مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
تقویت هوش مالی

نحوه تقویت هوش مالی با هوش پول ساز

شما باید همیشه به دنبال افزایش هوش مالی خود باشید و مهم ترین مسئله ای که برای ثروتمند شدن احتیاج دارید این است که اعتقاد داشته باشید که شما ثروتمند می شوید...

تقویت هوش مالی با هوش پول ساز

 

نحوه تقویت هوش مالی

شما باید همیشه به دنبال افزایش هوش مالی خود باشید و مهم ترین مسئله ای که برای ثروتمند شدن احتیاج دارید این است که اعتقاد داشته باشید که شما ثروتمند می شوید. ثروت در انحصار گروه خاصی نیست، این ها موانعی هستند که در ذهن ما وجود دارند.

هوش پول ساز مجموعه مهارت هایی است که باعث به دست آوردن پول بیشتر می شود. بخشی از این هوش، ذاتی و بخشی مهمی از آن اکتسابی است. بخش ذاتی این هوش چندان قابل تغییر نیست مانند “قدرت حافظه”، اما بخش های اکتسابی آن می تواند با روش های زیر فراگرفته شود.

تقویت هوش مالی با هوش پول ساز
تقویت هوش مالی با هوش پولساز

 

خیال پردازی

افرادی که خیال پردازی می کنند احتمال بیشتری دارد که بتوانند یک کار و ایده جدید خلق کنند. بسیاری از ایرانی ها قدرت خیال پردازی خوبی دارند، اما فقط افراد کمی به آن اهمیت می دهند و بیشتر افراد با بی توجهی از کنار آن می گذرند. حتی برخی افراد خیال پردازی را چیز بدی می دانند و تفاوت افراد موفق با دیگران در این است که به خیال پردازی هایشان جامه عمل می پوشانند.

 

نقش خلاقیت در افزایش هوش مالی

یکی از مهم ترین موارد برای هوش مالی خلاقیت است. در گذشته بسیار دور برای کسب درآمد بالا چندان به خلاقیت نیاز نبود اما در دنیای امروزه با افزایش جمعیت و رقابت در زمینه های مختلف شغلی و اجتماعی، نیاز به این ویژگی بیشتر احساس می شود.

بیشتر افرادی که در موقعیت شغلی با حقوق ثابت قرار می گیرند، خلاقیت خودشان را از دست می دهند. باید بدانید انسان تنها زمانی از قابلیت های عالی ذهنش استفاده می کند که در شرایط سخت قرار بگیرند.

تقویت هوش مالی با هوش پولساز

علاقه

اگر به شغل فعلی خود علاقه ندارید، دست کشیدن از آن کار منطقی است. وقتی از کاری که به آن علاقه ندارید دست می کشید، تمام انرژیتان را صرف پیدا کردن شغل مورد علاقه تان می کنید و تمام فکرتان بر روی شغلی که برایتان مناسب ترین است، متمرکز می شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که تنها راه انجام دادن کارهای عظیم، دوست داشتن کاری است که انجام می دهید.

بیشتر بخوانید: آیا از تقسیم بندی هوش مالی خبر دارید؟

جسارت

جسارت ویژگی افرادی است که ترس هایشان را شناخته اند و بر آن غلبه کرده اند. ترس ها بزرگترین موانع در برابر پیشرفت انسان هستند. انسان های بزرگ با ترس هایشان رو به رو می شوند ولی انسان های ضعیف از آن فرار می کنند.

 

تمرکز

حال که هدفتان را مشخص کرده اید کافی است روی آن تمرکز کنید. تمام ذهن و قدرت خود را روی هدفتان جمع کنید و به عوامل مزاحم اجازه ندهید به ذهنتان وارد شوند و نهایت تلاشتان را برای رسیدن به هدف بکنید و تا رسیدن به هدفتان دست از تلاش نکشید.

از تجربه هایتان پله هایی برای بالا رفتن بسازید و هرگز از شکست خوردن نهراسید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x