مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 6 مرداد / 1403
Search
Close this search box.
غلاف تمام فلزی - full metal jacket

معرفی فیلم غلاف تمام فلزی ۱۹۸۷ ( Full Metal Jacket )

فیلم غلاف تمام فلزی ( Full Metal Jacket ) روایتی تلخ و گزنده از جنگ ویتنام بود. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ها درباره به‌ وجود آمدن معضلات روانی جنگ بر روح و روان سربازان است.

معرفی فیلم غلاف تمام فلزی ( Full Metal Jacket )

نمرات

IMDb: 8.3

Rotten Tomatoes: 91%

Metacritic: 76%

عوامل

کارگردان: Stanley Kubrick

نویسنده: Stanley Kubrick, Gustav Hasford, Michael Herr

بازیگران: R. Lee Ermey, Vincent D’Onofrio, Matthew Modine, …

جوایز فیلم

فیلم غلاف تمام فلزی با تحسین فوق العاده منتقدان و اهالی سینما مواجه شد و در بخش های مختلفی نامزد دریافت جایزه شد که از جمله آن می توان به نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، نامزدی جایزه بفتا در دو رشته بهترین موسیقی و بهترین جلوه های ویژه اشاره کرد.

معرفی فیلم غلاف تمام فلزی

فیلم غلاف تمام فلزی ( Full Metal Jacket ) فیلم درخشانی از استنلی کوبریک درباره جنگ ویتنام است و از دو بخش اصلی تشکیل شده است.

در قسمت اول و ابتدایی فیلم آموزش سربازان آمریکایی در اردوگاه‌های آموزشی را مشاهده می کنیم. جایی که سربازان در بدترین و سنگین‌ترین فشارهای روحی و جسمی قرار می‌گیرند تا از آنها مردانی قاتل درست شود؛ قاتلانی بی‌هیچ حسی از ترحم.

در این قسمت ابتدایی فیلم سختی‌های تمرین و سختگیری‌های مربی‌های آموزشی را مشاهده می کنیم؛ تمرینات و آموزش‌هایی که در روح و روان سربازان تاثیر زیادی دارد. تا جایی که در پایان این بخش-یعنی بخش ابتدایی فیلم- اتفاق تراژیکی رقم میخورد و با مشاهده آن اتفاق که در اردوگاه می‌افتد بیننده به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد.

قسمت دوم فیلم در خط مقدم جنگ می‌گذرد. جایی که سربازان آموزش دیده باید با جنگ واقعی رو به‌ رو شوند. در اینجا علاوه بر جنگ واقع در میدان‌های خط مقدم، جنگی درونی هم در وجود سربازان صورت می‌گیرد. جنگی برای فهمیدن مفهوم خوب یا بد.

فیلم غلاف تمام فلزی روایتی تلخ و گزنده از جنگ ویتنام بود. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ها درباره به‌ وجود آمدن معضلات روانی جنگ بر روح و روان سربازان است.

تصاویر و تریلر فیلم Full Metal Jacket

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از تماشای فیلم غلاف تمام فلزی ( Full Metal Jacket ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x