مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

هوش مالی و استفاده از فرصت ها

هوش مالی و استفاده از فرصت ها

پیدا کردن فرصت هایی که دیگران از آنها غفلت می‌کنند کلید موفقیت است. هوش مالی در افراد بدبین رشد نمی‌کند و آن ها همیشه در جهت سرکوب آن عمل می‌کنند.

یکی از عواملی که در تضاد با هوش مالی است، بدبینی نسبت به کار است.

رابرت کیوساکی در کتاب پدر پولدار و پدر فقیر خود می‌نویسد: همه ی ما در هنگام شروع کار تردیدهایی مانند (من باهوش نیستم.) یا (فلانی از من بهتر می‌تواند کار کند.) داریم. این تردیدها غالباً ما را در ابتدای کار فلج می‌کند و باعث خاموش شدن هوش مالی مان می‌شود.

در مواقعی که تردید داریم مدام از خودمان می‌پرسیم: (اگر…؟)

اگر همین که من سرمایه گذاری کنم وضع اقتصادی بهم بریزد چه می‌شود؟ یا اگر من اختیار اوضاع را از دست بدهم و نتوانم پول را به موقع برگردانم چه می‌شود؟ و…

در برخی موارد نیز آشنایان عدم موفقیت در کار را به یادتان می‌اندازند!

بیشتر اوقات این جملات حاکی از تردید آنقدر بر روی ما اثر می‌گذارند که از شروع کردن کار دل سرد می‌شویم و هرگز به سراغ آن نمی‌رویم.

آن وقت کارهایی را انجام می‌دهیم که فکر می‌کنیم ضرری ندارند و هوش مالی بالایی نمی‌خواهند. فرصت‌ها همین طور از کنارمان می‌گذرند و فکر و حسرت شروع نکردن کار همیشه در ذهن ما باقی می‌ماند.

همین دسته از شک‌ها و بدبینی‌هاست که باعث بی پول ماندن عده ی زیادی شده است و آنها را وادار می‌کند که محتاطانه جلو بروند.

بدبین‌ها به انتقاد می‌پردازند و انسانهای موفق به جای انتقاد و شکایت، تحلیل می‌کنند. انتقاد به جای باز کردن چشم آدم، آن را کور می کند اما تحلیل شرایط، به افراد امکان دیدن فرصتهایی را می‌دهد که منتقدان نمی‌بینند.

پیدا کردن همین فرصت هایی که دیگران از آن ها غفلت می‌کنند کلید موفقیت است. هوش مالی در افراد بدبین رشد نمی‌کند و آن ها همیشه در جهت سرکوب آن عمل می‌کنند.

همان کاری را انجام بدهید که در قلب تان تاییدش می‌کنید، چون دیگران به هر حال از شما انتقاد خواهند کرد.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x