مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب چنین گفت زرتشت نوشته فریدریش نیچه

معرفی کتاب چنین گفت زرتشت نوشته فریدریش نیچه

کتاب چنین گفت زرتشت بدون شک یکی از مهم‌ترین و مشهورترین آثار نیچه به حساب می آید. شخصیت اصلی چنین گفت زرتشت شخصی به نام «زرتشت» است که نامش از زرتشت پیامبر گرفته شده‌ است. نیچه در این کتاب عقاید خود را از زبان این شخصیت بیان داشته‌ است.

معرفی کتاب چنین گفت زرتشت نوشته فریدریش نیچه

درباره نیچه نویسنده کتاب چنین گفت زرتشت

نیچه

نیچه در ۱۵ اکتبر ۱۸۴۴ در آلمان امروزی و در خانواده ای مذهبی که پدر و پدربزرگش روحانی کلیسا بودند متولد شد. او ادبیات و زبان کلاسیک را در دانشگاه‌های بن و لایپزیگ مطالعه کرد. نیچه در سن ۲۴ سالگی به استاد دانشگاه بازل در سوئیس منصوب شد.

پس از خواندن آثار شوپنهاور، فیلسوف آلمانی، نیچه فیلسوف شد و زندگی انفرادی خود را آغاز کرد. او با شوپنهاور موافق بود که هیچ خدایی وجود ندارد و زندگی با درد و رنج است، اما نیچه به این نتیجه رسید که انسان‌ها باید همه چیز را از زندگی بیرون بیاورند و تصمیم بگیرند چگونه این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون نوشته میکا والتاری

معرفی کتاب چنین گفت زرتشت نوشته فریدریش نیچه

 

درباره کتاب چنین گفت زرتشت

چنین گفت زرتشت بدون شک یکی از مهم‌ترین و مشهورترین آثار نیچه به حساب می آید. شخصیت اصلی چنین گفت زرتشت شخصی به نام «زرتشت» است که نامش از زرتشت پیامبر گرفته شده‌ است. نیچه در این کتاب عقاید خود را از زبان این شخصیت بیان داشته‌ است.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب برادران کارامازوف نوشته فئودور داستایوفسکی

کتاب چنین گفت زرتشت حاوی نظریاتی چون «ابر انسان»، «مرگ خدا» و «بازگشت جاودانه» به کامل‌ترین صورت و مثبت‌ترین معنی خود است.

زرتشت پس از ده سال عزلت در کوه‌های آلپ احساس می‌کند که می‌خواهد شهد خرد خویش را به انسان‌ها بچشاند، پس به شهر فرود می‌آید؛ اما مردم به صدای برخاسته از الهام گوش نمی‌دهند، زیرا جز به کف زدن برای بندبازی‌های یک بندباز توجه ندارند و به سخنان او که آن‌ها را نمی‌فهمند می‌خندند. پس زردشت باید حواریونی برای خود برگزیند که بتواند «گفتارهای» خویش را که تحقیر آرمان‌های کهن است و به سبک کتاب‌های مقدس کهن چون اوستا و انجیل است، خطاب به آن‌ها بیان کند.

برشی از کتاب کتاب چنین گفت زرتشت نیچه

آیا می دانید چرا زر از هر چیز دیگری پر بهاتر است؟ زیرا کمیاب است و درخشندگی ملایم و مطبوعی دارد. زر همواره خود را می‌بخشد.

تنها به صورت تصویر بزرگ‌ترین فضیلت‌هاست که زر، بزرگ‌ترین ارزش‌ها را یافته است. نظر شخص کریم، زرین است. زر درخشان بین ما و خورشید صلح برقرار می‌کند.

بزرگ‌ترین فضیلت‌ها کمیاب و بی‌منفعت است و درخشندگی ملایم و مطبوعی دارد. فضیلت بخشنده، بزرگ‌ترین فضیلت‌هاست.

 

امیدواریم از مطالعه کتاب چنین گفت زرتشت نوشته فریدریش نیچه لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x