مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «طرف خانه سوان» نوشته مارسل پروست

معرفی کتاب طرف خانه سوان نوشته مارسل پروست

«طرف خانه سوان» – عنوان جلد اول رمان هفت جلدی در جستجوی زمان از دست رفته – نخستین بار در سال ۱۹۱۳ منتشر شد. در ابتدا نویسنده قرار بود یک رمان سه جلدی منتشر کند اما با وقوع جنگ جهانی اول و خانه‌نشین شدن پروست طرح خود را تغییر داد و سرانجام این رمان به هفت جلد رسید.

معرفی کتاب «طرف خانه سوان» نوشته مارسل پروست

 

درباره نویسنده

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست ۲

مارسل پروست با نام کامل والانتَن لویی ژرژ اوژن مارسل پروست (زادهٔ ۱۰ ژوئیه ۱۸۷۱ – درگذشتهٔ ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲) نویسنده و مقاله‌نویس فرانسوی بود. او به دلیل نگارش اثر عظیمش با عنوان در جستجوی زمان ازدست‌رفته یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات جهان قلمداد می‌شود.

 

درباره کتاب «طرف خانه سوان»

کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست بلندترین رمان جهان است که در ایران با ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است.

این کتاب که بیش از یک میلیون و دویست هزار کلمه دارد در ۷ جلد و طی ۱۴ سال به زبان فرانسه منتشر شد و بلافاصله یک شاهکار شناخته شد و به عقیده خیلی‌ها برترین رمان قرن یا حتی برترین رمان همه زمان‌ها بود.

«طرف خانه سوان» – عنوان جلد اول رمان هفت جلدی در جستجوی زمان از دست رفته – نخستین بار در سال ۱۹۱۳ منتشر شد.

در ابتدا نویسنده قرار بود یک رمان سه جلدی منتشر کند اما با وقوع جنگ جهانی اول و خانه‌نشین شدن پروست طرح خود را تغییر داد و سرانجام این رمان به هفت جلد رسید.

گذشته از خطوط کلی داستانی که این کتاب‌ها را به هم می‌پیوندد، هر کدام از هفت کتاب از بسیاری دیدگاه‌ها کامل و مستقل‌اند. در واقع آنچه داستان نامیده می‌شود تنها رشته‌ای است برای به هم پیوستن لحظه‌هایی که هر کدام به تنهایی از «مکان»ها و «شخصیت»های اصلی کتاب‌اند.

 

برشی از کتاب «طرف خانه سوان»

حتی زنانی که مدعی‌اند مرد را جز بر پایه ظاهرش نمی‌سنجند، در همین ظاهر تراوش زندگی ویژه‌ای را می‌بینند. از همین روست که نظامیان یا آتش‌نشانان را می‌پسندند؛ اونیفورم نمی‌گذارد که درباره قیافه سخت بگیرند؛ می‌پندارند که در زیر خفتان دلی متفاوت، ماجراجو و مهربان را می‌بوسند؛ و یک شاه جوان؛ یک شهزاده، برای فتح زیباترین زنان در کشورهایی که از آنها دیدن می‌کند نیازی به خوشی سیمایی ندارد، حال آن که این برای یک دلال بورس لازم است.

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از مطالعه کتاب «طرف خانه سوان» نوشته مارسل پروست لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x