مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

زندگینامه آل پاچینو بازیگر معروف سینمای جهان

آل پاچینو بازیگر آثاری چون پدرخوانده، بوی خوش زن و.. چهره بسیار محبوبی است و در مطلب حاضر به مرور زندگینامه هنری او پرداخته‌ایم. با تحلیلک همراه باشید

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک؛ در این مطلب با زندگینامه آل پاچینو یکی از معروف ترین بازیگران سینمای جهان و پرداختن به فیلم های او در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

ورود آل پاچینو به عرصه بازیگری را باید سال ۱۹۶۹ دانست. پاچینو در این سال در فیلم “ناتالی و من” نقش آفرینی کرد و دو سال بعد از آن نیز بازی در فیلم “وحشت در نیلی پارک” را پذیرفت، تا اینکه فرانسیس فورد کاپولا تصمیم به ساخت یکی از شاهکارهای تاریخ سینما یعنی فیلم “پدرخوانده” گرفت و نقش “مایکل کورلئونه” به او واگذار شد. رابرت ردفورد و جک نیکلسون و جمعی دیگر از بازیگران معروف سینما دنیا مورد آزمایش قرار گرفتند. اما کاپولا فقط پاچینو را انتخاب کرد. پاچینو برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد که به آن نرسید.

برای آشنایی بیشتر با زندگینامه آل پاچینو با ما همراه باشید.

زندگینامه آل پاچینو

زندگینامه آل پاچینو

آلفردو جیمز پاچینو در ۲۵ آوریل ۱۹۴۰ در شهر نیویورک متولد شد. پدرش سالواتور پاچینو کارمند شرکت بیمه و مادرش رز پاچینو خانه‌ دار بود. والدین وی هنگام کودکی او از هم جدا شدند. پدربزرگ و مادربزرگ او در اصل اهل سیسیل بودند.

آل پاچینو در دوران جوانی و در حالی که بیش از ۲۲ سال از زندگی‌ اش نمی گذشت، مادرش را از دست داد. پاچینو قبل از مرگ مادرش، زندگی چندان لذت‌ بخشی را پشت سر نگذاشته بود و چون والدینش خیلی زود از هم جدا شده بودند، مجبور شد به همراه مادرش به خانه پدربزرگش نقل مکان کند و در آنجا اقامت گزیند.

آل پاچینو در ابتدا به دبیرستانی به نام هرمان رایدر رفت، اما در آن‌ جا فقط در درس زبان انگلیسی موفق بود. پاچینو به دبیرستان هنرهای اجرایی رفت. او کم کم در تست ‌های بازیگری شرکت کرد، اما با مخالفت مادر خود مواجه شد در نتیجه خانه را ترک کرد. او برای گذران زندگی و ورود به عرصه هنر مشغول به کارهایی با درآمد ناچیز شد.

زندگینامه آل پاچینو

آل پاچینو طی نوجوانی در نمایش‌های زیرزمینی روی صحنه رفت اما استودیو بازیگران به‌دلیل سن پایین او را پس می‌زد. آل پاچینو پس از آن به استودیو HB پیوست. او در آن ‌جا با یک معلم بازیگری به نام چارلی لاف‌تون آشنا شد. چارلی و آل علاوه ‌بر داشتن رابطه استاد و شاگردی به بهترین دوستان یکدیگر نیز تبدیل شدند. آل پاچینو در آن زمان تقریبا بی‌خانمان بود. وی پس از چهار سال حضور در استودیو اچ بی بالاخره توانست به استودیو بازیگران راه پیدا کند. پاچینو در آن‌جا درس «روش‌های بازیگری» را تحت نظر لی استرابرگ آموخت.

در سال ۱۹۷۳ او در فیلم‌ های “مترسک” و “سرپیکو” بازی کرد. در “مترسک” نقش آدمی سرگشته را داشت که در پی هویت خویش است و در “سرپیکو” نیز یک پاچینوی تمام عیار بود. آل پاچینو در این فیلم نقش فرانک سرپیکو افسر پلیسی را بازی نمود که فساد افسران مافوق خود را افشا می کند. آل پاچینو در همان سال بار دیگر نامزد دریافت اسکار شد و باز هم این جایزه نصیبش نشد. اما منتقدان، جایزهٔ گلدن گلاب را به سبب بازی در “سرپیکو” به وی اهدا کردند.

Al Pacino

زندگینامه آل پاچینو بازیگر معروف سینمای جهان

 

از دیگر بازی‌ های چشمگیر آل پاچینو می توان به حضورش در فیلم‌ های “پدرخوانده ۲”، “بعد از ظهر سگی” و “عدالت برای همه” اشاره نمود.

آل پاچینو برای بازی در همه این فیلم‌ ها نامزد دریافت جایزه اسکار شد ولی مورد بی مهری اعضای اسکار قرار گرفت. او می‌ گوید:

“من برای اسکار بازی نمی کنم، چون بازیگری عشق من است، عشقی که هرگز نمی‌ توانم رهایش کنم”

دههٔ ۹۰ را باید دههٔ نوینی برای آل پاچینو دانست، زیرا او که پس از بازی در فیلم “انقلاب” مبتلا به ذات الریه شده و مدت ۴ سال نیز از عالم سینما دور مانده بود و در فیلم “دریای عشق” بار دیگر خوش درخشید.

فیلمی از آل پاچینو
درباره زندگینامه آل پاچینو و فیلم های او

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم روزی روزگاری در هالیوود ( Once Upon a Time In Hollywoo )

از فیلم‌های معروف او در این دهه می توان به “دیک تریسی”، “پدرخوانده ۳”، “فرانکی و جانی”، “گلن گری گلنراس”، “وکیل مدافع شیطان”، “دنی براسکو” و “خودی” اشاره نمود.

اما برترین فیلم او در این دهه، “بوی خوش زن” در سال ۱۹۹۲ است که جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد. آل پاچینو در این فیلم ایفاگر نقش مرد نابینایی بود که عشق به هم نوع را به بهترین شکل ممکن بیان می کند. علاوه بر جایزهٔ اسکار، جایزه گلدن گلاب نیز برای این فیلم از سوی منتقدان به او اعطا شد.

در سال ۱۹۹۶ از سوی انجمن گوتام جایزه ویژهٔ یک عمر فعالیت هنری به آل پاچینو تقدیم شد.

آل پاچینو در سال ۲۰۰۲ در فیلم “بی خوابی” نقش یک کارآگاه را بازی کرد که در تعقیب یک قاتل حرفه‌ ای است. هرچند خیلی ها فیلم “تاجر ونیزی ” را بهترین فیلم او از سال ۲۰۰۰ به بعد دانسته اند.

آل پاچینو در بازیگری دارای سبک ویژه‌ ای است. نکتهٔ برجسته در بیشتر بازی های او این است که مخاطب را با خود همراه می سازد.

در میان ستاره‌ های هالیوود، بازیگران انگشت شماری چون مارلون براندو را میتوان یافت که صدایی مانند او داشته باشند. آل پاچینو تاکنون ازدواج نکرده‌ است، اما دارای سه فرزند است که یکی از آنان دختری به نام جولی ماریاست (متولد ۱۹۸۸) که در پی رابطهٔ چندین ساله‌ اش با مربی بازیگری آموزشگاه لی استراسبرگ، جن ترنت به دنیا آمد و دو فرزند دیگرش دوقلوهایی با نام‌ های انتون و اولیویا هستند (متولد۲۰۰۱) که آن ها نیز ثمرهٔ رابطه ناموفقش با بورلی دی آنجلو بودند.

Al Pacino
درباره زندگینامه آل پاچینو و فیلم های او

زندگینامه آل پاچینو بازیگر معروف سینمای جهان

آل پاچینو در زندگی شخصی خود چیزی برای مخفی کردن ندارد و شاید به همین علت نزد مطبوعات و روزنامه‌ نگاران از محبوبیت ویژه‌ ای برخوردار است. او انسانی وارسته و درستکار است که همواره تلاش دارد به هم نوعان خود، آن هم به هر شکل ممکن کمک نماید و همین موضوع سبب شده تا وی دوست‌ داشتنی باشد.

آل پاچینو در سال ۲۰۱۹ در دو فیلم بازی کرد. یکی فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” ساخته کوئنتین تارانتینو بود.

فیلم دیگر فیلم سینمایی “مرد ایرلندی” ساخته مارتین اسکورسیزی بود. پاچینو در این فیلم به‌لطف تکنولوژی مورد استفاده در آن، با شمایل دوران جوانی خود در فیلم حاضر شد.

آل پاچینو در “مرد ایرلندی با رابرت دنیرو و جو پشی هم‌بازی بود. آل پاچینو برای بازی در فیلم سینمایی مرد ایرلندی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل در اسکار ۲۰۲۰ شد.

فیلم های آل پاچینو
درباره زندگینامه آل پاچینو و فیلم های او

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم مرد ایرلندی ( The Irishman )

برخی از فیلم های آل پاچینو

 

۱۹۶۹ Me, Natalie
۱۹۷۱ The Panic in Needle Park
۱۹۷۲ The Godfather
۱۹۷۳ Serpico
۱۹۷۳ Scarecrow
۱۹۷۴ The Godfather Part II
۱۹۷۵ Dog Day Afternoon
۱۹۷۷ Bobby Deerfield
۱۹۷۹ And Justice for All…
۱۹۸۰ Cruising
۱۹۸۲ Author! Author!
۱۹۸۳ Scarface
۱۹۸۵ Revolution
۱۹۸۹ Sea of Love
۱۹۹۰ The Local Stigmatic
۱۹۹۰ Dick Tracy
۱۹۹۰ The Godfather Part III
۱۹۹۱ Frankie and Johnny
۱۹۹۲ Glengarry Glen Ross
۱۹۹۲ Scent of a Woman
۱۹۹۳ Carlito’s Way
۱۹۹۵ Two Bits
۱۹۹۵ Heat
۱۹۹۶ City Hall
۱۹۹۶ Looking for Richard
۱۹۹۷ Donnie Brasco
۱۹۹۷ The Devil’s Advocate
۱۹۹۹ The Insider
۱۹۹۹ Any Given Sunday
۲۰۰۰ Chinese Coffee
۲۰۰۲ Insomnia
۲۰۰۲ Simone
۲۰۰۲ People I Know
۲۰۰۳ The Recruit
۲۰۰۳ Gigli
۲۰۰۳ Angels in America
۲۰۰۴ The Merchant of Venice
۲۰۰۵ Two for the Money
۲۰۰۷  Minutes 88
۲۰۰۷ Ocean’s Thirteen
۲۰۰۸ Righteous Kill
۲۰۱۰ You Don’t Know Jack
۲۰۱۱ The Son of No One
۲۰۱۱ Wilde Salomé
۲۰۱۱ Jack and Jill
۲۰۱۲ Stand Up Guys
۲۰۱۳ Phil Spector
۲۰۱۴ Manglehorn
۲۰۱۴ The Humbling
۲۰۱۵ Danny Collins
۲۰۱۶ Misconduct
۲۰۱۷ The Pirates of Somalia
۲۰۱۷ Hangman
۲۰۱۸ Paterno
۲۰۱۹ Once Upon a Time in Hollywood
۲۰۱۹ The Irishman
درباره آل پاچینو
درباره آل پاچینو و فیلم های او

امیدواریم از مطالعه زندگینامه آل پاچینو لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x