مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
فیلم درخشش - the shining

معرفی فیلم درخشش ۱۹۸۰ ( The Shining )

فیلم درخشش ( The Shining ) اثر استنلی کوبریک یکی از تاثیر گذارترین فیلم های سینمای وحشت است. این فیلم بر اساس رمانی از استفان کینگ ساخته شده است و به زیبایی لحظاتی دلهره آور را با دیدگاهی درون گرایانه و فلسفی که آمیخته از واقعیت و خیال است برای تماشاگر ایجاد می کند.

معرفی فیلم درخشش ( The Shining )

نمرات

IMDb: 8.4

Rotten Tomatoes: 85%

Metacritic: 66%

عوامل

کارگردان: Stanley Kubrick

نویسنده: Stanley Kubrick

بازیگران: Jack Nicholson, Shelley Duvall, Scatman Crothers,…

معرفی فیلم درخشش

فیلم درخشش اثر استنلی کوبریک یکی از تاثیر گذارترین فیلم های سینمای وحشت است.

این فیلم بر اساس رمانی از استفان کینگ ساخته شده است و به زیبایی لحظاتی دلهره آور را با دیدگاهی درون گرایانه و فلسفی که آمیخته از واقعیت و خیال است برای تماشاگر ایجاد می کند.

هرچند کوبریک در این فیلم کمترین جلوه های ویژه را داشته است اما فضایی رعب آور را ایجاد کرده و به زیبایی از نمادهایی برای ادامه زندگی، حرکت کردن و سر درگمی های فکری استفاده کرده که شاید پی بردن به تمامی آنها با دیدن یکباره فیلم مقدور نباشد.

فیلم The Shining داستان یک نویسنده معروف به نام جک تورنس است که برای تمدد اعصاب و انرژی گرفتن، تصمیم می گیرد در فصل زمستان در هتلی خالی از مسافر اقامت کند تا بتواند رمان جدیدش را سر و سامانی بدهد.

او که به همراه همسر و پسر خردسالش  به این سفر آمده است، در طی همان اولین شب اقامت در هتل دچار اختلالات عصبی می شود، شخصیت‌های خیالی فراوانی دور و برش می‌بیند و در نهایت از درون فرو می‌پاشد. گویی او تبدیل به شخصیت بد یکی از داستان‌هایش شده باشد، و به دنبال قتل همسر و پسر خردسالش می‌رود.

این فیلم یک فیلم روان شناختی بسیار خوش ساخت است. در آن نشان می‌دهد که چطور شخصیت خوب و انسانی یک فرد معتمد در جایگاه همسر و پدر، می‌تواند فرو بپاشد و تبدیل به هیولایی غیر قابل وصف شود.

در سال ۲۰۱۹ دنباله این فیلم با عنوان دکتر خواب ( Doctor Sleep ) که داستان دنی تورنس پسر جک تورنس است، اکران شد.

تصاویر و تریلر فیلم

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از تماشای فیلم درخشش ( The Shining ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x