مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «صد سال تنهایی» نوشته گابریل گارسیا مارکز

معرفی کتاب صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز

کتاب «صد سال تنهایی» نوشته گابریل گارسیا مارکز از صحنه اعدام سرهنگ آئورلیانو بوئندیا آغاز می‌شود. در حالی که مقابل جوخه اعدام ایستاده و خاطرات گذشته‌اش را مرور می‌کند.

معرفی کتاب صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز

درباره نویسنده

معرفی کتاب صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز

گابریل خوزه گارسیا مارکز (زاده ۶ مارس ۱۹۲۷ – درگذشته ۱۷ آوریل ۲۰۱۴) رمان‌نویس، نویسنده، روزنامه‌نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. مارکز برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ شد. او را بیش از سایر آثارش به خاطر رمان صد سال تنهایی می‌شناسند که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان در سبک رئالیسم جادویی است.

این کتاب باعث شد مارکز در سال ۱۹۸۲ برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات شود.

درباره کتاب صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز از صحنه اعدام سرهنگ آئورلیانو بوئندیا آغاز می‌شود. در حالی که مقابل جوخه اعدام ایستاده و خاطرات گذشته‌اش را مرور می‌کند، یعنی زمان آغاز به وجود آمدن دهکده ماکوندو زمانی که جهان چنان تازه بود که بسیاری چیزها هنوز اسمی نداشتند و برای نامیدنشان می‌بایست با انگشت به آنها اشاره کنی.

در این رمان به شرح زندگی شش نسل خانواده بوئندیا پرداخته شده که نسل اول آن‌ها در دهکده‌ای به نام ماکوندو ساکن می‌شود.

مارکز قبل از دریافت جایزه نوبل، درباره کتاب صد سال تنهایی چنین می‌گوید:

«من به جرأت فکر می‌کنم واقعیت خارج از اندازه‌ی این اثر نه فقط بیان ادبی آن است که سزاوار توجه آکادمی ادبی نوبل شده است. واقعیتی که نه تنها روی کاغذ؛ بلکه در بین ما زندگی می‌کند و مسئول مرگ و میر تعداد بی‌شماری از ماست و این یک منبع تغذیه کننده‌ی خلاقیت است؛ پر از غم و اندوه و زیبایی، برای غم و نوستالژی یک کلمبیایی و یک رمزنگاری بیشتر از یک ثروت خاص. شاعران و گدایان، نوازندگان و پیامبران، رزمندگان و اراذل، همه‌ی موجودات از آن واقعیت لجام گسیخته؛ همه ما باید بپرسیم‌، اما اندکی از تخیل برای مشکل حیاتی ما می‌تواند زندگی را به معنای متعارف باورپذیر کند. این دوستان! معمای تنهایی ماست!»

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب مغازه خودکشی نوشته ژان تولی

برشی از کتاب

او به تلخى پاسخ داد: «حالا که کسى حاضر نیست با ما بیاید، ما خودمان از اینجا خواهیم رفت.» اورسولا با خونسردى تمام گفت: «ما از اینجا نخواهیم رفت، ما همین جا مى‌مانیم، زیرا ما در اینجا فرزندانمان را به دنیا آورده‌ایم.» خوزه آرکادیو بوئندیا پاسخ داد: «اما هنوز کسى در اینجا نمرده است. وقتى کسى مرده‌اى در جایى ندارد، به آنجا تعلق ندارد.»

 

امیدواریم از مطالعه کتاب صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x