مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
فیلم سولاریس - solaris

معرفی فیلم سولاریس ۱۹۷۲ ( Solaris )

فیلم سولاریس ( Solaris )  فیلمی علمی - تخیلی محسوب می شود، اما به جای تاکید بر پیشرفت های فضایی و فناوری های روز، بر روانشناسی متمرکز شده است.

معرفی فیلم سولاریس ( Solaris )

نمرات

IMDb: 8.1

Metacritic: 90%

Rotten Tomatoes: 95%

عوامل فیلم

کارگردان: Andrei Tarkovsky

نویسنده: Stanisław Herman Lem

بازیگران: Natalya Bondarch, Donatas Banionis, Jüri Järvet,…

جوایز

فیلم سولاریس ( Solaris ) در سال ۱۹۷۲ توانست جایزه فیپرشی و جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن را برای آندری تارکوفسکی به ارمغان آورد. همچنین این فیلم در جشنواره فیلم‌های علمی–تخیلی، ترسناک و فانتزی آمریکا شرکت کرد و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم علمی–تخیلی شد.

معرفی فیلم سولاریس

فیلم سولاریس فیلمی علمی – تخیلی محسوب می شود، اما به جای تاکید بر پیشرفت های فضایی و فناوری های روز، بر روانشناسی متمرکز شده است. سولاریس علی رغم آن که در یک ایستگاه فضایی متروک می گذرد، شخصیت های ماجرا درگیر یک داستان روانشناختی می شوند.

تارکوفسکی در این فیلم به ضعف آدمی در برابر نیروهای برتر معنوی می پردازد و نشان می دهد که آدم در برابر ناخودآگاه، خاطرات و وجدان خود آسیب پذیر و محدود است.

هیات سولاریس یک پایگاه بر روی سیاره ای که نشانه هایی از حیات هوشمند در آن دیده شده، برپا کرده اند، اما جزئیات در این مورد مبهم و رازآلود است.

در فیلم سولاریس آدم ها در سیاره سولاریس با گذشته خود رو به رو می شوند. سولاریس یک سیاره دور افتاده در یک نقطه ناشناخته از کهکشان است که گاه آن چه در رویاهای آدمی و در خاطرات اشخاص ساکن در آن روی می دهد، تجسم حقیقی یافته و مقابل دیدگان افراد ظاهر می شود.

این اتفاق باعث بروز مشکلاتی در زندگی خصوصی آن ها شده و گاهی آن ها را به خودکشی می کشاند. به همین دلیل یک دانشمند روانشناس برای تحقیق درباره مرگ هایی که در آنجا روی داده به سیاره سولاریس اعزام می شود، اما او نیز دستخوش تجسم خاطرات گذشته اش با صورتی حقیقی می شود.

تصاویر و تریلر فیلم

 

امیدواریم از تماشای فیلم سولاریس ( Solaris ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x