مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.

پس انداز، سرمایه گذاری: دست یابی به ثروت!

هوش مالی به چه کسانی ثروت می دهد؟

برای ثروتمند شدن باید شخصیت ثروتمندی داشت و شخصیت ثروتمند یعنی بکارگیری هوش مالی در تمامی امور مالی زندگی.

کسانی که درآمد بالایی دارند و تمام پولشان را به خاطر سبک زندگی شان خرج می کنند، ثروتمند نیستند. آنها فقط در یک رفاه نسبی (یا زیاد) زندگی کرده اند. در واقع درآمد بالا نشانه ی ثروتمند بودن نیست بلکه اساس بر این است که میزان مخارج کمتر از درآمد باشد. افرادی که با بی دقتی پولشان را خرج می‌کنند، بالاخره فقیر می‌شوند.

هوش مالی که رابرت کیوساکی از پدر پولدار خود فراگرفته بود توانست وی را ظرف مدت ده سال از اجاره نشینی به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل کند. مطمئنا تلاش و پشتکار، استفاده درست از هوش مالی و نا امید نشدن سه عاملی هستند که می توانند در کسب ثروت به شما کمک کنند.

همیشه به این اصل دقت کنید که باید مخارج زندگیتان کمتر از درآمدتان باشد

همیشه به این اصل دقت کنید که باید مخارج زندگیتان کمتر از درآمدتان باشد. و پس از به دست آوردن درآمد باید به فکر سرمایه گذاری باشید. این اصل مستلزم همکاری تمام اعضای خانواده است.

اکثر ثروتمندان با تلاش و استفاده از هوش مالی خود به ثروت دست پیدا کرده اند و پشتوانه مالی نداشتند.  جان کوم (Jan koum ) یکی از ثروتمندانی است که می تواند الهام بخش شما در این زمینه باشد (کسی که برنامه واتس اپ را راه اندازی کرد و آن را به مبلغ هنگفتی به فیس بوک فروخت.) وی از خانواده فقیری بود که توانست با استفاده از تلاش و پشتکار و بکارگیری هوش مالی، به جایگاه مهمی در زمینه مالی و فناوری برسد.

شما از همین امروز می توانید به دنبال راه های افزایش هوش مالی خود باشید و این را بدانید که گذشته تان بهانه ای برای شکست شما در زندگی نیست. جان کوم برای امرار معاش خود مدتی به عنوان نظافتچی در فروشگاه ها کار می کرد و در مقطعی برای گذران زندگیش وابسته به کمک های مالی دولتی بود.

تماشای فیلم (The pursuit of happynes) که برگرفته از یک داستان واقعی است را به شما پیشنهاد می کنیم

دیدگاهی که برای ثروتمند شدن در آینده به شما کمک می کند نوشتن بودجه است. این کار ذهنیت شما را برای سرمایه گذاری آماده تر از قبل می کند. برای مثال ده درصد از درآمد ماهیانه خود را پس انداز کنید و پس از رسیدن به مبلغ قابل توجهی آن را سرمایه گذاری کنید. و ساختار بودجه بندی جدید خانواده خود را براساس مبلغ باقیمانده برنامه ریزی کنید. بطوری که انگار از ابتدا این ده درصد وجود نداشته است. پایین نگه داشتن هزینه های زندگی به شما کمک می کند تا پس انداز بیشتری داشته باشید و سریعتر به استقلال مالی برسید.

Savings
هوش مالی و ثروت

به این نکته توجه کنید که پس انداز پول به تنهایی نمی تواند عامل ثروتمندی افراد باشد بلکه این سرمایه گذاری است که می تواند شما را ثروتمند کند. وارن بافت که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران بازار سهام است و برای رسیدن به این ثروت سال ها تلاش کرده، معتقد است هر کس باید فلسفه سرمایه گذاری مربوط به خود را طرح کند و در زمینه ای که استعداد دارد سرمایه گذاری خود را انجام دهد.

سرمایه گذاری بلند مدت در بازار سهام، بهترین راه دست یابی به امنیت مالی در دراز مدت است. 

اگر بزرگ فکر کنید، بزرگ می شوید. (ری کروک)

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
fateme
4 سال قبل

مطالب سایتتون خیلی عالیو آموزندس?خسته نباشید?

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x