مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
مرسدس بنز الکتریکی EQS

لوکسترین مدل مرسدس بنز الکتریکی EQS با شکست رکورد تسلا

لوکسترین مدل بنز الکتریکی که با نماد EQS نشان داده شده است بسیار هوشمند است و رکورد تسلا در شعاع پیمودن مسیر با هر بار شارژ را شکسته است.

لوکسترین مدل مرسدس بنز الکتریکی (EQS) رونمایی شد

شرکت مرسدس بنز لوکس‎ترین مدل الکتریکی خود را به نمایش درآورد. این غول آلمانی از نماد EQS که معادل کلاس S در بین محصولات بنزینی کارخانه است برای محصولات الکتریکی خود استفاده می‌کند. مرسدس امیدوار است به کمک این مدل بنز الکتریکی به بازیگر اصلی بازار در خودروهای الکتریکی تبدیل شود.

 

مرسدس بنز الکتریکی EQS رکورد تسلا در مسافت پیموده شده با هر بار شارژ باتری را شکست.

EQS که مدل الکتریکی بنز است بر روی پلتفرمی کاملا جدید ساخته است. این پلتفرم مختص ماشین‌های الکتریکی طراحی شده است. به گفته شرکت مرسدس، این خودرو با هر بار شارژ توانایی پیمودن ۷۷۰ کیلومتر را دارا خواهد بود. این یک رکورد بی‌نظیر برای ماشین‌های الکتریکی است. تسلا که نزدیکترین رقیب به شرکت بنز است در مدل S خود با هر بار شارژ تنها می‌تواند ۶۶۰ کیلومتر حرکت کند. این در حالی است که شعاع کیلومتری پورشه و آئودی تنها ۴۸۰ کیلومتر است.

نسخه الکتریکی بنز و تسلا

ظاهر مدل الکتریکی بنز شبیه کانسپت دو سال قبل است.

به سراغ ظاهر این مدل الکتریکی برویم. ظاهر EQS بسیار شبیه مدل مفهومی است که بنز دو سال پیش به نمایش گذاشت. سقف بنز به اصطلاح طراحان آن “کمانی” نامیده شده است. با این طراحی جدید، ایرودینامیک این خودرو در مقابل هوا بسیار بهبود یافته است. جهت اختصاص فضای بیشتر به اتاق خودرو، چرخ‌ها تا حد ممکن به گوشه‌های ماشین نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: مرسدس بنز ای کیو وی / خودرو ام پی وی الکتریکی

مدل مفهومی

استفاده از هوش مصنوعی در کنترل مرسدس بنز الکتریکی EQS

چشم‌گیرترین ویژگی اتاق، سه نمایش‌گر است که تمام سطح داشبورد را پوشانده است. بنز جهت کنترل ماشین از نسل جدید هوش مصنوعی استفاده کرده است. به کمک این سیستم، EQS راننده را از دور تشخیص داه و به محض نزدیک شدنش به خودرو در را به صورت خودکار باز می‌کند. این سیستم ویژگی‌های جالب دیگری هم دارد. برای مثال سیستم به طور دائم نگاه و حرکات راننده را مورد بررسی قرار داده و در صورت تشخیص خستگی راننده با فعال کردن ماساژور صندلی و تغییر دمای کابین به هوشیاری راننده کمک می‌کند.

کنترل از راه دور بنز

نمای داخلی نسخه الکتریکی بنز EQS

مرسدس بنز الکتریکی EQS اولین ماشین آلمانی با سطح ۳ خودران است.

اولین ماشین آلمانی که توانسته به سطح ۳ خودران مجهز شود بنز است. به کمک این سیستم در مسیرهای مشخصی که سرعت در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت است اتومبیل بدون راننده کنترل می‌شود. البته این سطح از فن‌آوری هنوز برای استفاده مجوز ندارد. البته بنز پیش‌بینی کرده که استفاده از این سیستم از سال آینده در آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: پورشه پانامرا ۲۰۲۱ / بررسی و معرفی خودروی هیبریدی فوق لوکس

سیستم خودران مرسدس

امسال بنز چهار ماشین الکتریکی روانه بازار می‌کند که مرسدس بنز الکتریکی EQS اولین آنهاست. پیش بینی می‌شود قیمت این ماشین بسته به مدل‌های مختلف آن بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار دلار باشد.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x