مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
معرفی فیلم تنت یا انگاشته ( tenet ) - تنت نولان

معرفی فیلم تنت ۲۰۲۰ ( TENET )

فیلم تنت ( tenet ) روایت قهرمانی است با بازی جان دیوید واشینگتن که در زمانه‌ی سراسر آشوب و خطر، برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، با هدف نجات جهان و حفظ تداوم بقا وارد یک ماموریت می‌شود.

معرفی فیلم تنت یا انگاشته ( TENET )

نمرات فیلم

IMDb: 7.8

Rotten Tomatoes: 71%

Metacritic: 69%

عوامل

کارگردان: Christopher Nolan

نویسنده: Christopher Nolan

بازیگران: Robert Pattinson, John David Washington, Elizabeth Debicki,…

معرفی فیلم تنت

از زمان بسته شدن اجباری سینماها به علت همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، فیلم تنت به عنوان اولین انتشار بزرگ استودیویی برای نجات سینماها انتخاب شد.

فیلم تنت پُر از استعاره‌های سینمای نولان است. کریستوفر نولان با تنت فیلمی را ارایه داده که ترکیبی از فضای جاسوسی جیمز باند، تلقین (Inception) و درگیر شدن ذهن به سبک Memento است.

فیلم tenet یکی از جدیدترین آثار اکشن، علمی تخیلی، درام و دلهره‌آور شرکت برادران وارنر (Warner Bros. Pictures) است که به‌ دست کریستوفر نولان که در رزومه بسیار جذاب خود آثاری مانند فیلم Interstellar (میان ستاره‌ای)، سه‌گانه The Dark Knight (شوالیه تاریکی)، فیلم Inception (تلقین)، فیلم Memento (یادگاری)، پرستیژ (The Prestige) و غیره را دارد، ساخته شده است.

این فیلم روایت قهرمانی است با بازی جان دیوید واشینگتن که در زمانه‌ی سراسر آشوب و خطر، برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، با هدف نجات جهان و حفظ تداوم بقا وارد یک ماموریت می‌شود، ماموریتی عجیب که رسیدن به هدف اصلی یعنی نجات دنیا، مشروط به تغییر زمان و فضا است.

در تصاویری که نولان در tenet خلق می‌کند، با جهانی رو به رو هستیم که در حال نابودی است و البته نابودی‌ و یا ادامه‌ی حیات‌ در دست بشر است و بشر در علم و تکنولوژی موقعیتی را به دست آورده که به راحتی سوار بر هستی می‌شود و با فناوری جدیدش یعنی دستکاری و معکوس سازی زمان و حرکت اجسام، می‌تواند سرنوشت انسان و عالم را رقم بزند.

تصاویر و تریلر فیلم

 

 

معرفی فیلم های دیگر کریستوفر نولان

 

امیدواریم از تماشای فیلم تنت یا انگاشته ( tenet ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x