مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
ماشین هواوی خودرو هواوی sf5

ماشین هواوی هم تولید شد

هواوی به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان تلفن هوشمند اولین ماشین خود را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. نام این ماشین SF5 است. این ماشین هواوی با همکاری خودروساز نوپای چینی – آمریکایی Seres ساخته شده است. پیش‌فروش این خودرو هواوی در فروشگاه‌های هواوی در چین شروع شده است.

ماشین هواوی هم تولید شد!

هواوی به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان تلفن هوشمند اولین ماشین خود را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. نام این ماشین SF5 است. این ماشین هواوی با همکاری خودروساز نوپای چینی – آمریکایی SERES ساخته شده است. پیش‌فروش این خودرو هواوی در فروشگاه‌های هواوی در چین شروع شده است.

ماشین هواوی sf5
خودرو هواوی sf5

 

ماشین هواوی یک شاسی بلند هیبرید الکتریکی است.

ماشین هواوی SF5 یک شاسی بلند هیبرید الکتریکی است. این ماشین بسیار کم مصرف است و با یک باک می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند. باتری ماشین به کمک یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی شارژ می‌شود. لازم به ذکر است در صورتی که از موتور بنزینی استفاده نشود، ماشین هواوی تنها می‌تواند ۱۸۰ کیلومتر را طی کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو تنها ۳.۵ ثانیه است که یک عدد فوق‌العاده است.

ماشین هیبرید الکتریکی هواوی

خودرو هواوی دارای سیستم خودران است.

خودرو هواوی در چهار رنگ روانه بازار شده است. صندلی‌های این ماشین دارای گرم‌کن، کولر و قابلیت ماشین هستند. SF5 از سیستم خودران در سطح ۲ بهره گرفته است. به کمک این سیستم می‌توان ماشین را در ترافیک کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: بنتلی کنتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۱

رنگ ماشین هواوی sf5

نمای داخلی ماشین هواوی SF5

سیستم عامل استفاده شده در ماشین هواوی HiCar است. به کمک این سیستم رانندگان می‌توانند از راه دور و با فرمان‌های صوتی بخش‌های مختلف ماشین را کنترل نمایند.

های کار وان درایو خودرو هواوی sf5

 

تنها با ۱۵۰ دلار ماشین هواوی را ثبت نام کنید

هواوی قیمت پایه Sf5 را ۲۱۶ هزار و ۸۰۰ یوان معادل ۳۳ هزار دلار تعیین کرده است. جهت ثبت نام این ماشین هواوی علاقه‌مندان می‌توانند حدود ۱۵۰ دلار پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: لوکسترین مدل مرسدس بنز الکتریکی EQS با شکست رکورد تسلا

آمریکا به تازگی هواوی را تحریم کرده است. این تحریم درآمد شرکت را به شدت کاهش داده است. همین امر باعث شده هواوی به دنبال روش‌هایی تازه برای کسب درآمد است. از جمله این روش‌ها می‌توان به تولید ماشین و نرم افزارهای مدیریت خودرو اشاره کرد. هواوی امیدوار است با رونق بازار خودرو در چین بتواند سود خوبی از فروش ماشین هواوی کند.

شیائومی و اپل در حال ساخت ماشین الکتریکی هستند.

نکته جالب توجه این است که سایر تولیدکنندگان تلفن همراه نیز به فکر تولید خودرو افتاده‌اند. شیائومی اعلام کرده با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ میلیارد دلاری قصد دارد به بازار خودروهای الکتریکی ورود کند. اپل نیز در حال تولید یک ماشین الکتریکی بسیار هوشمند است.

خودروی شیائومی mi car

امیدواریم از مطالعه این مقاله که به بررسی خودرو هواوی پرداخته شده بود لذت کافی برده باشید. با ارسال نظرات خود ما را در بهبود کیفیت این سری از مقالات یاری رسانید.

منبع: BBC

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x