مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
مرد ایرلندی - آیریش من - irishman

معرفی فیلم مرد ایرلندی ۲۰۱۹ ( The Irishman )

مرد ایرلندی ( The Irishman ) بر اساس فیلمنامه‌ای از استیون زایلیان و از روی رمانی با نام «شنیدم که منازل را رنگ می‌کنی» (I Heard You Paint Houses) اثر چارلز برنت ساخته شده است.

معرفی فیلم مرد ایرلندی ( The Irishman )

نمرات فیلم

IMDb: 8.3

Metacritic: 94%

Rotten Tomatoes: 97%

عوامل فیلم

کارگردان: Martin Scorsese

نویسنده: Steven Ernest Bernard Zaillian

بازیگران: Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci,…

معرفی فیلم مرد ایرلندی

جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی با نام مرد ایرلندی بر اساس فیلمنامه‌ای از استیون زایلیان و از روی رمانی با نام «شنیدم که منازل را رنگ می‌کنی» (I Heard You Paint Houses) اثر چارلز برنت ساخته شده است.

به نظر اکثر منتقدان اسکورسیزی تجربیات تمام سال‌های حضورش در سینما را در فیلم مرد ایرلندی به کار گرفته است و توانسته روایتی پیچیده و به لحاظ بصری بسیار جذاب درباره‌ یکی از آدم‌کش‌های گروه‌های مافیایی به نام «فرانک شیران» با بازی رابرت دنیرو خلق کند.

در نهمین همکاری رابرت دنیرو با اسکورسیزی، این بازیگر توانا نقش اصلی فیلم را بر عهده دارد. او به عنوان یک سرباز قدیمی جنگ جهانی دوم و همچنین یک تبهکار حرفه‌ای، کارهای غیر قانونی زیادی برای «خانواده بوفالینو» انجام داده است.

این اولین باری است که اسکورسیزی در فیلمی استفاده‌ بسیار زیادی از جلوه‌های ویژه‌ی بصری می‌کند. با توجه به روند اتفاقات فیلم که در دوران طولانی‌ای در جریان است، اسکورسیزی به استفاده‌ از جلوه‌های ویژه‌ی بصری روی آورده است تا بازیگران خود یعنی رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی را جوان بکند تا نقش‌های خود در دهه‌های مختلف را بازی کنند.

تصاویر و تریلر فیلم

 

امیدواریم از تماشای فیلم مرد ایرلندی ( The Irishman ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x