مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 13 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

غذای توله سگ هاسکی

در غذای توله سگ هاسکی میزان غذای دریافتی سگ شما باید ارتباط مستقیمی با سن او، مقدار فعالیت و سوخت و سازش داشته باشد. میزان غذای یک سگ بزرگسال و فعال با یک سگ کوچک نباید به یک اندازه باشد.

غذای توله سگ هاسکی

غذای توله سگ هاسکی و نگهداری آن

تغذیه توله سگ هاسکی
غذای توله سگ هاسکی

غذای خوب با حجم مناسب، محیط نگهداری بزرگ با قابلیت دویدن، دوری از گرمای بالا از مهمترین مسائلی است که بایستی در نگهداری از سگ هاسکی مد نظر داشت. پیاده‌روی روزانه مسئله بسیار مهمی است، چون این سگ به شدت بازیگوش است. در مورد غذای هاسکی می‌توانید از غذاهای مخصوص تجاری که انواع گیاهی و گوشتی دارد، استفاده کنید و تعادل را بین این دو برقرار کنید.

تغذیه توله سگ هاسکی

مقدار توصیه شده روزانه ۱ تا ۲ فنجان غذای خشک مخصوص هاسکی (مقدار غذای مورد نیاز بر حسب وزن در پشت بسته‌های غذایی نوشته شده است) است که به دو وعده در روز تقسیم می‌شود.

میزان غذای دریافتی سگ شما ارتباط مستقیمی با سن او، مقدار فعالیت و سوخت و سازش دارد. میزان غذای یک سگ بزرگسال و فعال با یک سگ کوچک نباید به یک اندازه باشد.

کیفیت غذای سگ بسیار مهم است و هر چه کیفیت بهتر باشد بیشتر به غذا خوردن راغب می‌شود.

غذای توله سگ هاسکی

تغذیه توله سگ هاسکی
تغذیه توله سگ هاسکی

تغذیه با غذاهای مخصوص سگ با کیفیت بالا، برای سلامت پوست و پوشش سگ هاسکی ضروری است.

تنظیمات سطح پروتئین موجود در مواد غذایی براساس سطح فعالیت، برای سیبرین کارگر ضروری است. تغذیه توله سگ هاسکیدر ماه‌های تابستان، سطح پایین‌تر پروتئین، حدود ۲۰ درصد، می تواند مناسب‌تر باشد، در حالی‌که یک سگ که در فصل زمستان کار می‌کند ممکن است به ۳۲ درصد پروتئین نیاز داشته باشد.

باید هر کدام از سیبرین‌ها را به طور جداگانه پایش و نظارت کرد و مقدار و نوع غذا را بر حسب نیاز تنظیم کرد و مراقب بود بیش از حد تغذیه نشوند.

همچنین باید وزن هر سگ را تحت نظر داشت و در مورد مکمل‌ها انتخابی عمل کرد. (در صورت نیاز به هر کدام، از آن‌ها استفاده شود)

نکات کلی غذای توله سگ هاسکی

تغذیه توله سگ هاسکی
غذای توله سگ هاسکی

درست مانند همه سگ‌ها، سگ هاسکی به مواد مغذی متناسب با سطح فعالیت / سن / شرایط سلامتی خود نیاز دارد.

به‌طور کلی، آن‌ها به رژیم‌های غذایی پر پروتئین و چربی احتیاج دارند. بهتر است ارزیابی دقیق توسط دامپزشک شما صورت بگیرد، اما در صورتی‌ که در انتخاب غذای سگ‌ هاسکی خود مردد هستید، ما شما را راهنمایی می‌کنیم.

این نژاد به چه مقدار غذا احتیاج دارد؟
تعیین مقدار مناسب غذای سگ‌ هاسکی می‌تواند کاملا چالش‌ برانگیز باشد، زیرا ماهیت این نژاد به ما می‌گوید که آن‌ها واقعا به غذای زیادی احتیاج ندارند!

هنگامی‌ که مردم قطب شمال برای بارگیری سورتمه‌های خود در مسافت‌های طولانی از آن‌ها استفاده می‌کردند، هاسکی‌ها مجبور بودند بدون نیاز به غذا و آب این کار را مرتبا انجام دهند. آن‌ها آموخته‌اند که این‌گونه خود را وفق دهند به‌ همین‌ دلیل به یکی از مقاوم‌ترین نژادهای سگ تبدیل‌ شده‌اند.

غذای توله سگ هاسکی

تغذیه توله سگ هاسکی
غذای توله سگ هاسکی

برخلاف نژادهای دیگر که می‌توانند تقریبا هر مقدار از غذای سگ را که برای آن‌ها تأمین می‌کنید بخورند، هاسکی ها به‌طورمعمول رفتارهای زیر را نشان می‌دهند:

  • اگر سیرشده باشند، غذا نخواهند خورد.
  • اگر به‌اندازه معمول فعال نباشند، غذای کمتری می‌خورند.
  • اگر زیاد ورزش کنند قطعا غذای بیشتری خواهند خورد.

بنابراین، مقدار غذای سگ‌ هاسکی به عوامل مختلفی بستگی دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله چند مورد از مهم‌ترین عوامل را با هم بررسی کنیم.

غذای توله سگ هاسکی (سن)

سگ‌های مسن، معمولا در هر وعده به مقدار غذای کمتری نیاز دارند. با این‌ حال، نباید در مورد نیازهای مغذی آن‌ها کم‌کاری کرد. توله‌سگ‌های هاسکی به پروتئین و چربی بیشتری در رژیم غذایی خود احتیاج دارند. در حالی‌ که معمولا پس از رسیدن به بلوغ این مقدار کاهش می‌یابد.

تغذیه توله سگ هاسکی
غذای توله سگ هاسکی

غذای توله سگ هاسکی (وضعیت سلامتی)

وضعیت سلامتی عمومی، به تعیین مقدار غذای سگ‌ هاسکی کمک خواهد کرد. همان‌طور که قبلا گفتیم توله‌ سگ‌ها به حجم غذای کمتری نیاز دارند اما غذای آن‌ها باید سرشار از چربی و پروتئین باشد. تغذیه توله سگ هاسکی

هاسکی‌های باردار به غذای بیشتری احتیاج دارند. همچنین هاسکی ماده‌ای که از شیر مادر تغذیه می‌کند، به رطوبت، چربی و پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود احتیاج دارد. این مواد در تولید شیر مهم هستند. تغذیه توله سگ هاسکی

همچنین ممکن است لازم باشد که غذای سگ بیمار خود را بسته به شرایط موجود، کاهش یا افزایش دهید.

غذای توله سگ هاسکی (سطح فعالیت)

هاسکی‌ها با وجود فعالیت زیادی که دارند، می‌توانند با کمترین مقدار غذا زندگی کنند. به‌عنوان یک قاعده کلی، هرچه آن‌ها فعال‌تر باشند، نیاز آن‌ها به کالری نیز بیشتر است. تغذیه توله سگ هاسکی

اگر سگ شما به اندازه‌ی کافی ورزش نمی‌کند یا کل روز خوابیده است، واضح است که به غذای زیادی احتیاج ندارد. به همین دلیل است که مقدار غذای سگ‌ هاسکی باید متناسب با مقدار کالری مصرف‌ شده آن‌ باشد.

تا آنجا که ممکن است، باید تعادل بین غذا و کالری مصرفی وجود داشته باشد. در غیر این صورت، اگر میزان مصرف غذا بیشتر شود، هاسکی شما در معرض خطر چاق شدن قرار می‌گیرد.

غذای توله سگ هاسکی (مشورت با دامپزشک)

آنچه که مشخص است این است که مقدار غذایی که ما به حیوان خانگی خود می‌دهیم به عوامل زیادی بستگی دارد.

اگرچه به‌راحتی می‌توان گفت که مقدار غذای توصیه‌ شده برای سگ هاسکی بزرگ‌سال معمولا ۱.۵ تا ۲ فنجان غذای خشک در روز است که بهتر است به دو وعده غذایی جداگانه تقسیم ‌شود. این مقدار معمولا برای یک هاسکی سیبری سالم و فعال است. به همین دلیل است که ما اکیدا توصیه می‌کنیم با دامپزشک خود مشورت کنید تا او بتواند ارزیابی کاملی از سلامت حیوان شما انجام دهد.

غذای توله سگ هاسکی

تغذیه توله سگ هاسکی
غذای توله سگ هاسکی

غذای توله سگ هاسکی 

غذای سگ‌ هاسکی، عموما بیشتر از گوشت‌های چرب تشکیل می‌شود زیرا چربی حاوی مقدار بالایی از کالری و انرژی است.

تغذیه توله سگ هاسکی
غذای توله سگ هاسکی

از نظر فنی، رژیم غذایی پرچرب ‌هاسکی که هنوز هم در شمال بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به آن‌ها انرژی مورد نیاز برای فعالیت را می‌دهد.

از طرف دیگر، هاسکی‌هایی که اکنون اعضای دائمی خانواده‌های امروزی در مناطق شهری هستند، نیازی به چنین رژیم‌هایی ندارند. با این‌ حال، این بدان معنی نیست که باید رژیم‌های غذایی کم‌چربی به آن‌ها داده شود.

بهترین رژیم غذایی برای غذای توله سگ هاسکی

تغذیه توله سگ هاسکی

برای تعیین بهترین برنامه غذای سگ‌ هاسکی باید برخی از رفتارهای منحصربه‌فرد تغذیه‌ای که این نژاد دارد را در نظر گرفت. این رفتارها عبارتند از:

  • این نژاد به‌ راحتی با یک غذای تکراری خسته می‌شود.
  • یک تجربه بد با یک ماده غذایی خاص، باعث می‌شود که هاسکی هرگز دوباره آن غذا را نخورد.

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای غذای توله سگ هاسکی

متخصصان در مورد رژیم غذایی سگ هاسکی فرمول زیر را توصیه می‌کنند: تغذیه توله سگ هاسکی

  • یک غذای پایه سگ که پروتئین‌ها، چربی‌ها و ریزمغذی‌ها را تأمین می‌کند.
  • انواع افزودنی‌های غذایی برای افزایش عطر و خوش‌طعم شدن غذای پایه سگ

به‌ طور کلی، بهتر است غذایی برای هاسکی خود تهیه کنید که هرگز از آن خسته نشود و آن را بسیار دوست داشته باشد. افزودن تنوع به غذای پایه سگ، به رفع این نگرانی کمک می‌کند.

چه نوع رژیم غذایی برای تغذیه توله سگ هاسکی بهتر است؟

مانند سایر سگ‌ها، هاسکی سیبرین به مقدار مشخصی کالری، پروتئین و چربی نیاز دارد.

تغذیه توله سگ هاسکیاگر سگ شما عقیم شده باشد، می‌توان این نیاز غذایی را کاهش داد. از طرف دیگر، همان‌طور که قبلا در ابتدای مقاله صحبت کردیم، یک هاسکی فعال، به کالری بیشتری احتیاج دارد.

انجمن کنترل خوراک آمریکا فرمول زیر را توصیه می‌کند:

  • هاسکی بزرگ‌سال به حداقل ۱۸٪ پروتئین و ۵٪ چربی نیاز دارد.
  • توله‌سگ‌های هاسکی به حداقل ۲۲٪ پروتئین و ۸٪ چربی نیاز دارند.

علاوه بر این عناصر مغذی، ریزمغذی‌های زیر باید در غذای سگ‌ هاسکی وجود داشته باشند.

غذای توله سگ هاسکی (زینک)

هاسکی‌ها بیشتر از سایر سگ‌ها مستعد ابتلا به‌نوعی درماتیت هستند که به دلیل کمبود روی در خون سگ ایجاد می‌شود. این اختلال ارثی است و معمولا از طریق آزمایش DNA سگ یا در صورت داشتن سابقه خانوادگی شناخته‌ شده از بیماری، می‌توان آن را تشخیص داد.

غذای توله سگ هاسکی (کلسیم و فسفر)

هاسکی‌ها ممکن است ساختار مالاموت‌ها را نداشته باشند. با این‌ وجود، آن‌ها هنوز هم به استخوان‌های محکم برای تحرک مطلوب نیاز دارند. این امر خصوصا در میان توله‌سگ‌های هاسکی بسیار مهم است. زیرا سیستم اسکلتی آن‌ها هنوز در حال‌ توسعه است. این سگ‌ها تا زمان بزرگسالی ممکن است به مقادیر مختلفی از این مواد معدنی نیاز داشته باشند.

غذای توله سگ هاسکی (پروبیوتیک‌ها)

رژیم غذایی که حاوی میکرو ارگانیسم‌های زنده روده‌ای است، می‌تواند به سیستم هضم سگ کمک کند و جذب مؤثرتر مواد مغذی را امکان‌پذیر ‌کند. علاوه بر این، پروبیوتیک‌ها می‌توانند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن سگ هاسکی کمک کنند.

غذای توله سگ هاسکی (ویتامین E)

گنجاندن ویتامین E در غذای سگ هاسکی، برای ارتقا و حفظ سلامت پوست آن‌ها لازم است. باید اعتراف کنید که یکی از بارزترین خصوصیات هاسکی پوشش زیبای آن است. 98

از چه مواد غذایی در غذای توله سگ هاسکی باید اجتناب کرد؟

غذای توله سگ هاسکی
غذای توله سگ هاسکی

در ابتدای مقاله با مواد مورد نیاز در رژیم غذایی این سگ‌ها آشنا شدیم.

سگ‌های‌ هاسکی در برابر آلرژی‌های غذایی به‌ویژه آن‌هایی که از غلات ایجاد می‌شوند بسیار مقاوم هستند. به همین ترتیب، آن‌ها تقریبا هر چیزی را می‌توانند بخورند.

با این‌ حال لازم است که بعضی از مواد غذایی را از رژیم‌ غذایی این سگ‌ها حذف کنید. در ادامه این موارد را به شما معرفی می‌کنیم.

غذای توله سگ هاسکی (شکلات)

شکلات‌‌های حاوی تئوبرومین که یک محرک قلب شناخته‌ شده است، منع زیادی در تغذیه سگ ندارند.

تحقیقات فعلی حاکی از آن است که شیر یا شکلات‌های سفید، در مقادیر کم، می‌تواند برای سگ‌ها بی‌خطر تلقی شود. اما به‌ طور کلی استفاده از شکلات در رژیم غذایی هاسکی ایده خوبی نیست و می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد!

غذای توله سگ هاسکی (سیر و پیاز)

سیر و پیاز باعث تخریب گلبول‌های قرمز هاسکی می‌شود. همچنین این مواد می‌توانند منجر به کم‌خونی شده و باعث شوند که هاسکی شما احساس ضعف و بی‌حالی کند.

غذای توله سگ هاسکی (مقادیر بیش‌ از حد لبنیات)

لبنیات مانند شیر سرشار از کلسیم و همچنین پروتئین و چربی است. متأسفانه دادن بیش‌ از حد این محصولات به هاسکی باعث ایجاد علائم گوارشی مانند اسهال و … می‌شود. غذای توله سگ هاسکی

غذای توله سگ هاسکی (چربی و استخوان‌های پخته‌ شده)

غذای توله سگ هاسکی

همانطور که گفته‌شد غذای سگ‌ هاسکی باید شامل چربی باشد. با این‌ حال، چربی زیاد می‌تواند سگ شما را مستعد ابتلا به پانکراتیت کند.

استخوان‌های پخته‌ شده نیز مضر هستند. زیرا به‌ راحتی می‌توانند به دیواره مخاط معده یا روده سگ شما آسیب برساند.

امن‌ترین راه عوض کردن غذا در غذای توله سگ هاسکی

بهتر است برای عوض کردن غذای سگ خود و این‌که بتوانید او را نیرومند و درشت هیکل‌تر کنید به یک غذای سگ جدید عادتش بدهید. غذای توله سگ هاسکی

با مخلوط کردن ۲۵٪ غذای جدید و ۷۵٪ غذای قدیمی با هم شروع کنید. سپس در ۱۰-۷ روز آینده آن را کم کم به ۱۰۰٪ غذای جدید افزایش دهید. صبور باشید و در این کار عجله نکنید. زمان مشخصی به این کار اختصاص دهید تا خطر ناراحتی گوارشی را به حداقل برسانید.

چه‌ زمانی باید در غذای توله سگ هاسکی خود از غذای بزرگسال استفاده کنیم؟

بهتر است که غذای توله‌ سگ خود را خیلی زود به غذای بزرگسالان تغییر ندهید!

تغذیه توله سگ هاسکی

همانطور که متوجه شده‌اید غذای سگ بزرگسال می‌تواند تعادل غذایی غلطی داشته باشد و برای توله سگ شما مناسب نباشد. بهتر است به توله‌سگ خود در حدود ۱۲ تا ۱۴ ماهگی غذای بزرگسال بدهید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x