مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «راهنمای بارداری برای پدران، دامیز» نوشته شارون پرکینز، متیو ام.اف میلر

معرفی کتاب «راهنمای بارداری برای پدران، دامیز» نوشته شارون پرکینز، متیو ام.اف میلر

معرفی کتاب «راهنمای بارداری برای پدران، دامیز» نوشته شارون پرکینز، متیو ام.اف میلر...کتاب راهنمای بارداری برای پدران نوشته‌ی شارون پرکینز و متیو ام.اف میلر است که اولین بار در سال 2014 در مجموعه کتاب‌های دامیز منتشر شد.

کتاب راهنمای بارداری برای پدران، دامیز نوشته شارون پرکینز، متیو ام.اف میلر

درباره نویسندگان

متیو. ف. میلر نویسنده و روزنامه‌نگار است. او فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته‌ی نویسندگی حرفه‌ای است. میلر خود یک فرزند دارد، اما پدر همه‌ی کسانی است که به نصایح و نکات با ارزش او گوش می‌دهند.

شارون پرکینز خود تجربه‌ی مادرانه‌ی کاملی دارد و بیش از بیست سال است که به عنوان پرستار در حوزه‌ی ناباروری، مامایی و بخش مراقبت‌های ویژه سابقه دارد. او تجربیات خود را در کتاب حاضر به رشته‌ی تحریر در آورده است.

درباره کتاب

کتاب راهنمای بارداری برای پدران نوشته‌ی شارون پرکینز و متیو ام.اف میلر است که اولین بار در سال ۲۰۱۴ در مجموعه کتاب‌های دامیز منتشر شد.

همانطور که از عنوان کتاب پیداست، مردان یا بهتر است بگوییم پدران آینده مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

نویسندگان در کتاب حاضر به تمامی سوالات مهم و نکات حیاتی بارداری پاسخ داده‌اند تا مردان از این طریق با تمامی مسایل مربوط به مادر و نوزاد آشنا شوند.

از نکات مثبت ارایه شده در آن می‌توان به ارایه‌ی جزئیات مهم روحی روانی و نکات مربوط به جسم و رشد جنین اشاره کرد. همچنین مسائل قبل از بارداری، مراحل مختلف بارداری و بعد از زایمان در پنج بخش ارایه شده‌اند.

 

برشی از کتاب راهنمای بارداری برای پدران

افراد معتاد به پرکاری، حالا خودشان را بر سر چندراهی می‌بینند. بعضی‌ها ساعت‌های کاری‌شان را طبق معمول ادامه می‌دهند.

به طور کلی هیچ روش صحیح یا غلطی برای تنظیم زمان سر کار رفتن وجود ندارد تا زمانی که شما و همسرتان با روش کاری و نگهداری از فرزندتان احساس راحتی می‌کنید، همان روش می‌تواند بهترین باشد.

منظور از زمان با کیفیت چیست؟ منظور زمانی است که برای فرزندتان صرف و به او توجه می‌کنید، بعضی‌ها می‌گویند کیفیت زمان هیچ ربطی به کمیت زمانی که با کودک می‌گذرانیم، ندارد، ولی کیفیت با مدت زمانی که به بچه اختصاص داده می‌شود، ارتباط دارد.

تا جایی که می‌توانید، زمانی برای نوزادتان اختصاص دهید؛ این ضرب‌المثل قدیمی درست می‌گوید که: آن‌ها خیلی زود بزرگ می‌شوند و بعدا برای از دست دادن این فرصت‌ها حسرت خواهید خورد.

 بعضی پدران کارشان را تعطیل می‌کنند، یا کار در خانه می‌گیرند تا بتوانند دائما از نوزادشان مراقبت کنند. اگر این روش انتخابی شماست، فصل ۱۴ را حتما مطالعه کنید در آنجا بررسی‌های دقیقی روی پدرانی انجام گرفته که در خانه می‌مانند.

در نظر داشتن تغییرات در شیوه‌ی زندگی

ترک عادت‌های بد سخت است و وقتی استرس بچه هم اضافه شود، غلبه بر آن‌ها سخت‌تر هم می‌شود، بچه‌دار شدن تمام حرکات و گفتارتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، پس هم اکنون زمان آن است که رفتارتان را تغییر دهید. در ادامه تعدادی از تغییرات در شیوه‌ی زندگی آورده شده است که باید به آن‌ها توجه شود. لطفا مثال‌ها را بدون هیچ استثنایی بخوانید.

ترک کردن سیگار، مشروبات الکلی و داروهای شادی‌آور. دود سیگار خطر بیمار شدن را افزایش می‌دهد و احتمال سیگاری شدن همسرتان را نیز بیشتر می‌کند. مصرف مداوم و زیاد مشروبات الکلی باعث می‌شود در نقش والدین مسئول، نتوانید تصمیمات خوب و درستی برای نوزادتان بگیرید. در حقیقت الکل و مواد مخدر باعث می‌شود تصمیماتی مضر و از روی کم توجهی بگیرید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x