مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

فیلم سینمایی قصیده گاو سفید / سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر

فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی ها و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی فیلم دیگری است که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد.

فیلم قصیده گاو  سفید

فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی ها و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی فیلم دیگری است که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد.

بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم و مهرداد کوروش‌نیا فیلمنامه فیلم «قصیده‌ گاو سفید» را به نگارش در آورده‌اند و مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر و پوریا رحیمی سام بازیگران اصلی این فیلم هستند.

ایده اصلی فیلم جذاب و پر کشش بود و می توانست مخاطب را با خود همراه کند اما در نهایت خستگی را برای مخاطب به همراه داشت. این فیلم به موضوع اعدام اشتباهی یک فرد می پردازد که قاضی ای که به اشتباه رای اعدام را صادر کرده است به دنبال جبران اشتباه خود به خانواده آن مرحوم (همسر و دختر بچه اش) نزدیک می شود و در ادامه حوادثی برای خودش نیز اتفاق می افتد.

در قسمت ابتدایی فیلم مریم مقدم به طور کامل از پس نقش خود برآمده و آن را به درستی ایفا کرده است اما از یک جایی به بعد همانند خود فیلم بازی او نیز رها می شود و فروغ یک سوم ابتدایی کار را دیگر نمی بینیم.

بازیگران دیگر این فیلم نیز بازی قابل ذکر و شاهکاری از خود نمایش نداده اند و در حد معمولی به شخصیت پردازی کاراکتر خود پرداخته اند. فیلم از یک جایی زبانش می شکند و بدون هیچ نشانی «آقای اسفندیاری» از سکانسی به سکانس بعدی «رضا» می شود و صمیمیت فوران می کند.

اما به عنوان نکته پایانی، «قصیده گاو سفید» با تمام بالا و پایین ها و معایب و محاسن خود می توانست با یک پایان بندی درست حداقل مخاطب را با حس بهتری از سالن بدرقه کند. ای کاش دو سکانس پایانی یعنی شام خوردن کاراکتر زن و مرد و نشستن زن و دختر روی صندلی اتوبوس را نمی دیدیم و فیلم در همان جا با تماس برادر شوهر تمام می شد و یا بعد از برگشتن قاضی که برای خرید آب به دکه رفته بود با خالی بودن ماشین مواجه می شدیم و یا حتی بعد از راه افتادن ماشین و قطره اشکی که از چشمان زن می ریزد فیلم به پایان می رسید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x