مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 11 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

گرگ یال دار گرگ یالدار بلند قدترین سگ‌ سان وحشی

گرگ یال دار بلند قدترین سگ‌سان وحشی به حساب می‌آید. احتمال می‌رود بلند بودن پاهای گرگ یالدار به دلیل زندگی در دشت‌ها و زیست بومشان به مرور زمان به این شکل در آمده‌است.

گرگ یال دار

گرگ یال دار

گرگ یال دار

گسترش شهرسازی در سراسر این کره خاکی تبعات مثبت و منفی زیادی داشته است. یکی از منفی‌ترین عواقب این گسترش قلمرو انسان‌ها، از بین رفتن طبیعت بکر و به خطر افتادن حیات‌وحش است که متاسفانه در اکثر مواقع بی‌توجه از کنار این موضوع مهم عبور می‌کنیم.

منابع طبیعی و حیات‌وحش برخی مناطق دنیا، آن قدر شاخص و خاص هستند که به راستی در جهان کم‌نظیرند. حیوانات و جانورانی وجود دارند که حتی شاید نامشان را هم تا به حال نشنیده باشید، مانند گورکن صورتی، گرگ یالدار، هشت پای دامبو، خرگوش پاتاگونی، موش برهنه، دلفین ایراوادی و…

گرگ یال دار بزرگترین گونه سگ‌سانان در آمریکای جنوبی است. این گونه گرگ مانند اغلب گرگ‌ها گوشت‌خوار است. محل سکونت این پستاندار محیط‌های باز و نیمه باز به خصوص چمنزارهاست.

اگرچه این جانور شباهت‌هایی به روباه قرمز دارد ولی باید توجه داشت که از دسته متفاوتی است. گونه بالغ این حیوان ۱۰۷ تا ۶۷ سانتی‌متر قد دارد.

گرگ یالدارگرگ یالدار بلند قدترین سگ‌سان وحشی به حساب می‌آید. احتمال می‌رود بلند بودن پاهای گرگ یالدار به دلیل زندگی در دشت‌ها و زیست بومشان به مرور زمان به این شکل در آمده‌است.

رنگ قهوه‌ای مایل به نارنجی این جانوران بر ابهتشان می‌افزاید و پاهای سفید و سیاهشان گویا کفشانی زیبا و فاخر هستند. گرگ یالدار بویی از خود بر جا می‌گذارد که نشان‌گر قلمروش باشد و به کسی اجازه ورود به آن را نمی‌دهد.

بیشتر بدانیم:

انقراض ببر مازندران

سگ وحشی آفریقایی 

آخرین ببر تاسمانی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x