مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 28 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

آموزش اندیکاتور سهمی وار (SAR)

این اندیکاتور شامل یک سری نقاط است که اگر بالاتر از قیمت جاری قرار گرفته باشد نشان دهنده روند رو به پایین (نزولی) و بالعکس اگر در زیر خط نوسان قیمت قرار گرفته باشد حاکی از روند رو به بالا (صعودی) است.

اندیکاتور سهمی وار (SAR)

اندیکاتور سهمی وار (سار)

این اندیکاتور شامل یک سری نقاط است که اگر بالاتر از قیمت جاری قرار گرفته باشد، نشان دهنده روند رو به پایین (نزولی) و بالعکس اگر در زیر خط نوسان قیمت قرار گرفته باشد حاکی از روند رو به بالا (صعودی) است.

بیشترین کاربرد این اندیکاتور در تعیین نقطه پایان روند جاری و آغاز حرکت برگشتی است. لازم به ذکر است کلمه (SAR)  نیز در واقع مخفف عبارت (Stop And Reverse) است، به معنی توقف و بازگشت روند.

سیگنال خرید و فروش در (SAR)

سیگنال خرید: پس از تثبیت نقطه اول، در صورتی که نقطه دوم نیز در پایین تر از خط قیمت ظاهر گردد، می توانید اقدام به خرید نموده و حد ضرر (S/L) را چند پیپ پایین تر از نقطه اول ظاهر شده، قرار دهید.

سیگنال فروش: پس از تثبیت نقطه اول، در صورتی که نقطه دوم نیز در بالاتر از خط قیمت ظاهر گردد، می توانید اقدام به فروش نموده و حد ضرر (S/L) را چند پیپ بالاتر از نقطه اول ظاهر شده قرار دهید.

فباهنرDaily1

استفاده از SAR برای تعیین حد ضرر معاملات

به صراحت می توان گفت SAR تنها اندیکاتوری است که حد ضرر (S/L) را در امن ترین و مطمئن ترین شکل ممکن تعیین می نماید. همان طور که می دانید SAR هنگامی صعودی خواهد بود که در پایین تر از خط نوسان قیمت ظاهر گردد و بالعکس هنگامی نزولی خواهد بود که در بالاتر از خط نوسان قیمت ظاهر گردد.

مثال هایی برای تعیین حد ضرر با استفاده از اندیکاتور سهمی وار (SAR)

سیگنال خریدی را بر روی جفت ارز GBP/USD و تایم فریم ۴ ساعت به دست آورده ایم، حال برای تعیین حد ضرر این معامله تنها کافیست عدد قیمت (value) اولین نقطه SAR را که در پایین تر از خط نوسان قیمت ظاهر گردیده را با نگاه داشتن پیکان موس بر روی آن به دست آورده (برای این کار می توانید از حالت کراس (+) موس نیز استفاده نمایید و قیمت را در سمت راست نمودار مشاهده نمایید) و سپس حد و سپس حد ضرر را ده پیپ پائین‌تر از آن سطح قرار داد.

برای تعیین حد ضرر در معاملات فروش نیز کاملاً مشابه حالت صعودی عمل نموده و سپس حد ضرر را ده پیپ بالاتر از آن سطح قرار دهید.

به طور مثال چنانچه با توجه به استراتژی خود شاهد سیگنال خرید باشید اما در عین‌ حال نقاط SAR آرایش نزولی (بالاتر از خط نوسان) را نشان دهد، برای تعیین حد ضرر به آخرین سطح حمایت مهم مراجعه نمود و حد ضرر را ده پیپ پایین‌تر از آن سطح حمایت قرار دهید.

علاوه بر کاربردهای ذکر شده فوق از نقاط SAR می‌توان برای تعیین و تغییر مداوم حد ضرر متحرک (Trailing stop) استفاده نمود، در این حالت با به وجود آوردن هر کندل یا بار جدید، نقاط SAR در صورت ادامه روند قیمت (صعودی یا نزولی) تغییر مکان می‌دهند.

به‌ طور مثال در یک روند صعودی با افزایش بیشتر قیمت، نقاط SAR نیز در سطوحی بالاتر ظاهر می‌شوند که می‌تواند به‌ عنوان الگوی افزایش حد ضرر مورداستفاده قرار بگیرد.

مقادیر پیشنهادی

مقادیر پیشنهادی ۰.۰۲ برای گام step و ۰.۲ برای حداکثر maximum است که به صورت پیش فرض در اکثر نرم افزارهای تحلیلی به کار گرفته می شود. این حالت برای مشخص نمودن حد ضرر کاربرد دارد. برای تشخیص روند کلی قیمت می توان مقدار step را به ۰.۰۰۵ کاهش دهید و همزمان برای انجام معاملات در راستای روند اصلی قیمت (که توسط SAR با مقادیر ۰.۰۰۵ برای step و ۰.۲ برای maximum تعیین گردیده) از SAR دیگری با مقادیر ۰.۱ برای step و ۰.۲ برای maximum استفاده نمایید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x