مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طبق لغت‌نامه دهخدا به هر چیزی که به تازگی مد شده است مدرن گفته می‌شود، اما در طراحی معنایی متفاوتی دارد. سادگی، کوتاه‌ترین و بهترین توصیف برای سبک مدرن است.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

تعریف سبک مدرن

طبق لغت‌نامه دهخدا به هر چیزی که به تازگی مد شده است، مدرن گفته می‌شود، اما در طراحی معنایی متفاوتی دارد.

سادگی، کوتاه‌ترین و بهترین توصیف برای سبک مدرن است. سادگی در این سبک به این معنی است که در طراحی فضای داخلی خانه از مبلمان و اسباب و اثاثیه‌ای استفاده کنیم که مینیمال و ساده و بدون هیچ‌گونه خطوط منحی باشد، به عنوان مثال اگر قرار است از کاغذ دیواری برای دیوار خانه خود استفاده کنید، ساده و بدون خطوط و طرح خاصی باشد، همچنین بهتر است در این سبک از رنگ های خنثی استفاده کنید. در مورد وسایل تزیینی هم اگر ضرورتی برای استفاده وجود ندارد، باید کنارشان گذاشت تا از در‌هم ریختگی فضای خانه جلوگیری شود.

این سبک در میانه قرن بیستم و از اواسط دهه ۱۹۴۰ میلادی تا سال ۱۹۷۰ رواج پیدا کرد. زیبایی ساده و بدون پیچیدگی این سبک از تمایل به حرکت امریکا به سوی دوران مدرن که بعد از جنگ اتفاق افتاد برخاست و طراحی را از دریچه جدیدی تعریف کرد.

تأکید این سبک بر فرم های شسته رفته، الگوهای معاصر، مصالح طبیعی و یک جریان یکپارچه بین فضاهای داخلی و خارجی، ترکیبی از آسایش واقعی و شیک بودن به ارمغان می آورد. ظاهر این سبک بین طبیعت و تصنع یعنی آنچه به صورت طبیعی در دنیا وجود دارد و آنچه ساخته دست بشر است، پل می زند.

سبک مدرن - دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

 

دکوراسیون داخلی منزل مدرن را به منزل خود بیاورید

اگر امکانات، فضا و اشتیاق برداشتن یک دیوار یا نصب یک پنجره بزرگ شیشه ای را دارید، دست به کار شوید. اما شما همچنان بدون تخریب زیاد می توانید زیبایی بیرون را به درون منزل خود بیاورید. پنجره ها را عریان رها کنید تا هیچ چیزی مانع چشم انداز شما به بیرون نباشد یا نورگیر سقفی نصب کنید.

از این ساده تر هم این است که به سراغ کاغذ دیواری یا اشیای دیگری با شکل و شمایل طبیعی بروید و حتی می توانید پنجره های عریض، درهای کشویی و یا پاسیو اضافه کنید. این ایده، برقراری ارتباط با دنیای طبیعی بوده که در هر شرایطی تأثیر مثبتی روی فرد می گذارد.

سبک مدرن - دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزل به سبک روستیک

مبلمان آیکونیک

سبک مدرن به خاطر مبلمان و اشیای نوآورانه با تولید انبوه بسیار منحصر به فرد است. به جرأت می توان گفت در هیچ دوره ای به اندازه این دوره نمی توان به هنرمندان و طراحان نامی در حوزه طراحی و لوازم خانگی برخورد.

مبلمان و اشیای تک آن ها ظاهر سبک مدرن را به خوبی تعریف می کند. مبلمان آیکونیک خاص و معمولا گران هستند، اما بدل ها و کپی های آن ها نیز همان ظاهر را به منزل شما می دهند، یا می توانید تنها به یک قطعه زیبا در فضای منزلتان بسنده کنید و با قطعات دیگری که الزاما مربوط به آن دوره نیستند، آن را کامل کنید.

سبک مدرن

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

الگوهایی به سبک گرافیک

هندسه های برجسته، منحنی های قدرتمند و نقوش نا آشنا به دکوراسیون مدرن یک جذابیت گرافیکی قوی می دهند. پارچه های سنگین و بافت دار مانند کرباس و کشباف های پشمی به وزن و سنگینی نقش ها و الگو ها می افزایند. پارچه هایی با طرح های آن دوره همچنان طرفدار دارند و تولید می شوند. ضمن اینکه در بین پارچه های متنوع امروزی حتما با الگوهایی از این قبیل برخورد خواهید کرد.

سبک مدرن - دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

 

نورپردازی

نورپردازی سبک مدرن به فضا، حال و هوایی نمایشی می دهد. با وجودی که فرم های لوازم روشنایی و لامپ های این دوره خود دارای جذابیت هنری هستند، اما عملکرد همچنان در اولویت است. در این فضا نقوش کاغذ دیواری در هماهنگی با چراغ روشنایی انتخاب شده اند. لوازم روشنایی در سبک مدرن آن چنان قدرتمند هستند که می توان آن ها را مرکز توجه فضا تبدیل کرد – ولی سعی کنید در یک فضا از بیش از یک مدل استفاده نکنید.

beauteous contemporary minimal.zaMTJ

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

خطوط ساده و فرم های خالص

فضاهای داخلی مدرن دارای سبک ارگانیک هستند و زندگی را سخت نمی گیرند و این ویژگی ها در سازه و تزیینات آن ها نیز منعکس شده است. مبلمان و نقشه های طبقه فقط در فرم های مورد نیاز شکل گرفته اند و هیچ گونه جزییات اضافی یا تزیینات غیر ضروری ندارند. می توانید با قرار دادن مبلمان و اشیاء با فرم های جذاب در محوریت یک اتاق ساده، آن ها را به نمایش بگذارید.

سبک مدرن_دکوراسیون داخلی - دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

 

امیدواریم از مطالعه این مطلب که به دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن اختصاص داشت، لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x