مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 12 تیر / 1403
Search
Close this search box.

معرفی فیلم ماتریکس ۴ (The Matrix Resurrections 2021)

در این مطلب به معرفی فیلم تازه منتشر شده ماتریکس 4 (The Matrix Resurrections 2021) پرداختیم. فیلمی که به‌ عنوان چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌ های ماتریکس محسوب می‌ شود.

معرفی فیلم ماتریکس ۴ (The Matrix Resurrections 2021)

نمرات فیلم ماتریکس ۴

IMDb: 6.1

Rotten Tomatoes: 69%

بیشتر بخوانید: تجزیه و تحلیل رنگ فیلم ماتریکس (THE MATRIX)

معرفی فیلم ماتریکس 4

عوامل و مشخصات فیلم ماتریکس ۴

کارگردان: لانا واچوفسکی / Lana Wachowski

نویسندگان: لانا واچوفسکی، دیوید میچل، الکساندر همن / Lana Wachowski, Aleksandar Hemon, David Mitchell

بازیگران: کیانو ریوز، کری-ان ماس، پریانکا چوپرا جوناس و… / Keanu Reeves, Carrie‑Anne Moss, Priyanka Chopra,…

سال انتشار: ۲۰۲۱

مدت زمان: ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم ماتریکس ( the matrix )

https://tahlilak.com/%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b1%d9%86%da%af-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%85%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%b3/

معرفی فیلم ماتریکس ۴

فیلم ماتریکس ۴ دنباله‌ انقلاب‌ های ماتریکس (۲۰۰۳) است و به‌ عنوان چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌ های ماتریکس محسوب می‌ شود.

کیانو ریوز، کری-ان ماس و جیدا پینکت اسمیت در همان نقش‌ های خود که از فیلم‌ های قبلی این مجموعه به یاد داریم، ظاهر می شوند و در کنار آن ها یحیی عبدالمتین دوم، جسیکا هنویک، جاناتان گروف، نیل پاتریک هریس، پریانکا چوپرا جوناس و کریستینا ریچی از بازیگران جدید این فیلم هستند.

معرفی فیلم ماتریکس 4

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم ماتریکس: بارگذاری مجدد (  The Matrix Reloaded )

داستان فیلم از این قرار است که بیست سال بعد از رویدادهای انقلاب‌ های ماتریکس، نئو با بازی کیانو ریوز در ظاهر عادی و تحت هویت اصلی‌ خود یعنی به عنوان توماس اندرسون در سان فرانسیسکو زندگی می‌ کند و یک روانشناس برای مقابله با چیزهای عجیب و غریب و غیرطبیعی که او گاهی اوقات می‌ بینید، به او قرص‌ های آبی تجویز می‌کند.

توماس اندرسون همچنین با زنی آشنا می‌ شود که به نظر می‌ رسد ترینیتی باشد، اما هیچ‌ کدام یکدیگر را نمی‌شناسند. با این حال، نسخهٔ جدیدی از مورفئوس قرص سرخ را به او پیشنهاد و ذهنش را دوباره به دنیای ماتریکس باز می‌ کند، دنیایی که در سال‌ های پس از آلودگی اسمیت نا امن‌تر و خطرناک‌تر شده‌ است و در ادامه نئو به گروهی از شورشیان می‌ پیوندد تا با یک دشمن جدید مبارزه کند.

معرفی فیلم ماتریکس 4

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم انقلاب‌ های ماتریکس ( Matrix Revolutions )

در ادامه نظر برخی از منتقدان را با هم مطالعه کنیم:

IndieWire – نمره ۹۱ از ۱۰۰: اگر فیلم مرد عنکبوتی (Spider-Man: No Way Home) را به عنوان سم در نظر بگیریم، فیلم ماتریکس پادزهر آن خواهد بود.

Screen Rant – نمره ۶۰ از ۱۰۰: در عین حال که فیلم ماتریکس ۴ به شدت نوستالژیک است، حرف‌های زیادی برای گفتن درباره زندگی در گذشته و مشکلات آینده دارد.

Variety – نمره ۶۰ از ۱۰۰: این فیلم اساسا یک نمایش موفق و ورژن جدیدی از فیلم‌های قبل با یک عنوان جدید و متفاوت تر است، اما نسبت به دو دنباله قبلی از نظر جاه‌طلبی وسعت بسیار کمتری دارد.

تریلر فیلم ماتریکس ۴

امیدواریم از مطالعه این مطلب که در آن به معرفی فیلم تازه منتشر شده ماتریکس ۴ (The Matrix Resurrections 2021) پرداختیم، لذت برده باشید و شما همراهان عزیز می توانید برای مطالعه سایر معرفی فیلم ها به بخش مربوطه مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2 سال قبل

به به، خیلی منتظر این فیلم بودم / ممنون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x