مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
حقه بازی آمریکایی - کلاهبرداری آمریکایی - american hustle

معرفی فیلم حقه بازی آمریکایی ۲۰۱۳ ( American Hustle )

حقه بازی(کلاهبرداری) آمریکایی ( American Hustle ) داستان دو شیاد ایروینگ روزنفیلد و دوست دختر دلفریبش سیدنی پروسر را نشان می‌دهد که کلاهبردار حرفه ای هستند و با انواع و اقسام روش اعتمادسازی، از سوژه های خود کلاهبرداری های کلان می کنند.

معرفی فیلم حقه بازی آمریکایی ( American Hustle ) / (کلاهبرداری آمریکایی)

نمرات فیلم

IMDb: 7.2

Rotten Tomatoes: 92%

Metacritic: 90%

عوامل فیلم

کارگردان: David O. Russell

نویسنده: David O. Russell

بازیگران: Amy Adams, Jennifer Lawrence, Christian Bale, Bradley Cooper

جوایز فیلم

این فیلم در مراسم اسکار، بفتا و گلدن گلوب در بخش های بسیاری کاندید بود و توانست جایزه های بسیاری به دست آرود که ازجمله آنها می توان به برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و… اشاره کرد.

معرفی فیلم حقه بازی آمریکایی

فیلم حقه بازی آمریکایی ( American Hustle ) داستان دو شیاد ایروینگ روزنفیلد و دوست دختر دلفریبش سیدنی پروسر را نشان می‌دهد که کلاهبردار حرفه ای هستند و با انواع و اقسام روش اعتمادسازی، از سوژه های خود کلاهبرداری های کلان می کنند.

این دو علاوه بر اینکه دو شریک کاری هستند، روابط احساسی نیز با یکدیگر دارند و این در حالی است که ایروینگ همسری زیبا اما بی فکر به نام روزالین دارد. بعد از مدتی که دامنه فعالیت این دو کلاهبردار گسترش پیدا می کند توجه یک مامور اف بی آی به کسب و کار آنها جلب میشود.

در یکی از کلاهبرداری های خود در تله مأمور اف‌بی‌آی گیر می افتند و از آنجا که مامور باهوشی است، به جای دستگیری این دو تصمیم می گیرد از تسلط آنها در کارشان برای به دام انداختن افراد سیاسی مهم کشور از آنها استفاده کند و آنها نیز در همین راه با این مامور همکاری می‌کنند. این مامور اف بی آی این دو شیاد حرفه ای را وادار می‌کند تا در درون مافیای پولشویی صاحبان قدرت و سیاستمداران نیوجرسی وارد شوند که از جمله این سیاستمداران شهردار کارمین پولیتو ایتالیایی اصل است که ایروینگ از راه جلب اعتماد و دوستی با وی به درون سیستم مافیایی راه پیدا می کند.

تصاویر و تریلر فیلم American Hustle

امیدواریم از تماشای فیلم حقه بازی (کلاهبرداری) آمریکایی ( American Hustle ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x