مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
مرسدس بنز اس کلاس 2021

مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱ / بررسی لوکس ترین محصول اشتوتگارت

مرسدس بنز سری اس 2021 از نظر ظاهری با نسل قبل از خود تفاوت چندانی ندارد با این مدل نسبت به قبل هوشمندتر و لوکس‌تر شده است. پیشرانه قدرتمند و صفحه نمایش بسیار کاربردی از مشخصات خاص این خودرو است.

مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱ / بررسی لوکس ترین محصول اشتوتگارت

در ابتدا به نظر می‌رسد که مرسدس بنز اس کلاس با اتاق W223 کاملا مشابه نسل قبل از خود است. ولی بعد از بررسی مشخصات فنی این خودرو متوجه خواهید شد که با خودرویی کاملا جدید مواجه هستید. فناوری‌هایی همچون پیشرانه‌های هیبریدی، نمایشگر روی داشبورد و نسل جدیدی از سیستم اطلاعات سرگرمی به نام NBUX که در مرسدس بنز اس کلاس تعبیه شده خارق العاده و باورنکردنی است. با تحلیلک همراه باشید تا به بررسی دقیق این خودروی لوکس بپردازیم.

مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱ از نظر ظاهری با نسل قبل از خود تفاوت چندانی ندارد

مرسدس بنز اس کلاس نسبت به نسل قبل از نظر ظاهری تفاوت چشم گیری ندارد. کاپوت طولانی‌تر، چراغ جلو با طرح گوشه‌دار، رینگ‌ها و فرم افقی چراغ‌های عقب تغییراتی است که در این نسخه بروزرسانی شده است.

در مرسدس بنز اس کلاس به شدت بر روی آیرودینامیک کار شده است. به طوری که با تغییر در درهای خودرو و آیینه‌های جانبی ضریب درگ بدنه به ۰.۲۲ کاهش پیدا کرده است. این ضریب در خودرو تسلا مدل اس برابر ۰.۲۴ است. از این رو به این خودرو آیرودینامیک‌ترین سدان جهان گفته می‌شود.

طول، عرض و ارتفاع مرسدس بنز اس کلاس نسبت به نسل قبل از خود به ترتیب ۳.۳، ۵.۰۸ و ۱ سانتی‌متر بیشتر است. فاصله میان محورها هم به اندازه ۵.۰۸  افزایش پیدا کرده است. به لطف افزایش فاصله میان محورها، فضای کابین نیز بیشتر شده به نحوی که فضای زانوی سرنشینان جلو ۳.۸ سانتیمتر و در ردیف عقب نیز فضای سر ۱۵ میلی‌متر، فضای پا ۲۵ میلی‌متر و فضای زانو ۱۰ میلی‌متر افزایش یافته است. فضای محفظه بار نیز ۲۲ لیتر بیشتر از قبل خواهد بود.

نمای خارجی مرسدس بنز سری اس 2021
بررسی مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱

فضای داخل کابین مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱ بسیار هوشمند است.

در فضای داخل کابین مرسدس بنز اس کلاس تغییرات زیادی اتفاق افتاده است. تغییراتی همچون اضافه شدن گرم‌کن پشت صندلی‌ها و فوم‌های اکوستیک که باعث شده فضای داخلی آرامش بیشتری به سرنشینان هدیه کند. اما شاید جالب‌ترین تغییر بر روی داشبورد آن باشد. روی داشبورد یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی تعبیه شده که تعداد دکمه‌های کنترل را به شدت کاهش داده است. مرسدس بنز اس کلاس با این خلاقیت توانسته ۲۷ از دکمه‌ها را نسبت به نسل قبل از خود کاهش دهد.

اما تغییرات دیگری هم در کابین مرسدس بنز اس کلاس مشاهده می‌شود. جایگزینی دریچه‌های دوار تهویه با دریچه‌های افقی، سیستم صوتی فوق پیشرفته به همراه ۳۰ بلندگو و هشت رزوناتور از تغییرات دیگری است که در این مدل از مرسدس بنز مشاهده می‌شود. فرمان جدید مرسدس بنز اس کلاس دوباره طراحی شده و مجهز به سنسور تشخیص جدا بودن دست‌های راننده از فرمان است.

فضای داخلی کابین مرسدس بنز سری اس 2021

آپشن Energizing محصولات مرسدس بنز را خاص کرده است.

آپشن بسیار لذت بخش Energizing (انرژی بخش) از سال ۲۰۱۹ بر روی محصولات مرسدس بنز قابل سفارش دادن است. این آپشن در شش حالت مختلف شامل طراوات دهی، گرمابخش، نشاط ‌آور، لذت‌بخش، راحتی و تمرین قابل تنظیم بوده که در هر یک از این حالت‌ها عملکرد بخش‌های مربوط به تنظیم موقعیت صندلی‌ها، پخش موسیقی، تهویه مطبوع و نورپردازی تغییر می‌کند. این آپشن برای صندلی‌های عقب نیز قابل نصب است.

Energizing مرسدس بنز اس کلاس 2021
بررسی مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱

یک نورپردازی هوشمند در مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱

در مرسدس بنز اس کلاس برای نورپردازی سنگ تمام گذاشته شده است. در نسل قبل، تنها ۴۰ عدد LED در کابین تعبیه شده بود اما حالا این تعداد به ۲۵۰ عدد افزایش یافته است. مرسدس اعلام کرده دلیل این کار ایجاد یک خط نورپردازی مداوم در سرتاسر کابین خودرو است. نکته هوشمندانه این است که سیستم نورپردازی فوق با سامانه‌های ایمنی خودرو نیز در ارتباط بوده و برای تقویت هشدارهای بصری با این سامانه‌ها همکاری می‌کند. مثلا هنگامی‌ که دستیار فعال نقاط کور هشدار می‌دهد، نورپردازی داخلی به رنگ قرمز درمی‌آید.

نورپردازی در مرسدس بنز اس کلاس 2021

فناوری بیشتر و پیشرفته‌تر در مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱

نسل جدید اطلاعات سرگرمی MBUX، پشتیبانی فرمان صوتی از ۲۷ زبان زنده و رایج دنیا که قابلیت درک فرمان‌های جدید حتی از سرنشینان ردیف دوم را دارد، از موارد دیگری است که در کابین مرسدس بنز اس کلاس وجود دارد. در هداپ دیسپلی سه بعدی قادر به نمایش اطلاعات مسیر هستید. صفحه ۱۲.۳ اینچی پشت آمپر قابلیت‌های بسیار جالبی را در خود جای داده است. قابلیتی چون دنبال کردن موقعیت چشم راننده از موارد مهمی است که می‌توان نام برد. همچنین این صفحه در چهار حالت قرار می‌گیرد. این حالت ها عبارتند از حالت احتیاط (۷ رنگ مختلف برای زمینه)، اسپرت (زمینه قرمز و گرافیک پویا)، انحصاری (زمینه سفید مرواریدی و تیره شدن خودکار در شب) و کلاسیک.

NUBX در مرسدس بنز اس کلاس 2021

علاوه بر نمایشگر اصلی، دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی هم بر روی پشت سری صندلی‌های جلو و یک تبلت ۷ اینچی در کنسول میانی جای گرفته است. از طریق تبلت فوق تمامی مواردی که در مورد نمایشگر اصلی بیان شد قابل اعمال هستند.

قسمت عقب مرسدس بنز سری اس 2021

پیشرانه قدرتمند مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱

مدل S500 که مدل پایه مرسدس بنز اس کلاس است با یک پیشرانه‌ی شش لیتری توربو شارژر و یک هیبرید خفیف ۴۸ واتی تجهیز شده است. به کمک این پیشرانه ترکیبی توانی برابر ۴۲۹ اسب بخار و گشتاوری برابر ۵۲۰ نیوتن متر به سمت چهار چرخ فرستاده می‌شود. مدل S580 با پیشرانه هشت سیلندری توان ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. هر دو مدل فوق دارای جعبه دنده ۹ سرعته هستند و حداکثر سرعت آنها ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت است.

پیشرانه مرسدس بنز سری اس 2021

قلب هیبریدی در سینه مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱

اما در مدل S580e اتفاق جالبی افتاده است. مرسدس بنز به جای هشت سیلندر تنها از شش سیلندر استفاده کرده است اما در عوض یک موتور الکتریکی ۱۴۰ اسب بخاری را اضافه کرده است. با این کار توان مرسدس بنز اس کلاس به ۵۰۲ اسب بخار افزایش یافته است. اما نکته جالب این است که گشتاور حاصل از این پیشرانه با گشتاور پیشرانه S580 هشت سیلندری یکسان است.

باتری ۲۸ کیلووات ساعتی استفاده شده در S580e شعاع حرکتی ۹۶ کیلومتر را در حالتی که کاملا مرسدس بنز اس کلاس به صورت برقی کار کند فراهم کرده است که نسبت به مدل S560e سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

مرسدس بنز ایمن‌تر از گذشته

نسل جدید S کلاس به مجموعه کاملی از سامانه‌های ایمنی مجهز شده که از میان آنها می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیق پذیر با قابلیت توقف و حرکت، دستیار فعال فرمان، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار تغییر خط، تشخیص علایم ترافیکی، هشدار ترافیک جلو و عقب و سیستم فعال پایش نقاط کور اشاره کرد.

مرسدس بنز اس کلاس به هشدار نقطه کور که برای خروج راننده از خودرو است، مجهز شده است. این خودرو اولین خودرویی است که دارای ایربگ‌های عقب است. مرسدس بنز اس کلاس از یک سیستم ایمنی جدید بنام  Impulse Control  (کنترل ضربه) بهره گرفته است. به کمک این سیستم فوق العاده، احتمال برخوزد وسایل نقلیه با طرفین بدنه تشخیص داده می‌شود. در این حالت ارتفاع خودرو افزایش یافته و از شدت برخورد کم می‌شود.

از دیگر تجهیزاتی که در نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس اضافه شده است، سیستم یکپارچه فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب است. به کمک این سیستم مانورپذیزی خودرو به شدت افزایش یافته است. این سیستم در دو تیپ توسط مرسدس بنز ارائه شده است. در تیپ اول چرخ‌های عقب تا ۴.۵ درجه زاویه می‌گیرند اما در تیپ دوم این زاویه به ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

ایمنی در مرسدس بنز سری اس 2021
بررسی مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱

کنترل خودرو توسط سیستم Drive Pilot مرسدس بنز سری اس ۲۰۲۱

سطح ۳ فناوری خودران در مرسدس بنز اس کلاس مورد استفاده قرار گرفته است. به کمک این قابلیت، در شرایط خاصی که ترافیک سنگین وجود دارد و سرعت خودرو کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت است، کنترل خودرو توسط سیستم Drive Pilot اتفاق می‌افتد.

ورود به خودروی مرسدس بنز اس کلاس به سه شکل امکان پذیر است. اثر انگشت، چهره و صدا روش‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان وارد خودرو شد.

Drive Pilot مرسدس بنز اس کلاس 2021

مرسدس بنز اس کلاسسیستم پایداری فوق هوشمند! هرچی پولی بدی همون قدر آش می‌خوری!!!

مرسدس بنز اس کلاس از سیستم پویای کنترل بدنه E-Active بهره گرفته است. یک پکیج کامل مدیریت پایداری شامل سیستم تعلیق پنوماتیک که برای اولین‌بار از شاسی‌بلندهای مرسدس مانند GLE و GLS به S کلاس جدید تزریق شده است. سیستم فنربندی به صورت انحصاری و مستقل برای هر چرخ تعبیه شده است. نکته حائز اهمیت درباره این سیستم قابلیت کنترل به بالا و پایین و حتی اطراف است. این سیستم به ‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی Airmatic و کمک ‌فنرهای قابل تنظیم همکاری کرده و نیروی خود را از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت دریافت می‌کند.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x