مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

آیا خواب بعد از ظهر مفید است؟

خواب بعد از ظهر با مزاج افراد رابطه مستقیم دارد. در طب ایرانی خواب از رطوبت بخش ها برشمرده شده است و باعث افزایش رطوبت در بدن و به ویژه مغز می شود.

خواب بعد از ظهر با مزاج افراد رابطه مستقیم دارد. در طب ایرانی خواب از رطوبت بخش ها برشمرده شده است و باعث افزایش رطوبت در بدن و به ویژه مغز می شود.

خواب بعد از ظهر برای چه کسانی مضر است؟

خواب بعد از ظهر برای افراد سرد و تر مضر است و بهتر است نخوابند.

اگر اضافه وزن دارید، اندامتان سرد است، به سرعت از سرما تاثیر می پذیرید، پوست سفید و آویزانی دارید و … خواب بعد از ظهر اصلا برای شما مناسب نیست.

چون رطوبت شما زیاد است و خواب بعد از ظهر باعث زیاد شدن رطوبت شما و در نتیجه بیشتر شدن مشکلاتتان می شود.

بیشتر بخوانید: کاربرد مزاج شناسی در زندگی

خواب بعد از ظهر

اگر یک فرد با مزاج بلغمی بخوابد چه اتفاقی می افتد؟

ذهنش کند و حافظه اش ضعیف می شود، حتی موقع خواب ممکن است آب دهانش بریزد، نفسش بدبو شود، دچار کندی حرکات روده شده و درگیر یبوست شود.

البته اگر دارای پوست نرم، مرطوب و گرم، رنگ پوست گندمگون یا گلگون، موهای زیاد و دهان مرطوبت هستید و از گرما گریزان و سرما را دوست دارید برای شما هم خواب بعداز ظهر خوب نیست.

خواب بعد از ظهر برای چه کسانی مفید است؟

اگر دارای بدن لاغر و کم عضله اید، لاغرید، به سرعت عصبی می شوید، کم اشتها هستید و … بنابراین خواب بعد از ظهر چون باعث افزایش رطوبت و بهبود کیفیت زندگی می شود، برایتان مفید است.

خواب بعد از ظهر

چقدر باید بخوابیم؟

خواب بعد از ظهر کوتاه مدت و زیر ۲۰ دقیقه باشد، چون باعث می شود انرژی از دست رفته بازیافت شود، به هضم غذا در دستگاه گوارش کمک کند و باعث می شود تا سوخت و ساز و متابولیسم خوبی داشته باشید.

حالا اگر چرت بعد از ظهر بیشتر شود (۳۰ دقیقه یا یک ساعت) باعث افزایش رطوبت در مغز می شود. این رطوبت سبب سستی، کسالت، افسردگی و تنبلی می شود و علاوه بر اینها حرکات بدن فرد را هم کند می کند.

بیشتر بخوابید: خواب های مضر و تدابیر طب ایرانی برای داشتن خواب خوب

خواب خوب
خواب خوب

با تشکر از دکتر مرتضی مجاهدی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x