مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

فیلم سینمایی سه کام حبس / سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر

سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر با حاشیه های بسیاری که پیش از آغاز خود به همراه داشت، از شنبه دوازدهم بهمن ماه شروع شد. 

سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر با حاشیه های بسیاری که پیش از آغاز خود به همراه داشت، از شنبه دوازدهم بهمن ماه شروع شد.

این دوره از جشنواره در پردیس ملت کار خود را با نمایش فیلم برادران سالور آغاز کرد. فیلمی که با محدودیت سنی +۱۲ مواجه شد و ساسان سالور نیز اعتقاد داشت که این اتفاق می تواند باعث ریزش مخاطبان فیلم «سه کام حبس» شود.

 

فیلم سینمایی سه کام حبس

فیلمبرداری فیلم سینمایی «سه کام حبس» به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور و تهیه کنندگی ساسان سالور از اواخر تیرماه در تهران آغاز شده بود و بعد از گذشت دوماه، روز گذشته ۵ مهر به پایان رسید.

محسن تنابنده و پریناز ایزدیار، سمیرا حسن پور، متین ستوده، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر، علیرضا مهران گروه بازیگران فیلم را تشکیل می دهند.

«سه کام حبس» قصه ای اجتماعی دارد که در آن به مساله اعتیاد و عواقب خانمان سوزی که می تواند در پی داشته باشد می پردازد.

مساله اعتیاد جزو موضوعاتی است که پیش از سالور خیلی ها درباره آن فیلم ساخته اند و قطعا بعد از این هم باز به سراغ آن خواهند رفت.

هرچند که سامان سالور در نشست بعد از فیلم با صراحت مساله اقتباس آزاد از چند فیلم را رد کرد اما سکانس ها و رگه هایی در فیلم وجود دارد که این امر را در ذهن مخاطب یاد آور می شود که بعضی از صحنه ها را قبلا دیده است که به عنوان مثال می توان به شسته شدن محسن تنابنده و یادآوری فیلم «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی اشاره کرد.

«سه کام حبس» می خواهد آینه ای از جامعه خود باشد اما با حضور کنش های چفت نشده و درست در کنار هم قرار نگرفته، تا حدی موفق به انجام این کار نمی شود.

نکته دیگر زوج تنابنده و ایزدیار است که برای اولین بار روبروی هم قرار گرفته اند. هرچند که از پس نشان دادن یک زوج با مولفه های مورد نظر کارگردان برآمده اند اما هرکدام از این دو بازیگر ذکر شده در تکرار نقش های گذشته خود و معجونی از بازی های پیشین خود هستند. بازی بازیگران دیگر هم آنقدر به چشم نمی آید که بتوان درباره آن صحبت کرد. از متین ستوده که به گفته خودش به خاطر دوستی با کارگردان و همسرش کار را پذیرفته است تا خود سمیرا حسینی پور و…

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x