مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
whiplash - ویپلش

معرفی فیلم ویپلش ۲۰۱۴ ( whiplash )

ویپلش ( whiplash ) درباره یک نوازنده درام به نام اندرو نیمن است که به امید پذیرفته شدن پیش یکی از بهترین استادان موسیقی به نام ترنس فلچر به هنرستان شیفر می‌رود.

معرفی فیلم ویپلش ( whiplash )

نمرات فیلم

IMDb: 8.5

Metacritic: 88%

Rotten Tomatoes: 93%

عوامل فیلم

کارگردان: Damien Chazelle

نویسنده: Damien Chazelle

بازیگران: J. K. Simmons, Paul Reiser, Miles Teller, Chris Mulkey

جوایز فیلم

فیلم ویپلش ( whiplash ) در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار در بخش های بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین فیلم نامزد شد که موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، اسکار بهترین صدابرداری و اسکار بهترین تدوین شد.

همچنین این فیلم از نظر کاربران سایت IMDB جزو ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینماست و در نظرسنجی که برگزار شد، جزو ۱۰۰ فیلمی است که باید قبل از مرگ دید.

معرفی فیلم ویپلش

فیلمنامه اصلی که دیمین آن را نوشته بود در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از بهترین آثار تولید نشده قرار گرفت. در سال ۲۰۱۳ بود که تهیه کنندگان به دیمین پیشنهاد ساخت یک فیلم کوتاه از آن دادند. به این ترتیب یک فیلمنامه کوتاه از فیلمنامه اصلی تهیه شد و یک نسخه کوتاه ۱۸ دقیقه ای از آن ساخته شد که نقش معلم را در آن خود «جی.کی سیمونز» بازی می کرد.

در سال ۲۰۱۳ این فیلم کوتاه در فستیوال سان دنس مورد تقدیر فراوان قرار گرفت و توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد که باعث شد نسخه بلند آن در سال ۲۰۱۴ ساخته شود.

ویپلش ( whiplash ) درباره یک نوازنده درام به نام اندرو نیمن است که به امید پذیرفته شدن پیش یکی از بهترین استادان موسیقی به نام ترنس فلچر به هنرستان شیفر می‌رود تا بتواند به هدف خودش که تبدیل شدن به نوازنده درام شماره یک گروه موسیقی شیفر است، برسد. در کمال تعجب بعد از یک ملاقات سرد و ناامیدکننده فلچر او را می‌پذیرد و این شروع ماجرای استاد و شاگردی است که سراسر با شکنجه، تحقیر، سختی و حس ناامیدی پیوند خورده‌است.

نکته مهم این است که این فیلم تنها ظرف ۱۹ روز فیلمبرداری شده‌ است.

تصاویر و تریلر فیلم

 

امیدواریم از تماشای فیلم ویپلش ( whiplash ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x