مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال 99 مشاغل و ارزش افزوده های 1400

مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹ و ارزش افزوده ۱۴۰۰

آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال 99 همانند سال های گذشته یکی از مهم ترین تاریخ های حساس برای صاحبان درآمد مشاغل، اشخاص حقوقی، صاحبان درآمد اجاره املاک و مشمولین نظام مالیات بر ارزش افزوده بوده است. بر همین اساس و با توجه به تغییرات صورت گرفته درباره آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی 99 و 1400 در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹ همانند سال های گذشته یکی از مهم ترین تاریخ های حساس برای صاحبان درآمد مشاغل، اشخاص حقوقی، صاحبان درآمد اجاره املاک و مشمولین نظام مالیات بر ارزش افزوده بوده است. بر همین اساس و با توجه به تغییرات صورت گرفته درباره آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی ۹۹ و ۱۴۰۰ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

جدول خلاصه آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹

آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی ۹۹
مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹ مشاغل اشخاص حقیقی (مشاغل اصناف) ۱۵ تیر ۱۴۰۰
مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹ اشخاص حقوقی (شرکت ها و مؤسسات) ۳۱ تیر ۱۴۰۰
مهلت اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک ۹۹ (مستغلات) ۳۱ تیر ۱۴۰۰
مهلت اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۱ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
مهلت اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده بهار ۱۴۰۰ ۱۵ تیر ۱۴۰۰
مهلت اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده تابستان ۱۴۰۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
مهلت اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده پاییز ۱۴۰۰ ۱۵ دی ۱۴۰۰
مهلت اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۰ ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

 

در سال ۱۳۹۹ و همزمان با موعد ثبت اظهارنامه مالیاتی ۱۳۹۸ به دلیل شیوع و اوج گیری بیماری کرونا به صورت استثنا این مهلت ها با تاخیر چند ماهه صورت پذیرفت اما این امر به صورت یک رویه و قانون نبوده و در حالت عادی سازمان امور مالیاتی امکان تمدید این مهلت را ندارد. بنابراین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹ بر اساس جدول فوق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید از اظهارنامه مالیاتی ۹۹ مشاغل حقیقی بدانید

اظهارنامه مالیاتی 99 مشاغل حقیقی
اظهارنامه مالیاتی ۹۹

مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹ مشاغل اشخاص حقیقی (مشاغل اصناف)

هرچند بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم آخرین مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی صاحبان مشاغل پایان خرداد ماه سال بعد است اما بر اساس تصمیمات سازمان امور مالیاتی کشور، آخرین مهلت ثبت اظهارنامه مالیاتی مشاغل ۹۹ اشخاص حقیقی یا همان مشاغل و واحدهای صنفی ۱۵ روز تمدید و به ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ تغییر یافت.

مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹ اشخاص حقوقی (شرکت ها و مؤسسات)

در سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تغییر آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی مشاغل ۹۹ اشخاص حقوقی (شرکت ها و مؤسسات) گرفته نشده است. بنابراین برخلاف سال ۱۳۹۹ که فرصت ۲ ماهه جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی به اشخاص حقوقی داده شد و با توجه به عدم صدور دستورالعملی از سوی ارگان های مربوطه، مطابق قوانین موجود پایان تیرماه ۱۴۰۰ آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی مشاغل ۹۹ اشخاص حقوقی خواهد بود.

مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹ اجاره املاک (مستغلات)

مطابق زمانبندی های هر ساله، مهلت اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک ۹۹ (مستغلات) پایان تیرماه ۱۴۰۰ خواهد بود مگر آنکه همانند تصمیمات سال گذشته سازمان ملی کرونا و یا تصمیمات سال جاری بابت مهلت اظهارنامه مالیاتی مشاغل این محدودیت زمان تمدید گردد.

بیشتر بخوانید: اظهارنامه مالیاتی – مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده (بخش اول)

اظهارنامه مالیاتی
اظهارنامه مالیاتی

مهلت اظهارنامه مالیاتی ۹۹ ارزش افزوده زمستان

با توجه به تصمیمات صورت گرفته از سوی ستاد ملی کرونا و ابلاغ آن توسط سازمان امور مالیاتی، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان ۱۳۹۹ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید که در حال حاضر این مهلت به اتمام رسیده است.

مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۰ ارزش افزوده فصل بهار

با توجه به عدم اتخاذ تصمیم جدیدی برای اظهارنامه های مالیاتی ارزش افزوده فصل بهار و با در نظر گرفتن نزدیک شدن به پایان این فصل آخرین مهلت ارائه این اظهارنامه مالیاتی مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده و بدون تأخیر، ۱۵ روز پس از پایان فصل بهار و به عبارتی ۱۵ تیر ماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معاف از مالیات بودن سال اول فعالیت، یک تصور اشتباه!!!

معاف از مالیات سال اول فعالیت
معاف از مالیات سال اول فعالیت

مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۰ ارزش افزوده فصل تابستان

با توجه به عدم اتخاذ تصمیم جدیدی برای اظهارنامه های مالیاتی ارزش افزوده فصل تابستان، آخرین مهلت ارائه این اظهارنامه مالیاتی مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده و بدون تأخیر ۱۵ روز پس از پایان فصل تابستان و به عبارتی ۱۵ مهر ماه خواهد بود.

مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۰ ارزش افزوده فصل پاییز

با توجه به عدم اتخاذ تصمیم جدیدی برای اظهارنامه های مالیاتی ارزش افزوده فصل پاییز، آخرین مهلت ارائه این اظهارنامه مالیاتی مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده و بدون تأخیر ۱۵ روز پس از پایان فصل پاییز و به عبارتی ۱۵ دی ماه خواهد بود.

مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۰ ارزش افزوده فصل زمستان

با توجه به عدم اتخاذ تصمیم جدیدی برای اظهارنامه های مالیاتی ارزش افزوده فصل زمستان، آخرین مهلت ارائه این اظهارنامه مالیاتی مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده و بدون تأخیر ۱۵ روز پس از پایان فصل زمستان و به عبارتی ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ (که غالباً تا پایان فروردین تمدید می گردد) خواهد بود.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x