مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
فیلم پلتفرم - the platform

معرفی فیلم پلتفرم ۲۰۱۹ ( The Platform )

فیلم پلتفرم ( The Platform ) درباره زندانی ساخته شده به شکل طبقه طبقه است که در هر طبقه آن فقط دو نفر ساکن هستند. این افراد به دلایل مختلفی در این مکان حضور پیدا کردند و عده ای به اختیار و عده ای به اجبار در آن حضور دارند.

معرفی فیلم پلتفرم ( The Platform )

نمرات فیلم

IMDb: 7

Rotten Tomatoes: 82%

عوامل فیلم

کارگردان: Galder Gaztelu-Urrutia

نویسنده: David Desola

بازیگران: Iván Massagué, Alexandra Masangkay, Zorion Eguileor

معرفی فیلم پلتفرم

فیلم پلتفرم ( The Platform ) درباره زندانی ساخته شده به شکل طبقه طبقه است که در هر طبقه آن فقط دو نفر ساکن هستند. این افراد به دلایل مختلف و به اختیار و یا اجبار در این مکان حضور پیدا کرده اند.

هر طبقه این مکان یک چهاردیواری بتنی است که سقف و کف آن سوراخ بزرگی دارد که به طبقه بعدی راه دارد و در بین طبقات هیچ راه پله یا نردبانی وجود ندارد که بتوان رفت و آمد کرد و تنها راه ارتباطی از طریق همان سوراخ است.

هر روز یک میز پر از غذا از بالاترین طبقه این زندان به پایین فرستاده می شود و در هر طبقه دقایقی توقف می‌کند. ساکنین هر طبقه مهلت کوتاهی دارند که از آن غذا ها بخورند و نمی توانند هیچ غذایی را برای بعد نگه دارند و اگر چیزی بردارند محیط زندان یا داغ می شود و می سوزند و یا آنقدر سرد که یخ بزنند.

در فیلم پلتفرم ساکنین هر طبقه یک ماه در آن هستند و انتهای هر ماه به صورت تصادفی به طبقه دیگری منتقل می شوند. به ساکنین طبقه های پایین تر هیچ غذایی نمی رسد و افرادی که در آن هستند همیشه گشنه هستند، هیچ راهی برای زنده ماندن ندارند مگر آنکه به روش های دیگری دست بزنند.

روند داستانی فیلم منسجم و منظم پیش می‌رود و همچنین با توجه به اینکه خبری از ماوراء الطبیعه و جن و هیولا و… در فیلم نیست، اما صحنه های دلخراشی در آن می‌بینیم که باعث شده تا این فیلم در ژانر وحشت به حساب بیاید.

تصاویر و تریلر فیلم

 

امیدواریم از تماشای فیلم پلتفرم ( The Platform ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x