مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
بینوایان

معرفی فیلم بینوایان ۲۰۱۲ ( Les Misérables )

فیلم بینوایان Les Misérables بر اساس تئاتر موزیکالی با همین نام است که آن نیز برگرفته از رمان مشهور بینوایان اثر ویکتور هوگو است.

معرفی فیلم بینوایان ( Les Misérables )

نمرات فیلم

IMDb: ۷.۶

Metacritic: ۶۳%

Rotten Tomatoes: ۶۹%

عوامل فیلم بینوایان

کارگردان: Tom Hooper

نویسندگان: William Nicholson, Alain Boublil

بازیگران: Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hethaway, Amanda Seyfried, Sacha Baron Cohen

ژانر: درام

جوایز و افتخارات

در سال ۲۰۱۳ این فیلم در ۸ رشته (بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین کارگردانی هنری، بهترین طراحی لباس، بهترین گریم، بهترین ترانه غیر اقتباسی و بهترین ترکیب صدا) نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در سه رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین گریم و بهترین ترکیب صدا این جایزه را به دست آورد.

معرفی فیلم بینوایان

فیلم بینوایان Les Misérables بر اساس تئاتر موزیکالی با همین نام است که آن نیز برگرفته از رمان مشهور بینوایان اثر نویسنده فرانسوی، ویکتور هوگو است.

در اوایل قرن ۱۹ میلادی، ژان والژان (هیو جکمن) به دلیل سرقت یک قرص نان، از نظر دولت مجرم خطرناک شناخته شده و به حبس محکوم می شود.

پس از تحمل حبس طولانی مدت، والژان سرانجام آزاد می شود اما به قدری فقیر و گرسنه هست که ترجیح می دهد به زندان بازگردد.

وی پس از آزادی با یک اسقف انسان دوست مواجه می شود که به او غذا و خوابگاه می دهد اما والژان بجای تشکر از اسقف، ظروف نقره ای وی را می دزدد!

بزودی والژان توسط ژاندارم دستگیر می شود اما اسقف اعلام می کند که خودش این ظروف را به وی داده است و والژان نیز به شدت تحت تاثیر رفتار این مرد بزرگ قرار می گیرد.

هشت سال بعد، والژان تبدیل به فردی موفق و بی نهایت سخاوتمند شده است اما گذشته تاریک او همواره بر زندگی موفقش سایه افکنده است.

زندگی پر استرس ژان والژان با مشاهده وضعیت یکی از کارگرانش وارد مرحله تازه ای می شود.

فانتین (آن هاتاوی) دختری است که به دلیل ارتباط نامشروع و متعاقباً به دنیا آوردن فرزندی، دستگیر شده و البته وضعیت جسمانی او اصلاً امیدوار کننده نیست.

والژان با مشاهده این وضعیت به سرعت وارد عمل می شود تا به وضعیت فانتین رسیدگی کند اما در عوض فانتین از او می خواهد تا در نبود او، از دخترش کوزت (ایزابل آلن) حفاظت کند و ژان والژان هم می پذیرد.

این در حالی است که بازپرس ژاور (راسل کرو) که مدتهاست در پی یافتن والژان و سپردن وی به دست قانون است، هر لحظه به دستگیری او نزدیک تر می شود.

تصاویر و تریلر فیلم بینوایان

 

امیدواریم از تماشای فیلم بینوایان ( Les Misérables ) لذت ببرید. برای خواندن معرفی سایر فیلم ها به قسمت فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x