مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی فیلم مادر علی حاتمی - فیلم مادر ساخته علی حاتمی - دیالوگ فیلم مادر علی حاتمی -

معرفی فیلم مادر ساخته علی حاتمی

معرفی فیلم مادر ساخته علی حاتمی ... موضوع نخست از دیدگاه فرزندانی است که در کنار مادر پیرشان یک بار دیگر روزگار خوش کودکی را تجدید می‌کنند.

معرفی فیلم مادر ساخته علی حاتمی

نمره فیلم

IMDb: 8.5

عوامل

کارگردان: علی حاتمی

نویسنده: علی حاتمی

بازیگران: رقیه چهره آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی، امین تارخ، حمید جبلی، اکبر عبدی، جمشید هاشم پور و…

جوایز

فیلم مادر جوایز متعددی به دست آورد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رقیه چهره آزاد و اکبر عبدی برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش دوم مرد را به دست آوردند. همچنین عبدالله اسکندری سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی را دریافت کرد. اکرم محمدی، فریماه فرجامی و محمدعلی کشاورز نیز نامزد دریافت جایزه از جشنواره فجر شدند.

درباره فیلم

داستان فیلم مادر ساخته علی حاتمی درباره پیرزنی است که در آسایشگاه سالمندان به سر می برد و به شش فرزند خود اطلاع می دهد که می خواهد روزهای آخر زندگی خود، اعضای متفرق خانواده را درخانه قدیمی پدری ببیند. فرزندان که هر کدام با دیگری، به دلیلی اختلاف دارند به یکدیگر گوشه و کنایه می زنند، اما نصیحت ها و مرگ مادر موجب می شود که به هم نزدیک شوند.

داستان فیلم مادر ساخته علی حاتمی از دو موضوع تشکیل شده که در نهایت سادگی با یکدیگر تلفیق شده‌اند. موضوع نخست از دیدگاه فرزندانی است که در کنار مادر پیرشان یک بار دیگر روزگار خوش کودکی را تجدید می‌کنند. موضوع دوم سفر سبکبارانه یک مادر است به دیار دیگر که خود مشتاقانه در تدارک این سفر شرکت می‌کند و فرزندانش را در فراهم آوردن مراسم پس از مرگش یاری می‌دهد.

دیالوگ هایی از فیلم مادر ساخته علی حاتمی

«سر شام گریه نکنید، غذا را به مردم زهر نکنین. سماور بزرگ و استکان نعلبکی هم به قدر کفایت داریم. راه نیفتین دوره در و همسایه پی ظرف و ظروف. آبروداری کنین بچه‌ها، نه با اسراف. سفره از صفای میزبان خرم می‌شه، نه از مرصع پلو. حرمت زنیت مادرتون رو حفظ کنین. محمد ابراهیم، خیلی ریز نکن مادر، اون وقت می‌گن خورشتشون فقط لپه داره و پیاز داغ.»

«یه بشقاب بکش بذار کنار مادر، غلامرضا نصف شب گشنه‌ش میشه. تنگم آب کن واسه جلال‌الدین، برای محمد ابراهیم زیر سیگاری بذار، مراقب باش ماه منیر حکما قرصشو بخوره. بی‌خوابی نزنه به سرش. ببین داداشتون هم چی می‌خواد مهیا کنین، سرشب بخوابین بچه‌ها که بتونین صبح زود پاشین، فردا خیلی کار دارین.»

تصاویر فیلم مادر ساخته علی حاتمی

برشی از فیلم مادر

 

 

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از تماشای فیلم مادر ساخته علی حاتمی لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x