مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
ذهن زیبا - A beautifull mind

معرفی فیلم ذهن زیبا ۲۰۰۱ ( A Beautiful Mind )

ذهن زیبا ( A Beautiful Mind ) روایتگر زشتی و زیبایی ذهن آدم است. این داستان برگرفته از زندگی واقعی یک نابغه ریاضی است که بعد از غلبه بر بیماری روانی خود موفق به دریافت جایزه نوبل می شود.

معرفی فیلم ذهن زیبا ( A Beautiful Mind )

نمرات فیلم

IMDb: 8.2

Metacritic: 72%

Rotten Tomatoes: 74%

عوامل فیلم

کارگردان: Ron Howard

نویسنده: Akiva Goldsman براساس کتابی به همین اسم نوشته Sylvia Nasar

بازیگران: Russell Crowe, Jennifer Connelly, Paul Bettany, Ed Harris,…

جوایز فیلم

ذهن زیبا ( A Beautiful Mind ) جوایز بسیاری برده است که می شود به تعدادی از آنها اشاره کرد.

در بخش های بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن نقش مکمل موفق به دریافت اسکار شده است. همچنین برای جایزه گلدن گلوب موفق به دریافت این جایزه در بخش های بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و همچنین در جایزه بفتا نیز موفق به دریافت جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شده است.

معرفی فیلم ذهن زیبا

ذهن زیبا ( A Beautiful Mind ) روایتگر زشتی و زیبایی ذهن آدم است. این‏ داستان برگرفته از زندگی واقعی یک نابغه ریاضی است که‏ بعد از غلبه بر بیماری روانی‏ خود موفق به دریافت جایزه نوبل می‏ شود.

جان‌نش با بازی راسل کرو نابغه ریاضی جوانی است که در سال ۱۹۴۷ در دانشگاه پرینستون تحصیل می‌کند. او تئوری‌های نوآورانه خود را در این دوران عرضه می‌کند که باعث انقلابی در علوم ریاضی و اقتصاد می‌شود. مدت کوتاهی بعد استاد همین دانشگاه می‌شود و سپس به استخدام پنتاگون درمی‌آید تا در اوایل دهه‌پنجاه و در اوج جنگ‌ سرد به مبارزه با جاسوسان روس بپردازد.

در همین دوران او با دانشجوی تیزهوش خود «آلیشا» ازدواج می‌کند و صاحب فرزندی می‌شود. اما به‌ زودی توهمات و تصورات مالیخولیایی به او هجوم می‌آورد و دچار بیمار اسکیزوفرنی و پارانویا می‌شود.

مرز میان واقعیت خیال و توهم در ذهن او درهم می‌ریزد. او سی‌سال دچار این بیماری و در بیمارستان‌ها بستری می‌شود تا سرانجام تصمیم می‌گیرد با قدرت اراده خود را از این بیماری نجات دهد. او نیاز به باور و همکاری آلیشا دارد و به قدرت عشق و اراده خویش نبرد با بیماری را آغاز می‌کند و سرانجام علی‌رغم تمام فشارهایی که در این مسیر متحمل می­ شود نامزد دریافت جایزه نوبل می شود.

تصاویر و تریلر فیلم

 

امیدواریم از تماشای فیلم ذهن زیبا ( A Beautiful Mind ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x