مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

معرفی کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی نوشته رولد دال

کتاب «چارلی و کارخانه شکلات سازی» نوشته رولد دال داستان جذاب و خواندنی دارد. تیم برتون کارگردان سرشناس سینما از این داستان جذاب استفاده کرده و فیلمی با بازی جانی دپ ساخته است.

معرفی کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی نوشته رولد دال

درباره نویسنده چارلی و کارخانه شکلات سازی

معرفی کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی نوشته رولد دال ۱

رولد دال زاده ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ و درگذشته ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰، داستان نویس و فیلمنامه نویس اهل ولز بریتانیا و از مشهورترین نویسنده های انگلیسی است که والدینش نروژی الاصل بودند و اوج شکوفایی او به عنوان نویسنده برای کودکان و بزرگسالان در دهه ۱۹۴۰ بود.

مهم ترین آثار او «چارلی و کارخانه شکلات سازی»، «جیمز و هلوی غول پیکر»، «ماتیلدا» و «داستان های چشم نداشتنی» است.

بیشتر آثار او به فیلم درآمده است.

معرفی کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی نوشته رولد دال داستان جذاب و خواندنی دارد.

آقای “ویلی وانکا” شیرینی‌ساز مشهور و صاحب بزرگترین کارخانه شکلات‌سازی، تصمیم دارد با قرار دادن پنج بلیت طلایی در شکلات‌هایش، فقط و فقط به پنج بچه اجازه دهد از کارخانه عجیب او بازدید کنند و در پایان بازدید هم آنقدر به آنها شکلات و آب‌نبات بدهد که تا پایان عمرشان تمام نشود.

واقعا مسخره است اگر انتظار داشته باشیم که “چارلی باکت” که در خانواده‌ای بسیار فقیر زندگی می‌کند و تنها سالی یکبار آن هم روز تولدش می تواند یک شکلات وانکا بخرد، برنده یکی از این بلیت ها شود. ولی شاید هم چارلی برنده شد و شاید خیلی چیزهای دیگری هم به دست آورد…

تیم برتون کارگردان سرشناس سینما از این داستان جذاب استفاده کرده و فیلمی با بازی جانی دپ ساخته است.

برشی از کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

تصور نشود که باکت ها از قحطی رنج می بردند؛ اما همه ی آن ها، یعنی دو پدربزرگ پیر، دو مادربزرگ پیر، پدر و مادر ِ چارلی و به خصوص خودِ چارلی، از صبح تا شب را با شکم خالی به طور وحشتناکی سر می کردند. حال ِچارلی از همه بدتر بود. با آن که پدر و مادرش زود از غذا دست می کشیدند و آن را به چارلی می دادند اما آن هم برای یک پسر در حال رشد کافی نبود. او واقعاً به جای سوپ کلم، به غذایی احتیاج داشت که او را نه تنها سیر کند، بلکه باعث رشدش شود.

 

امیدواریم از مطالعه کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی نوشته رولد دال لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x