مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
لولایت مو چیست

تفاوت هایلایت و لولایت مو چیست؟

امروزه در دنیای مد مدل های مختلف و زیادی برای رنگ مو ساخته شده است. بالیاژ، آمبره، هایلایت و... چند نمونه از این ها هستند. ما در این بخش می خواهیم به بررسی هایلایت و لولایت مو بپردازیم و تفاوت بین این دو را بررسی کنیم.

لولایت مو چیست؟

امروزه در دنیای مد مدل های مختلف و زیادی برای رنگ مو ساخته شده است. بالیاژ، آمبره، هایلایت و… چند نمونه از این ها هستند. ما در این بخش از مجله اینترنتی تحلیلک می خواهیم به بررسی هایلایت و لولایت مو بپردازیم و تفاوت بین این دو را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

لولایت مو

هایلایت و لولایت دو روش شبیه به هم هستند که در آن قسمتی از مو را رنگ می کنند. با این کار می خواهند به موها رنگ و ابعاد جدبد ببخشند.

لولایت مو چیست - فرق هایلایت و لولایت
لولایت مو چیست – تفاوت هایلایت و لولایت

هایلایت مو چیست؟

هایلایت به بخش ها یا قسمت هایی از مو گفته می شود که چند سایه روشن تر از رنگ پایه موها هستند. هدف اصلی اضافه کردن هایلایت به موها این است که رنگ کلی آن ها را روشن کنید و نرمی و بعد را به آن اضافه کنید. رنگ هایلایت شما بر مبنای رنگ پایه/ طبیعی موها و صورت شما تعیین می شود.

مهم نیست که رنگ پایه موها چیست، ولی نکته ای که اهمیت زیادی دارد این است که هایلایت هیچ وقت نباید بیش از ۳ درجه روشن تر از رنگ پایه باشد. مثلا چنانچه موهایتان رنگ سیاه پرکلاغی است، هایلایت روی آن ها باید سایه ای از قهوه ای تیره باشد، اشخاص سبزه باید از رنگ های مسی یا کاراملی استفاده کنند و آدم های سفید و بور باید رنگی روشن تر از بلوند را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: ریباندینگ مو چیست؟ بررسی مزایا و معایب آن

هایلایت مو با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

دو روش برای انجام هایلایت مو وجود دارد: در روش اول می‌توانید هایلایت مو را با استفاده از فویل (روش سنتی) و جدا کردن دسته‌های مو انجام دهید و در روش دوم با به کارگیری سبک بالیاژ (رنگ کردن با دست)، هایلایت انجام می‌شود که در روش دوم قسمت‌های بیشتری از مو رنگ شده که در نتیجه هایلایت مو بیشتر خود را نشان می‌دهد.

فرق هایلایت مو با مش مو در چیست؟

در هایلایت مو از رنگ مو استفاده می‌شود، اما مش مو با استفاده از پودر دکلره انجام می‌شود. در هایلایت به هیچ عنوان نیازی به استفاده از دکلره نیست اما برای مش مو برای اینکه رنگ مو را به رنگ پایه برگردانیم حتما در ابتدا باید از پودر دکلره مو استفاده کنیم. مش روی موی مشکی رنگ شده امروزه بسیار استفاده می‌شود.

لولایت مو چیست - فرق هایلایت و لولایت
لولایت مو چیست – تفاوت هایلایت و لولایت

از هایلایت‌های پرطرفدار امروزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هایلایت روی موی قهوه ای
  • هایلایت عسلی روی موی مشکی
  • هایلایت قهوه ای شکلاتی روی موی مشکلی
  • هایلایت کاراملی روی موی مشکی
  • هایلایت روی موی مشکی کوتاه

هایلایت کاراملی
این رنگ هایلایت برای موهایی که طیف ماهگونی یا قهوه ای سوخته دارند بسیار مناسب است و موجب زیبایی و درخشندگی موها می‌شود.

هایلایت برنز
این مدل از هایلایت یک هایلایت بالیاژ محسوب می‌شود که برای موهای قهوه ای مایل به قرمز یک هایلایت بسیار جذاب و زیبا است.

هایلایت طلایی
موی مشکلی بهترین گزینه برای انجام سبک هایلایت مو است. سه درجه روشن‌تر از رنگ مشکی می‌تواند طیفی از رنگ طلایی در خود داشته باشد و زیبایی موهایتان را چند برابر کند.

هایلایت شیر شکلاتی
این نمونه هایلایت برای موهای قهوه ای بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: اکستنشن مو چیست / آشنایی با انواع آن

لولایت مو

اگر در هایلایت قسمت های روشن تر مو رنگ آمیزی شده اند، لولایت کاملا برعکس است. در این روش تکه هایی باریک یا ضخیم مو را برداشته و آن را از رنگ اصلی دو پایه تیره تر کنید.

در این صورت مو بعد و عمق جدیدی دریافت می کند. این کار حجم و ضخامت مو را نیز افزایش می دهد. اغلب افراد پس از چندین بار هایلایت کردن مو و برای برگرداندن آن به حالت قبل مو را لولایت می کنند.

برای لولایت کردن مو می توانید از روش فویل یا بالیاژ که در هایلایت استفاده می شد، استفاده نمایید.

لولایت مو چیست - فرق هایلایت و لولایت
لولایت مو چیست – تفاوت هایلایت و لولایت

تفاوت هایلایت و لولایت مو چیست؟

شاید این دو مشابه به نظر برسند اما لولایت و هایلایت تفاوت زیادی دارند. این دو روش از جهات مختلف عکس یکدیگر عمل می کنند. در اینجا به تفاوت های اصلی هایلایت و لولایت نگاهی می اندازیم.

گرچه در این باره قانون مشخصی وجود ندارد اما هایلایت روی موی تیره ظاهر بهتری داشته (مانند طیف قهوه ای و مشکی) و لولایت روی موی روشن تر. (مانند طیف بلوند و قهوه ای روشن)

شاید هایلایت رویایی به نظر برسد اما از آنجایی که مو دکلره می شود می تواند به مو آسیب برساند. در حالی که در لولایت مو فقط رنگ می شود و آسیب خاصی وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اولاپلکس تراپی مو چیست؟

گرچه هایلایت و لولایت به مو ابعاد جدید می بخشند اما هایلایت درخشش مو را افزایش می دهد و لولایت عمق و حجم مو را.

انتخاب هایلایت یا لولایت به فصل هم بستگی دارد. معمولا هایلایت در تابستان زیباتر است و مو را درخشان تر نشان می دهد. از سوی دیگر رنگ های تیره در زمستان دیدنی تر هستند.

لولایت مو چیست - فرق هایلایت و لولایت
لولایت مو چیست – تفاوت هایلایت و لولایت

تکنیک های مدل رنگ مو لولایت

لایت رنگی
پشت سر را از قسمت گوش تا گوش جدا کنید و قسمت جلویی سر را به هفت بخش جداگانه تقسیم کنید. سپس هر بخش را یک در میان به رنگ شرابی و بلوند دودی رنگ کنید. همچنین می توانید پشت سر را به دلخواه با رنگ شرابی، دودی یا شاه بلوطی هم رنگ کنید.

آمبره
این مدل مو مناسب کسانی است که موهایش را چند ماه قبل روشن کرده و سپس های لایت کردند. فرق را از وسط باز کرده و ریشه ها را با رنگ قهوه ای متوسط دودی رنگ کنید سپس به اندازه دو سانت از اطراف سر جدا کرده و بخش جدا شده را با رنگ روشن رنگ کنید.

مش تکه ای جلو سر
موهایی که از قبل روشن شده را روشن کنید و بخشی از موی جلو سر را جدا کنید. بخش جلویی را در الومینیوم قرار دهید و قسمت های جدا شده را با رنگ شرابی روشن در پایه بنفش با اکسیدان ۱۰ حجمی مخلوط کنید و سپس آبکشی کنید.

لایت پارویی
یک ردیف مو را مانند پارو جدا کنید و با کمک الومینیوم آن را تا پایه مورد نظر دکلره کنید. قسمت های دکلره را با ترکیب رنگ طلایی یا دودی رنگساژ کنید.

لایت ستاره ای با فویل
زمینه مو را با رنگ سری شکلاتی رنگ کرده و دسته موها را به طور نامنظم با کاغذ الومینیوم دکلره می کنیم. (بخش تاج سر) بعد از اینکه ده درجه روشن تر شد با رنگ شکلاتی روشن مو را رنگساژ می کنیم.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x