مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 30 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
هوش مالی و موفقیت

نحوه برخورد با موفقیت ها و شکست ها

شما باید همیشه به دنبال افزایش هوش مالی و موفقیت خود باشید و مهم ترین مسئله ای که برای ثروتمند شدن احتیاج دارید این است که اعتقاد داشته باشید که شما ثروتمند می شوید. ثروت در انحصار گروه خاصی نیست، اینها موانعی هستند که در ذهن ما وجود دارند.

هوش مالی و موفقیت

 

نحوه برخورد با موفقیت ها و شکست هایتان با استفاده از هوش مالی

همه انسان ها ثروتمند شدن و موفقیت را دوست دارند، اما آنچه که باعث می شود به این اهداف برسند طرز تفکر آن ها و استفاده از هوش مالیشان است. بدون شک افراد ثروتمند هوش مالی بالایی دارند.

یکی از مواردی که هوش مالی را تحت تاثیر خود قرار می دهد به دست آوردن موفقیت و ثروت مقطعی است که به دنبال آن عده ای دست از فعالیت برداشته و رشد هوش مالی خود را متوقف می کنند.

شما باید همیشه به دنبال افزایش هوش مالی خود باشید و مهم ترین مسئله ای که برای ثروتمند شدن احتیاج دارید این است که اعتقاد داشته باشید که شما ثروتمند می شوید.

این تفکر که ثروت در انحصار گروه خاصی است، اشتباه است و در واقع می توان گفت این طرز تفکر افرادی است که به دنبال بهانه برای تلاش نکردن هستند.

هوش مالی و موفقیت دو مقوله مرتبط با هم هستند و به سختی بتوان آن ها را از هم تفکیک کرد. زیرا با داشتن هوش مالی می توانید به موفقیت های بسیاری برسید.

ثروت در انحصار گروه خاصی نیست، اینها موانعی هستند که در ذهن ما وجود دارند

نحوه برخورد با موفقیت ها و شکست ها
هوش مالی و موفقیت

نحوه برخورد با موفقیت ها و شکست ها


بیل گیتس: یکی از بزرگترین توانایی های افراد موفق و ثروتمند، فراموش کردن و پشت سر گذاشتن موفقیت است! موفقیت می تواند یک معلم بدجنس باشد و این ذهنیت را در افراد باهوش ایجاد کند که آنها شکست ناپذیرند.

ما نباید الگوهای اولیه موفقیت خود را نادیده بگیریم، اما اگر تمام تلاشمان را صرف این موضوع کنیم که چرا این موفقیت رخ داده است آمادگی خود برای رویارویی با چالش های آینده را از دست خواهیم داد.

بیل گیتس: یکی از بزرگترین توانایی های افراد موفق و ثروتمند، فراموش کردن و پشت سر گذاشتن موفقیت است!

هوش مالی و موفقیت

در مبحث هوش مالی و گرفتن تصمیم درباره مسائل مالی، استرس مثبت، مانند یک محرک ارزشمند برای رشد عمل می کند در حالی که استرس منفی می تواند مخرب باشد.

استرس مثبت سودمند است و می تواند به شما کمک کند تا رویاهایتان را محقق کنید.

به همین خاطر است که می توان گفت که رسیدن به هوش مالی و موفقیت بدون سختی ممکن نیست و شما باید برای به دست آوردن آن تلاش کنید.

اما با تحمل تمام استرس های مثبت می توانید به سطح خوبی از هوش مالی دست پیدا کنید و به موفقیت برسید.

هوش مالی باید در راستای افزایش ثروت و همچنین موفقیت به ما کمک کند. حقیقت این است که موفقیت، سخت تر از شکست نیست و تنها مربوط به تفاوت ذهنیت ما نسبت به یک موضوع است.

ذهن ناخودآگاه ما شکست را به راحتی می پذیرد و حتی بهانه هایی هم برای خودش به وجود می آورد، در حالی که در مقابل موفقیت کمی مقاومت دارد و بدون دلیل نمی تواند آن را بپذیرد.

موفقیت و کسب ثروت تنها به ادامه دادن راه افراد ثروتمند ختم نمی شود بلکه با داشتن ایده های نو می توان راه ثروتمند شدن را پیش گرفت.

ایده هایی که چاشنی هوش مالی در خود داشته باشند می توانند زندگی پر از پول را برای شما به ارمغان بیاورند. ایده ای که خوب اجرا شود می تواند به یک کسب و کار بزرگ و فوق العاده تبدیل گردد.

نحوه برخورد با موفقیت ها و شکست ها
نحوه برخورد با موفقیت ها و شکست ها

در نگاه اکثریت، افراد عاقل خود را با جهان تطبیق می دهند، انسان های نامعقول اصرار دارند تا جهان را با خودشان تطبیق دهند. پس تمام پیشرفت ها به افراد نامعقول (از دید این انسان ها) بستگی دارد!!!

به همین دلیل است که افراد موفق در ابتدای کار خود با سیل انتقادها و نصایح اطرافیان همراه هستند که نمی­ شود و نمی­ توانی…

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x