مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
نمونه اظهارنامه مالیاتی مشاغل، ارزش افزوده و تمکین

نمونه اظهارنامه مالیاتی مشاغل، ارزش افزوده و تمکین

از آنجا که بیشتر مشاغل به جهت میزان درآمد در گروه سوم آیین نامه ماده 95 ق.م.م قرار می گیرند، شاید این نمونه اظهارنامه مالیاتی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. این اظهارنامه تعداد صفحات و اطلاعات کمتری نسبت به گروه های دوم و سوم را در بر می گیرد.

نمونه اظهارنامه مالیاتی مشاغل، مالیات بر ارزش افزوده و نمونه اظهارنامه تمکین

بسیاری از مؤدیان مالیاتی تفاوت میان اظهارنامه های مالیاتی را به جهت عدم آشنایی با اسامی و یا ظاهر آنها نمی دانند. علت این امر به جهت اعتماد بیش از حد به مراکز ثبت اظهارنامه مالیاتی است. این موضوع تا زمانی که مشکلی به وجود نیامده و ثبت اظهارنامه های مالیاتی به درستی صورت پذیرد، مشکل ساز نخواهد بود. اما لازم است تا مودیان مالیاتی با نمونه اظهارنامه مالیاتی منابع مختلف و همچنین نمونه اظهارنامه تمکین مربوط به فعالیت شغلی خود آشنا بوده و نکات مهم در آن را مد نظر قرار دهند.

نمونه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل گروه سوم

از آنجا که بیشتر مشاغل به جهت میزان درآمد در گروه سوم آیین نامه ماده ۹۵ ق.م.م قرار می گیرند، شاید این نمونه اظهارنامه مالیاتی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. این اظهارنامه تعداد صفحات و اطلاعات کمتری نسبت به گروه های دوم و سوم را در بر می گیرد.

برای مشاهده و بزرگنمایی صفحات بر روی تصاویر کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید: اظهارنامه مالیاتی – آشنایی با اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل گروه سوم (صفحه نخست)

 

نمونه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل گروه دوم

بعد از گروه سوم، مشاغل کمتری در گروه دوم قرار می گیرند که صرفاً بر اساس میزان درآمد/فروش موضوع ماده ۹۵ ق.م.م تعیین خواهند شد.

برای مشاهده و بزرگنمایی صفحات بر روی تصاویر کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید: کدهای خطای اظهارنامه مالیاتی در زمان ارسال اطلاعات

نمونه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل گروه اول

کمترین گروه صاحبان مشاغل به جهت میزان درآمد و البته برخی مشاغل خاص مشخص شده در آیین نامه ماده ۹۵ ق.م.م (کلیه صادرکنندگان و واردکنندگان، هتل های بالای سه ستاره و …) در این گروه قرار دارند.

برای مشاهده و بزرگنمایی صفحات بر روی تصاویر کلیک کنید.

 

نمونه اظهارنامه مالیاتی تبصره ۱۰۰ صاحبان مشاغل (نمونه اظهارنامه تمکین)

توافق مالیاتی (مالیات مقطوع) سالانه بر اساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی در موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی اعلام می گردد. آشنایی با نمونه اظهارنامه تمکین اهمیت بسزایی برای آشنایی هر چه بیشتر مودیان مالیاتی با تفاوت این فرم تبصره ۱۰۰ با اظهارنامه های عادی دارد.

نمونه اظهارنامه تمکین

نمونه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

در صورتی که جزو هر یک از فراخوان های هشت گانه مالیات بر ارزش افزوده باشید، نیازمند آشنایی با نمونه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خواهید بود.

نمونه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

بیشتر بخوانید: مالیات بر ارزش افزوده (Value Added Tax) چیست؟

نکات

در خصوص نمونه اظهارنامه های ارائه شده ذکر چند نکته الزامی است:

  • کلیه نمونه اظهارنامه های ارائه شده در این مطلب (از گروه اول تا نمونه اظهارنامه تمکین) به صورت انفرادی است که البته تفاوتی در ظاهر و اطلاعات کلی آنها ایجاد نکرده و تنها تفاوت در محتویات (مشخصات و سهم شرکا) آنهاست.
  • در هر سال ممکن است تفاوت های اندکی در محتویات، جداول و ظاهر نمونه اظهارنامه مالیاتی ایجاد گردد که البته همچنان شکل کلی خود که شامل درج اطلاعات هویتی، شغلی، اطلاعات درآمد و هزینه ای را به جهت رعایت قوانین حفظ خواهد کرد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x