مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
آبشار یاسوج

معرفی آبشار یاسوج

در فاصله تقریبا دو تا سه کیلومتری شهر یاسوج پس از عبور از حاشیه درختان و باغ‌ های سرسبز سیب، گردو، بلوط و چنار به آبشاری می رسیم که سرچشمه ‌های زلال آن از دل کوه ‌های سر به فلک کشیده زاگرس جوشیده و با جاری‌ شدن بر سینه سنگی کوهستان جلوه‌ هایی از طبیعت زیبای استان را به نمایش می‌گذارد.

معرفی آبشار یاسوج

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی آبشار یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد اختصاص دارد.

آبشار یاسوج
آبشار یاسوج

آبشار یاسوج کجاست؟

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری، آبشار است و شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد معروف است به داشتن چنین آبشار زیبایی!

آبشار یاسوج در قسمت شمالی این شهر و در فاصله ۲ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. آب‌ چشمه ‌هایی‌ که‌ از دل‌ کوه ‌های‌ زاگرس‌ جوشیده‌ در دو کیلومتری‌ شمال‌ شهر یاسوج‌، آبشاری‌ به‌ ارتفاع‌ ده‌ متر را به‌ منظر تماشا گذاشته‌ است‌.

بیشتر بخوانید: آبشار آتشگاه لردگان / آبشار مینیاتوری زیبا در دل طبیعت

در فاصله تقریبا دو تا سه کیلومتری شهر یاسوج پس از عبور از حاشیه درختان و باغ‌ های سرسبز سیب، گردو، بلوط و چنار به آبشاری می رسیم که سرچشمه ‌های زلال آن از دل کوه ‌های سر به فلک کشیده زاگرس جوشیده و با جاری‌ شدن بر سینه سنگی کوهستان جلوه‌ هایی از طبیعت زیبای استان را به نمایش می‌گذارد.

در حاشیه این تفرجگاه، سکوبندی‌ ها و آلاچیق ‌هایی برای استراحت و پذیرایی از گردشگران و مسافران برپا شده که هر گوشه آن جلوه ‌ای از فرهنگ و هنر بومی سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

آبشار یاسوج
آبشار یاسوج کجاست

البته این استان آبشارهای دیگری نظیر آبشار بهرام‌ بیگی‌ و آبشار بن‌ رود را نیز در دل خود جای داده است.

طبق منابع تاریخی، پیش از ایجاد شهر یاسوج، در حدود ۶ کیلومتری آن، یک شهر قدیمی به نام «تل خسرو» قرار داشت که بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد. تل خسرو زمانی مرکز نفوذ خوانین بویراحمد علیا بوده‌ است که البته در حال حاضر به جز تپه ‌های پراکنده و یک روستا، اثری دیگر از آن باقی نمانده ‌است.

بیشتر بخوانید: معرفی آبشار گرمارود قزوین

عمده ترین منابع آبی شهرستان بویراحمد رودخانه بشار و رودخانه کبکیان (دشت روم) است که رودخانه بشار از ارتفاعات جنوب شرقی و شمال شرقی شهر یاسوج سرچشمه گرفته و از کنار شهر یاسوج گذشته و در ناحیه شمال غربی پس از ادغام با رودخانه کبکیان و خرسان به سمت جنوب غربی ادامه مسیر داده و در نهایت در مرز استان چهارمحال و بختیاری به رودخانه کارون می پیوندد.

آبشار یاسوج
آبشار یاسوج

رودخانه کبکیان نیز از کوه های اطراف منطقه سرگچینه و سپیدار در بیست کیلومتری جنوب یاسوج سرچشمه گرفته و در ادامه با دریافت آب چشمه ها و نهرهایی در مسیر خود، در نزدیکی بخش کبکیان و در منطقه ای به نام دروهان به رودخانه بشار می پیوندد.

مهمترین ارتفاعات این شهرستان، چال کلاغ، کوه هجال، کوه آب نهر، دومازه، وزگ، دوپشته، پازنان، کالوس، کاچیان، شیرکش و تامر نام دارند.

برای دیدن آدرس آبشار یاسوج بر روی نقشه اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی آبشار ویسادار گیلان / نگینی زیبا در دل جنگل

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x