مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب قدیس ابراهیم حسن بیگی

معرفی کتاب «قدیس» نوشته ابراهیم حسن بیگی

معرفی کتاب قدیس نوشته ابراهیم حسن بیگی ... این رمان با نگاهی تاریخی روایت‌گر داستانی تاثیرگذار از یک کشیش مسیحی و شروع ماجرایی عجیب و تحول برانگیز برای اوست.

معرفی کتاب «قدیس» نوشته ابراهیم حسن بیگی

 

درباره نویسنده

 

ابراهیم حسن بیگی

ابراهیم حسن بیگی در سال ۱۳۳۶ در روستایی از توابع بندر ترکمن متولد شد. او یکی از نویسندگان فعال پس از انقلاب است که بیش از صد رمان و داستان کوتاه نوشته است.

حسن بیگی در سال ۱۳۵۹ در آموزش و پرورش مشغول به کار شد و در دوره‌ی جنگ تحمیلی در سال۱۳۶۴ برای فعالیت‌ در گروه فرهنگی جهاد سازندگی به کردستان سفر کرد. این سفر  و آشنایی او با اقوام مختلف ایرانی سرآغازی در شکل‌گیری سوژه‌های داستانی‌اش بود.

او در سال ۱۳۶۴ در رشته زبان و ادبیات فارسی وارد دانشگاه آزاد شد و سه سال بعد در انتشارات مدرسه به‌ عنوان کارشناس بخش داستان فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۷۸ تا کنون یکی از اعضای هیأت موسس «انجمن قلم ایران» است. او همچنین عضو هیئت امنا و هیئت مدیره بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان است.

 

درباره کتاب قدیس

کتاب «قدیس» نوشته ابراهیم حسن بیگی یکی از پر مخاطب‌ترین رمان‌های اخیر فارسی است که با نگاهی متفاوت درباره‌ی اندیشه و زندگی حضرت علی (ع) می‌گوید.

این رمان با نگاهی تاریخی روایت‌گر داستانی تاثیرگذار از یک کشیش مسیحی و شروع ماجرایی عجیب و تحول برانگیز برای اوست.

حسن بیگی در این رمان زندگی حضرت علی (ع) را با نثری روان و پرکشش روایت می‌کند که مخاطب متوجه این موضوع نمی‌شود که یک رمان می‌خواند یا یک کتاب تاریخی یا حتی یک کتاب دینی بلکه آن‌چیزی که خواننده را غرق لذت می‌کند شناخت ابعاد شخصیتی و تاریخی علی (ع) از زاویه‌ای تازه با لحنی ساده است.

کتاب «قدیس» با وجود این‌ که روایتی به ظاهر مذهبی دارد اما شبیه داستان‌های دینی معاصر که تا به حال خوانده‌ایم، نیست. شاید همین موضوع باعث شده تا خوانندگان زیادی این کتاب را تحسین کنند.

 

برشی از کتاب

دیگر شکی نداشت که به یک گنج واقعی دست یافته است. حتی اگر این عدد ربطی به سال کتابت نداشته باشد، باز کاغذهای پاپیروس و اوراق پوست آهو ثابت می کرد که قدمت این نسخه خطی بیشتر از آن است که بشود تصوری از آن داشت. کشیش جان تازه ای گرفت. شروع کرد به ورق زدن اوراق. بوی کهنگی کتاب را استشمام می کرد؛ کتابی که باید به هر شکل آن را به چنگ می آورد، اما در عین حال نباید در برابر مرد تاجیک، هیجانی از خود بروز بدهد. بروز هر نوع هیجان و کلامی تأیید آمیز، معامله او را با غریبه دچار مشکل می کرد. غریبه نیز در همان حال داشت فکر می کرد که دوستش درباره قیمت صد هزار دلاری کتاب اغراق نکرده است؛ زیرا می دید که کشیش چگونه اوراق کتاب را لمس می کند و با هیجانی خاص به آن می نگرد.

 

 

شما هم اگر این کتاب را مطالعه کرده اید، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

امیدواریم از مطالعه کتاب «قدیس» نوشته ابراهیم حسن بیگی لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x