میکنه. باید به فکر امروز بود و بعد به فردا. باید همین کارو کرد. این کاریه که آدمهای کارکشته میکنن. تازه‌واردها سرشونو به دیوار میکوبن و هی میپرسن چه‌قدر دیگه باید بمونیم. چرا به روزی که هنوز نیومده فکر می‌کنی؟

برای مطالعه معرفی کتاب «زوربای یونانی» روی عکس زیر کلیک کنید.

زوربای یونانی

 

امیدواریم از مطالعه کتاب «خوشه های خشم» نوشته جان اشتاین‌ بک لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x