مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
هرگز روی برنگردان - never look away

معرفی فیلم هرگز روی برنگردان ۲۰۱۸ ( never look away )

فیلم هرگز روی برنگردان ( never look away ) درباره یک پسر دانشجوی آلمانی به نام کورت بارتنت است که در رشته هنر درس می خواند. او عاشق همکلاسی خود الی سیباند می شود اما پدر الی پروفسور کارل سیباند با این رابطه مخالف است. در ادامه مشخص می شود که پروفسور سیباند در طرح پاکسازی نژادی آلمان نازی دست داشته و مشکلات تازه از اینجا شروع می شود.

معرفی فیلم هرگز روی برنگردان ( never look away )

نمرات فیلم

IMDb: 7.7

Metacritic: 68%

Rotten Tomatoes: 77%

عوامل فیلم

کارگردان: Florian Henckel von Donnersmarck

نویسنده: Florian Henckel von Donnersmarck

بازیگران: Tom Schilling, Sebastian Koch, Paula Beer, Saskia Rosendahl

معرفی فیلم هرگز روی برنگردان

فیلم هرگز روی بر نگردان ( never look away ) درباره یک پسر دانشجوی آلمانی به نام کورت بارتنت است که در رشته هنر درس می خواند. او عاشق همکلاسی خود الی سیباند می شود اما پدر الی پروفسور کارل سیباند با این رابطه مخالف است. در ادامه مشخص می شود که پروفسور سیباند در طرح پاکسازی نژادی آلمان نازی دست داشته و مشکلات تازه از اینجا شروع می شود.

یکی از مهم ترین مسایلی که فیلم هرگز روی بر نگردان به آنها می پردازد نشان دادن فساد گسترش یافته پزشکی در دوران آلمان نازی است که متخصصینی مانند سیبند با قدرتی که ایالت در اختیارشان قرار داده بود هر فردی را که نابارور بود محکوم کرده و یا حتی می کشتند.

سالها بعد از اینکه کورت، الیزابت و خانواده اش را طی جنگ جهانی دوم از دست می دهد، به دنبال رویای نقاش شدن می رود. به آکادمی هنر درسدن که اکنون بخشی از آلمان شرقی است می رود و آن جا متوجه نظام کمونیستی آن می شود.

در مدرسه با الی دانشجوی جوان که سرشار از احساس، تفکر و ایده های هنری است آشنا می شود. کورت و الی عاشق می شوند، ازدواج کرده و با قطار به غرب فرار می کنند، مدت زمان کوتاهی قبل از اینکه دیوار برلین فرو بریزد. در آنجا کورت به گروه پیشروهای مثبت اندیش در آکادمی هنر دوسلدورف می پیوندد. اما حتی چنین هنرهای تجربی و مدرنی وی را ارضا نمی کنند.

تصاویر و تریلر فیلم

 

امیدواریم از تماشای فیلم هرگز روی بر نگردان ( never look away ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x