مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
دیوانه از قفس پرید - One Flew Over the Cuckoo's Nest

معرفی فیلم دیوانه از قفس پرید ۱۹۷۵ ( One Flew Over the Cuckoo’s Nest )

فیلم پرواز برفراز آشیانه فاخته یا دیوانه از قفس پرید ( One Flew Over the Cuckoo's Nest ) داستان شخصیتی عجیب و منحصر به فرد با نام مک مورفی را روایت می کند که به اتهام تجاوز جنسی زندانی شده و سپس به بهانه ضرب و جرح نگهبانان زندان به بیمارستان روانی ایالت منتقل شده است.

معرفی فیلم دیوانه از قفس پرید ( One Flew Over the Cuckoo’s Nest ) / یا پرواز برفراز آشیانه فاخته

نمرات

IMDb: 8.7

Rotten Tomatoes: 93%

Metacritic: 83%

عوامل فیلم

کارگردان: Miloš Forman

نویسنده: Lawrence Hauben, Bo Goldman براساس رمان Kenneth Elton “Ken” Kesey

بازیگران: Jack Nicholson, Louise Fletcher, Will Sampson,…

جوایز

فیلم دیوانه از قفس پرید جوایز بسیاری به دست آورده است که از جمله آنها می توان به پنج اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلمنامه اقتباسی اشاره کرد..

معرفی فیلم دیوانه از قفس پرید

فیلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest داستان شخصیتی عجیب و منحصر به فرد با نام مک مورفی را روایت می کند که به اتهام تجاوز جنسی زندانی شده و سپس به بهانه ضرب و جرح نگهبانان زندان به بیمارستان روانی ایالت منتقل شده است.

او را به بیمارستان روانی آورده اند تا از سلامت روانی او اطمینان پیدا کنند اما ساختار ارباب و بندگی بیمارستان روانی به هیچ عنوان وجود شخصیتی ساختارستیز همچون مک مورفی را بر نمی تابد. مک مورفی با دیوانگانی همدم شده است که بزرگترین حماقتشان این است که خودشان هم باورشان شده دیوانه هستند. رفتار و مناسبات این جمع به شدت برای مک مورفی آزاردهنده است اما او نه تنها خودش تسلیم این قوانین نظام خشک بیمارستان روانی نمی شود، بلکه دیگران را هم بر ضد این استبداد خوش رنگ و لعاب می شوراند.

تصاویر و تریلر فیلم دیوانه از قفس پرید

 

امیدواریم از تماشای فیلم پرواز برفراز آشیانه فاخته ( One Flew Over the Cuckoo’s Nest ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x