مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با طراحی جذاب برای کودک و نوجوان دختر

بچه ها بیشتر وقت خود را برای بازی در اتاقشان سپری می کنند، چه بهتر است که فضای اتاق برای آن ها خسته کننده نباشد و باب میل آن ها باشد. برای چیدمان اتاق دختران باید به ریزه کاری ها دقت کنید و کودک تان را به وجد بیاورید. البته نیازی نیست که همه جای اتاق فرزند دخترتان صورتی باشد، اجازه دهید خودشان انتخاب کنند. با ما همراه باشید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه برای شادابی کودک و نوجوان دختر

بچه ها بیشتر وقت خود را برای بازی در اتاقشان سپری می کنند، چه بهتر است که فضای اتاق برای آن ها خسته کننده نباشد و باب میل آن ها باشد. برای چیدمان اتاق دختران باید به ریزه کاری ها دقت کنید و کودکتان را به وجد بیاورید. البته نیازی نیست که همه جای اتاق فرزند دخترتان صورتی باشد، اجازه دهید خودشان انتخاب کنند. با ما همراه باشید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دیوارهای اتاق

می توانید دیوارها را به رنگ خنثی رنگ آمیزی کنید نه دل را می زند و نه خسته کننده است. رنگ های پاستیلی هم به خاطر نوع رنگ خاصی که دارند گزینه مناسبی هستند. سلیقه کودکان همواره در حال نغییر است برای اینکه مجبور نباشید وسایل اتاق را تغییر دهید و خیلی هزینه کنید بر اساس وسایل رنگ دیوارها را تغییر دهید و یا از تزئیناتی که می توانید خیلی راحت در منزل درست کنید استفاده کنید تا هم تنوعی برای کودکان باشد و هم تغییری لذت بخش در خانه تان داشته باشید. همواره از سلیقه و نظر فرزندتان استفاده کنید تا آن ها خلاق رشد کنند.

برچسپ های دیواری

برچسپ های دیواری نسبت به کاغذ دیواری ارزان تر هستند و می توانید راحت از آن ها استفاده کنید. طرح های کارتونی گزینه مناسبی برای دکوراسیون اتاق کودک دختر هستند و یا می توانید با تغییر فصل این برچسپ ها را تغییر دهید و به عنوان مثال اتاق را بهاری کنید! از رنگ های مکمل نسبت به دیوارتان برای چسپاندن برچسپ ها استفاده کنید تا کاملا دیده شوند.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

تخت خواب

نکته مهمی که برای خرید تخت خواب دخترتان باید در نظر داشته باشید، آینده نگری در انتخاب طرح و اندازه آن است. در واقع اندازه و طرح و مدل تخت بهتر است صورتی باشد که فرزندتان بتواند تا ابتدای دوران جوانی اش از آن استفاده کند و شما مجبور تغییر سریع آن نشوید.

بنابراین در طراحی دکوراسیون اتاق کودک دختر، خرید تخت های فانتزی که طرح های دخترانه مانند مدل پرنسسی دارند را فراموش کنید و تخت هایی با طراحی ساده و رنگ های خنثی بخرید. وسیله مهم در اتاق همین تخت است بودجه بیشتری برایش کنار بگذارید و اجازه دهید فرزندان خواب های شیرینی ببیند!

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

تور بالای تخت

تور بالای تخت نیز دکوری مناسب و زیبای دیگری برای دکوراسیون اتاق کودک دختر است که جلوه اتاق را دخترانه و منحصر به فرد می کند. دقت داشته باشید که بهتر است نوع ضد آلرژی تور بالای تخت را خریداری کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

رو تختی

از آن جا که تعویض روتختی بسیار آسان و نسبتا کم هزینه است، طرح و رنگ آن را با مشورت دخترتان و طبق سلیقه او انتخاب کنید تا از دیدن آن لذت ببرد و به خوابیدن در اتاقش علاقه پیدا کند. می توانید از رو تختی های ساده استفاده کنید ولی از بالشت های طرح دار و بزرگ استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

پرده

رنگ و طرح پرده اتاق خواب بهتر است که بر اساس دیگر عناصر دکوراسیون اتاق کودک دختر انتخاب شود. با توجه به این موضوع، اگر دیوارهای اتاق دخترتان کاغذ دیواری شده است، بهتر است پرده بدون طرح و ساده باشد. اما اگر دیوارها ساده اند، پرده هایی که طرح و نقش های زیبایی دارند را از پنجره آویزان کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

فرش و موکت

در طراحی دکوراسیون اتاق دختر خود حتما به این نکته توجه داشته باشید که از آن جا که پوست کودکان حساس است بهتر است از فرش و یا موکت های بدون پرز و ضد حساسیت استفاده کنید. کودکان در اتاق راه می روند و بازی می کنند پس فرشی خریداری کنید که فضای اتاق را پر کند تا فرزندتان در هنگام بازی، حتی اگه زمین بخورد آسیب نبیند.

اگر قصد موکت کردن اتاق کودکتان را دارید، موکت های پرز بلند را انتخاب نکنید، چرا که تمیز کردن آن ها بسیار دشوار است. همچنین موکت نسبتا تیره رنگ و ضد لک را خریداری کنید تا لک و آلودگی های کمتری را نشان دهد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

میز تحریر

همان قدر که در نظر گرفتن مکانی برای بازی کردن کودکان در اتاق خواب مهم است، ایجاد محلی برای انجام تکالیف و درس خواندن او نیز، بسیار ضروری است. چه دختر کوچولوی شما به مدرسه می رود و چه نمی رود، بهتر است میز تحریری برای انجام تکالیف و خواندن کتاب برای او تهیه کنید تا بداند درس و مطالعه هم به اندازه بازی کردن، مهم است.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب پسرانه / طراحی های جذاب برای کودک و نوجوان پسر

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

چادر بازی

کودکان به چادرهای بازی علاقه دارند، آن ها را خانه خودشان می دانند و ساعت ها بازی می کنند. با توجه به طرحی که انتخاب می کنند برایشان تهیه کنید تا کودکی کنند. حتما در طراحی دکوراسیون اتاق دختر خود به این مورد توجه داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

وسایل بازی

قطعا اتاق کودکان بدون اسباب بازی و عروسک و وسایل سرگرمی هیچ معنایی ندارد، گوشه ای از اتاق را قفسه بندی کنید و یا جایی مشخص را تعیین کنید برای فرزندتان اسباب بازی فراهم کنید تا اوقات فراغت سالمی را تجربه کنند. چه بهتر است از بازی های فکری بیشتر استفاده کنید و خود شما پا به پای فرزندتان همراه شوید.

چراغ خواب

می توانید برای دکوراسیون اتاق کودک دختر خود چراغ خواب تهیه کنید تا دخترتان شب را در محیطی آرامش بخش به آسانی صبح کند.

با چندتا از ایده های ساده و خلاقانه و کم هزینه آشنا شدید، شما می توانید فراتر بروید و با کمک کودکتان کارهای بسیار خلاقانه تر و بهتر انجام دهید، نترسید و دست به کارهای خارق العاده بزنید و از فرزندتان یک هنرمند بسازید. امیدواریم از این مطلب که به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اختصاص داشت، لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x