مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

کودک سرمایه گذار داشته باشید!

آموزش سرمایه گذاری (بخش سوم)

کودک سرمایه گذار داشته باشید!

در راستای آموزش هوش مالی کودکان به این نکته هم می توان اشاره کرد که شما با آموزش این مسئله در سنین پایین به کودک تان که خریدن سهامِ یک شرکت سهامی عام به چه معناست، می توانید زندگی او را  تغییر دهید.

بررسی این ایده که کارهایی غیر از خرج کردن هم هست که می‌توان با پول انجام داد (سرمایه گذاری کردن می‌تواند پول اندکی را تبدیل به پول کلانی کند) کودکتان را حسابی ذوق زده می کند.

داشتن حس مالکیت سهمی از سهام یک شرکت بخصوص (هرچند کم باشد) برای فرزندتان فوق العاده است. حسی که احتمالا تا بحال آن را تجربه نکرده است. شاید در مسیر آموزش هوش مالی کودکان هیچ چیزی به اندازه ی سر زدن به سایت شرکتی که فرزندتان مالکیت بخشی از آن را دارد برایش خوشایند نباشد.

1 5

با در نظر داشتن این مسئله، به فرزندان تان یاد بدهید چطور سهام بخرند. شما می توانید برای آن ها حسابی در بورس باز کنید و به آن ها چگونگی خرید و فروش در بازار را یاد بدهید. و اینکه چطور می توانند اخبار بازار را دنبال کنند. مطمئن باشید با این کار درس بزرگی را در زندگی شان به آن ها آموزش داده اید. (در صورت نداشتن اطلاعات در این زمینه می توانید با افراد صاحب نظر مشورت کنید. یادگیری، آن قدرها هم پیچیده نیست).

(البته همانطور که می دانیم آموزش و نهادینه کردن مطالب در ذهن و جان فرزندان فقط به بیان ما مربوط نمی شود. یعنی علاوه بر اینکه علم به این موضوع را باید داشته باشیم، این مطلب که چقدر به گفته هایمان عمل می کنیم هم بسیار حائز اهمیت است. مانند تفاوت کودکی که فقط از پدر و مادر می شنود که کتاب خواندن خوب است و باید کتاب خواند با کودکی که در منزل کتاب خواندن پدر و مادر را می بیند و این نصیحت را علاوه بر شنیدن به طور عملی مشاهده می کند)

با همین سرمایه گذاری در بورس علاوه بر اینکه می توانید به آن ها یاد بدهید چطور می توانند پول شان را چند برابر کنند؛ می توانید تجربه ی شکست خوردن در معامله ای را هم به آن ها بدهید!

بزرگترین اشتباهی که ممکن است در مورد فرزندتان مرتکب ‌شوید این است که حتی به طور غیر عمد به آن‌ها القا کنید، کاری را که احتمال شکست در آن وجود دارد شروع نکنند (فقدان قدرت ریسک پذیری خود را به صورت ناخودآگاه به فرزندتان منتقل کنید) به جای خالی کردن دلشان، باید به شکست‌هایی که می‌خورند پاداش دهید و از این طریق به آن‌ها بیاموزید که باید تمام تلاششان را بکنند.

کودکی که در تلاش برای دست یابی به چیز تازه‌ای شکست می‌خورد، کودکی است که سریع‌تر یاد خواهد گرفت.

tooopen sy 190600289156

ویژگی تحسین برانگیز بچه‌ها در کودکی این است که هیچ ترسی از شکست ندارند! از این ویژگی بهترین استفاده را بکنید و آموزش هایی را که مطمئنا در آینده به دردشان می خورد؛ به آن ها یاد بدهید.

مجله ی اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسنا
5 سال قبل

خیلی لذت بردم از این مطلب. ممنون

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x