مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
دفترچه خاطرات - the notebook

معرفی فیلم دفترچه خاطرات ۲۰۰۴ ( The Notebook )

دفترچه خاطرات ( The Notebook ) داستان زنی سالخورده و مبتلا به آلزایمر است که در آسایشگاه مجللی زندگی می کند و پیرمردی در آنجا سکونت دارد و هر روز برای او از روی یک دفترچه خاطرات داستان عاشقانه ای را می خواند.

معرفی فیلم دفترچه خاطرات ( The Notebook )

نمرات فیلم

IMDb: 7.8

Metacritic: 53%

Rotten Tomatoes: 53%

عوامل فیلم

کارگردان: Nick Cassavetes

نویسنده: اقتباس از رمان دفترچه خاطرات نوشته Nicholas Sparks

بازیگران: Ryan Gosling, Rachel McAdams,…

معرفی فیلم دفترچه خاطرات

دفترچه خاطرات ( The Notebook ) در چارچوب زمانی دوگانه‌ای شخصیت‌های واحد را به تصویر می‌کشد. این فیلم داستان زنی سالخورده و مبتلا به آلزایمر است که در آسایشگاه مجللی زندگی می کند و پیرمردی در آنجا سکونت دارد و هر روز برای او از روی یک دفترچه خاطرات داستان عاشقانه ای را می خواند و باور دارد که با خواندن آن، پیرزن دوباره حافظه اش را به دست می آورد و آن داستان عشق الی و نوا است.

الی برای گذراندن تعطیلات تابستانی به همراه والدین خود به شهری کوچک رفته و در آنجا با نوآ آشنا و عاشق همدیگر می‌شوند. اما مادر الی به این عشق بها نمی‌دهد و با در فشار گذاشتن پدر خانواده سعی در از بین بردن رابطه الی و نوآ دارد.

با جلوگیری از رسیدن نامه‌های نوآ به الی توسط مادر وی، کم‌کم خاطره عشق الی به نوآ کمرنگ می‌شود.

ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم باعث می‌شود تا نوآ داوطلبانه به جبهه برود و از طرف دیگر نیز الی به پرستاری از سربازان می‌پردازد. الی با سربازی زخمی به نام لون آشنا و عاشق او می‌شود. خانواده او نیز به ازدواج آن دو رضایت دارند چون لون جوانی ثروتمند است. اما چند روز مانده به ازدواج آن دو، الی عکسی از نوا در روزنامه می بیند و دوباره یاد عشق قدیمی و رابطه شان میکند.

تصاویر و تریلر فیلم

 

امیدواریم از تماشای فیلم دفترچه خاطرات ( The Notebook ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x