مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
مسیر سبز - the green mile

معرفی فیلم مسیر سبز ۱۹۹۹ ( The Green Mile )

فیلم مسیر سبز ( The Green Mile ) به کارگردانی فرانک دارابونت است که چند سال بعد از فیلم درخشان رستگاری در شاوشنک ساخته شد.

معرفی فیلم مسیر سبز ( The Green Mile )

نمرات

IMDb: 8.6

Rotten Tomatoes: 78%

Metacritic: 61%

عوامل

کارگردان: Frank Darabont

نویسنده: Frank Darabont براساس داستانی از Stephen Edwin King

بازیگران: Tom Hanks, Michael Clarke Duncan, David Morse,…

جوایز فیلم

فیلم مسیر سبز جوایز بسیاری به دست آورده و در جشنواره های مختلفی و در بخش های متفاوتی نامزد کسب جایزه شده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در مراسم اسکار سال ۲۰۰۰ این فیلم نامزد چهار اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلمبرداری شد، اما هیچ کدام را به دست نیاورد. برخی معتقدند که در حق این فیلم اجحاف شده است.

همچنین این فیلم در جشنواره معتبر دیگری نیز حضور داشته و در برخی نیز موفق به کسب جوایزی شده است.

معرفی فیلم مسیر سبز

فیلم مسیر سبز ( The Green Mile ) به کارگردانی فرانک دارابونت است که چند سال بعد از فیلم درخشان رستگاری در شاوشنک ساخته شد.

داستان فیلم مسیر سبز در خانه‌ سالمندان و با گفتار یک مرد سالخورده و خسته آغاز می‌شود.

پل اجکامب که زمانی رئیس بند اعدامیان زندان بوده است برای دوستش خاطره‌ای بازگو می‌کند که تعیین‌کننده‌ سرنوشت او بوده است. و ادامه فیلم، در یک بخش کوچک از یک زندان بزرگ می‌گذرد.

جان کافی که محکوم به اعدام شده، مردی است که اتهام تجاوز و قتل دو دختربچه او را محکوم به مرگ کرده‌ است.

وقتی او به رئیس بند اعدامی‌ها، پل اجکامب تحویل داده شد، او دستور می دهد تا دستانش را باز کنند. او در نخستین حرکت دستش را جلو می‌برد و با رئیس بند دست می‌دهد.

در طول فیلم بارها شخصیت‌ها را در تقابل باهم می‌بینیم و شاید بارزترین نکته‌ای که به چشم می‌آید تقابل جان کافی و پرسی است.

در سراسر فیلم ما شاهد ارتباط عمیق و غیر عادی رئیس بند با یک زندانی هستیم. زندانی‌ای که یک موهبت سحرآمیز و شفابخش دارد.

نکته‌ جالب‌ دیگری که در این فیلم وجود دارد این است که شکل و شمایل نگهبانان بند به گونه ای است که رفتار آن ها به‌ دور از خشونت است. چیزی که در مواجه با یک موش، واکنش‌هایشان به اعدام با صندلی الکتریکی و… به وضوح دیده می شود.

بعد از کش و قوس ها و خرده داستان هایی که فیلم روایت می کند، سرانجام جان کافی با خونسردی تمام مرگ را می‌پذیرد. اما قبل از اجرای مراسم برخلاف دیگر محکومان، از پل می‌خواهد که به او فیلمی نشان دهد و در نمایی می بینیم که جان کافی با اشتیاقی کودکانه مشغول دیدن فیلم است و نورهای آپارات مانند هاله دور سر قدیسان بالای سر او دیده می شود.

از دیگر نکاتى که فیلم The Green Mile را به فیلمى برجسته تبدیل مى کند پرداخت کم نقص شخصیت هاى فرعى فیلم است. تمام زندانبانان هویت مستقل خود را مى یابند.

تصاویر و تریلر فیلم

 

بیشتر بخوانید

امیدواریم از تماشای فیلم مسیر سبز ( The Green Mile ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x