مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
آئودی A8 مدل 2021

آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ / پیشرفت از طریق تکنولوژی

مدل جدید آئودی در کنار رقبای اصلی خود چون بی ام و سری 7 و مرسدس بنز سری اس برای کسانی است که می‌خواهند از سطح لوکس بالاتری نسبت به اتومبیل‌های سالن معمولی (مانند آئودی A6) استفاده کنند اما نیاز ندارند یا نمی‌خواهند سمت بنتلی و رولزرویس بروند.

بررسی آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ / پیشرفت از طریق تکنولوژی

اگر شما فردی هستید که وقت خود را صرف بستن معاملات میلیون دلاری می‌کنید احتمالا زمان کمی برای رانندگی دارید. اگر یک جلسه کاری یا یک ناهار یا یک جشن باشکوه در پیش دارید، به راحتی به شخص دیگری پول می‌دهید که پشت فرمان بنشیند. به همین دلایل لیموزین‌های لوکس منتخب افراد ثروتمند و قدرتمند است. آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ یکی از پایه‌های اصلی این سبک است.

نمای عقب آئودی A8 مدل 2021
بررسی آئودی A8 مدل ۲۰۲۱

مدل جدید آئودی در کنار رقبای اصلی خود چون بی ام و سری ۷ و مرسدس بنز سری اس برای کسانی است که می‌خواهند از سطح لوکس بالاتری نسبت به اتومبیل‌های سالن معمولی (مانند آئودی A6) استفاده کنند اما نیاز ندارند یا نمی‌خواهند سمت بنتلی و رولزرویس بروند.

آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ در دو مدل استاندارد و کشیده ارائه شده است.

این خودرو همانند رقبای اصلی خود در دو مدل ارائه می‌شود. مدل اول فاصله محوری آن مانند سایر مدل‌های استاندارد است و مدل دوم به صورت کشیده در دسترس قرار گرفته است. در مدل دوم فضای پا برای کسانی که در عقب نشسته‌اند به طور کامل فراهم شده است. سوخت خودرو هم بسته به نیاز مشتری می‌تواند بصورت بنزینی یا دیزل باشد.

مدل کشیده ائودی A8 مدل 2021

بی ام و آئودی مرسدسآیا آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ در لوکس بودن و تکنولوژی می‌تواند مرسدس بنز سری اس و بی ام و سری ۷ را شکست دهد؟

پیشرانه آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ کاملا ساده است. یک موتور ۶ سیلندری V شکل با توان ۳۳۵ اسب بخار و یک نسخه پلاگین هیبریدی ۱۲۶ اسب بخاری که به صورت جفت می‌توانند توان ۴۴۳ اسب بخاری را ایجاد کنند. در مدل دیزلی از یک موتور ۳ لیتری ۲۸۲ اسب بخاری استفاده شده است.

موتور مدل ائودی A8 مدل 2021

اگر زمان زیادی را برای سفر در شهر صرف می‌کنید و یا نگران پیامدهای آینده خرید مدل دیزل آئودی A8 هستید، هیبرید پلاگین یک گزینه کاملا قانع کننده است. به کمک این پلاگین هیبریدی می‌توانید تا شعاع ۲۸.۶ مایل سفر کنید. بدون نیاز به دیزل یا بنزین و تنها با توان باتری. یک سفر آرام بدون سر و صدای حاصل از موتور و البته ارزان تر از حالت بنزینی یا دیزلی.

موتور آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ در حالت سوخت فسیلی، نسبت به فشار پدال گاز کمی تاخیر دارد.

در هر حال هر موتوری که انتخاب کنید یک گیربکس ۸ سرعته دریافت خواهید کرد. این گیربکس در حالت بنزینی یا گازوئیلی نسبت به فشار پدال گاز کمی تاخیر دارد. البته نمی‌توان این موضوع را نقطه ضعف بزرگی در آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ دانست چون معمولا در حالت پلاگین هیبریدی باتری مقداری انرژی در خود ذخیره دارد بنابراین می‌تواند با استفاده از موتور الکتریکی بلافاصله به فشار پدال گاز عکس العمل نشان دهد.

آئودی A8 به راحتی پارک می‌شود.

آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ از سیستم چهارچرخ محرک Quattro بهره می‌گیرد. این سیستم باعث ایجاد کشش چشمگیر و اطمینان خوب در تمام شرایط آب و هوایی می‌شود. در سرعت‌های پایین، چرخ‌های عقب در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخند که باعث می‌شود آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ در نقاط تنگ مانند پارکینگ‌های طبقاتی به راحتی پارک شود.

پلاگین هیبریدی

بدنه بسیار بزرگ آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ از طریق پیچ بر روی سیستم تعلیق بادی استاندارد قرار گرفته است که رانندگی در مسیر مستقیم را لذت بخش می‌کند. البته رانندگی با مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ مخصوصا در جاده‌های پر پیچ و خم لذت بیشتری خواهد داشت.

قبل از خرید، سری به بروشور آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ بزنید.

گروه فنی تحلیلک توصیه می‌کند برای به حداکثر رساندن راحتی سواری، کوچکترین سایز چرخ را انتخاب کنید. چرخ‌های ۱۸ اینچ در تریم Sport. اما آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ به طرز شگفت‌انگیزی انعطاف پذیر است. سر و صدای جاده حتی در چرخ‌های ۲۰ اینچی به خوبی مهار می‌شود. سر و صدای باد حتی در سرعت بزرگراه نیز به حداقل رسیده است. اگر می‌خواهید جدایی بیشتری از دنیای خارج داشته باشید، می‌توانید پنجره‌های جانبی دو جداره با هزینه مناسب را انتخاب کنید.

فضای داخلی آئودی A8 مدل ۲۰۲۱

آئودی در فضای کابین خود از مواد فوق العاده لوکس، چرم نرم و مونتاژ استاندارد استفاده کرده است که در رقابت با مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱ برنده است. مسلما طراحی داخلی A8 در مقایسه با اس کلاس محافظه کارانه‌تر است اما برترین اتومبیل در نوع خود است.

احساس راحتی با ماساژور صندلی جلو آئودی A8 مدل ۲۰۲۱

بیشتر نسخه‌های کشیده آئودی A8 دارای ظرفیت ۵ نفر هستند. یک پیکربندی اختیاری می‌تواند ظرفیت را به چهار نفر کاهش دهد و فضای بیشتر در اختیار سرنشینان قرار دهد. صندلی‌های جلو را تقریبا می‌توان به صورت تاج و تخت توصیف کرد که برای یک سدان پرچمدار بزرگ به چشم می‌خورد. صندلی‌های ۲۲ حالته قابل تنظیم با قدرت به شما امکان می‌دهد تعداد بیشماری از تنظیمات را جستجو کنید و گرمایش و تهویه استاندارد خود را اعمال کنید. صندلی‌های جلو قابلیت ماساژ را دارا هستند. عناصر گرمایشی برای فرمان، دسته‌های در و دسته‌های کنسول مرکزی نیز تعبیه شده‌اند.

فضای داخلی آئودی A8 مدل 2021

آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ نسبت به رقبای خود ساده‌تر به نظر می‌رسد.

شیشه‌های کناری عریض و صفحه بزرگ عقب، از هر جهت دید خوبی را فراهم می‌کند. در تمام تریم‌ها از سنسورهای پارک جلو و پارک عقب و دوربین دید عقب استفاده شده است. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید باید یک دوربین دید فراگیر با قییمت مناسب سفارش دهید. در تریم‌های خط S و بالاتر از نسخه‌های LED MATRIX تطبیقی استفاده شده است. به کمک این سیستم از ایجاد نور خیره چراغ‌های جلو جلوگیری شده است.

چراغ جلوی آئودی A8 مدل 2021
بررسی آئودی A8 مدل ۲۰۲۱

 

تعامل با آئودی A8 به صورت وحشتناک راحت است.

علی‌رغم داشتن ابزارهای بسیار زیاد در آئودی A8 مدل ۲۰۲۱، تعامل با آن بسیار ساده است. نمایشگر دیچیتال ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان که به کابین خلبان مجازی مشهور است، اطلاعات زیادی با وضوح تحسین برانگیز منتقل می‌کند.

نمایشگر آئودی A8 مدل 2021

داشبورد آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ خود دارای دو صفحه نمایش لمسی با کیفیت بالا است. صفحه نمایش ۱۰.۱ اینجی در بالا و صفحه ۸.۶ اینچی در پایین آن جای گرفته است. این صفحات در هنگام نمایش بسیار کاربردی هستند اما در حین حرکت کمی گیج کننده خواهند بود. در این قسمت بی ام و سری ۷ و مرسدس بنز اس کلاس بهتر عمل کرده‌اند.

Virtual Cockpit
بررسی آئودی A8 مدل ۲۰۲۱

علاوه بر سرنشینان جلو، سرنشینان عقب هم از امکانات قابل قبولی برخوردارند.

امکانات گفته شده تنها برای سرنشینان جلو نیست. سرنشینان صندلی عقب در نسخه کشیده آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ در قسمت مرکزی با یک تبلت ۵.۷ مواجه هستند. این تبلت قابلیت جدا شدن و استفاده به صورت کنترل از راه دور جهت تنظیم برخی از عملکردها مانند کنترل سیستم آب و هوا و تنظیم صندلی‌های عقب برقی را دارد.

صندلی عقب آئودی A8 مدل 2021
بررسی آئودی A8 مدل ۲۰۲۱

در آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ حواست به گوش‌هات باشه!

استریو استاندارد دارای یک آمپلی فایر شش کاناله ۱۸۰ وات است. تعداد ۱۰ بلندگو و ساب ووفر نیز در آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ تعبیه شده است. اگر از این سیستم راضی نیستید می‌توانید نسخه ارتقا یافته Bang & Olufsen با ۱۷ بلندگو با توان ۷۳۰ وات را سفارش دهید.

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله که در آن به بررسی آئودی A8 مدل ۲۰۲۱ پرداختیم، لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x