مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی فیلم علاءالدین

معرفی فیلم علاءالدین ۲۰۱۹ ( Aladdin )

فیلم علاءالدین( Aladdin )...این فیلم براساس انیمیشنی کلاسیک به همین نام ساخته شده است. علاءالدین ماجراهای پسری فقیر را روایت میکند که...

معرفی فیلم علاءالدین ( Aladdin )

نمرات فیلم

IMDb: 7.3

Metacritic: 53%

عوامل فیلم

کارگردان: Guy Ritchie

نویسنده: John August ،Guy Ritchie

بازیگران: Will Smith, Mena Massoud, Naomi Scott, Marwan Kenzari

ژانر: فانتزی/ رمانتیک

معرفی فیلم علاءالدین

فیلم علاءالدین ( Aladdin ) براساس انیمیشنی کلاسیک به همین نام ساخته شده است.

علاءالدین افسانه‌ای است از دل هزار و یکشب که اقتباس‌های سینمایی متفاوتی در قالب انیمیشن، سریال، انیمه و فیلم سینمایی داشته است.

در نسخه انیمیشن سال ۱۹۹۲ جینی (غول چراغ جادو) به تنهایی برگ برنده این انیمیشن حساب می‌شد که صداپیشگی آن با رابین ویلیامز بود و او توانسته بود جینی را تبدیل به یکی از بهترین و بامزه‌ترین کاراکترهای والت دیزنی کند و طرفداران بی‌شماری در دنیا پیدا کند.

فیلم‌های لایواکشن والت دیزنی یا بازسازی مو به مو از انیمیشن کلاسیک شان هستند و یا سنت شکنی می‌کنند و داستانی جدید را در دل داستان کلاسیک پدید می‌آورند. فیلم Aladdin ازجمله آثاری است که یک بازسازی مو به مو از روی انیمیشن کلاسیک خود است.

فیلم Aladdin در ادامه سلسله ساخت لایواکشن‌های دیزنی بر اساس انیمیشن های کلاسیک خود ساخته شده و به نظر می‌رسد که دست کارگردان و عوامل نیز تا حد زیادی بسته بوده است.

دراین فیلم خلاقیتی دیده نمی‌شود اما می‌تواند بینندگان قدیمی خود را تا حدی راضی سازد و بینندگان جدید را نیز از قصه‌ای کلاسیک که رنگ و لعاب قرن بیست و یکمی به خودگرفته است بهره مند کند.

علاءالدین یک فیلم موزیکال به شمار می‌رود و تقریبا همه آوازهای داخل انیمیشن کلاسیک را به علاوه یک آواز جدید را در خود گنجانده است.

داستان علاءالدین ماجراهای پسری فقیر را روایت میکند که در خیابان های آگرابا از مغازه ها دزدی میکند. اما پس از اینکه به طور اتفاقی چراغ جادوی اسرارآمیز را پیدا میکند زندگیش دگرگون می شود.

تصاویر و تریلر فیلم علاءالدین

 

 

امیدواریم از تماشای فیلم علاءالدین لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x